בכיר בסייבר בארה"ב: "דוב פצוע עלול להסב נזק רב"

כריס קרבס, לשעבר ראש CISA, הסוכנות האמריקנית לאבטחת סייבר ותשתיות, הזהיר באחרונה שככל שכלכלת רוסיה תתדרדר, הקווים האדומים שהיא מקפידה עליהם בסייבר - עלולים להתאדות

מתריע מפני סייבר רוסי חמור יותר. כריס קרבס, לשעבר ראש CISA. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

"בל נשכח שבעשור האחרון, עושי דברו של פוטין הרעילו מתנגדים מבית ומחוצה לו, התערבו בעשרות תהליכי בחירות דמוקרטיים, יצרו הרס עם התקפות סייבר פוגעניות כמו NotPetya וערערו את עצם הרעיון של אמת ואמון. דוב פצוע עדיין עלול להתפרץ, להשתלח, ולגרום נזק רב – כל עוד נשמתו באפו", כך התריע כריס קרבס, לשעבר ראש CISA, הסוכנות האמריקנית לאבטחת סייבר ותשתיות.

במאמר שפרסם קרבס בסוף השבוע בפייננשל טיימס הוא כותב כי "הסכנה היא שככל שהתנאים הפוליטיים והכלכליים יתדרדרו, הקווים האדומים – עליהם מוסקבה הקפידה לשמור, ושיש לה יכולות חזקות ביותר בסייבר – יכולים להשתנות. סנקציות מערביות ותמיכה קטלנית בסיוע לאוקראינה עלולים לגרום להאקרים רוסים להתפרץ נגד המערב, ולשדר מסר ברור: 'תפסיקו עם זה (התמיכה באוקראינה – י"ה), אנחנו יכולים להחמיר את זה (בממד הסייבר – י"ה) הרבה יותר עבורך'. גם שחקני כופרות רוסיים יכולים לנצל את המצב, ואולי לבצע פשעי סייבר כאחד האמצעים הבודדים שיש להם ליצירת הכנסות".

קרבס מסיים את מאמרו בפייננשל טיימס בכותבו כי "הפחתת הסיכון פירושה שאנו זקוקים לפעולה נחרצת. צוותי סייבר התקפיים ממשלתיים חייבים להמשיך לשבש התקפות רוסיות, תוך שיתוף מהיר של מידע עם התעשייה, על כוונותיה ויכולותיה של מוסקבה. עם זאת, עלינו להפנים שעצירת כל ההתקפות – אינה ריאלית. בכירי התעשייה צריכים להכיר בכך שיש להם מחויבות להפוך את עצמם למטרות קשות יותר, כדי שהממשלה תוכל להתמקד בתמיכה באוקראינה, במקום בכיבוי שריפות בבית".

הביאו לפיטוריו של קרבס. טראמפ וביידן ותצואות הבחירות בארה"ב. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

הביאו לפיטוריו של קרבס. טראמפ וביידן ותצואות הבחירות בארה"ב. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: BigStock

קרבס – פוטר כי אמר אמת

קרבס פוטר ונאלץ לעזוב את עבודתו כמנהל CISA בשל אמירת אמת: הוא התעקש לאחר הבחירות האחרונות לבית הלבן שהן לא זויפו ואף היו "המאובטחות ביותר בהיסטוריה". זאת, בניגוד לטענותיו החוזרות ונשנות של הנשיא דאז דונלד טראמפ, שהפסיד.

לדברי קרבס, הטענות שהועלו על ידי טראמפ ואנשיו, שלפיהן ההצבעה הייתה מזויפת, הן "מגוחכות". הוא דחה את הטענות שלהם שלפיהן הצבעות זויפו בעזרת מדינות זרות. "כל הקולות בארצות הברית של אמריקה נספרים בארצות הברית של אמריקה. נקודה. אני לא מבין את הטענה הזאת", אמר.

ביתר פירוט, קרבס דחה את תיאוריית הקונספירציה שגורסות שמכונות ההצבעה יוצרו בוונצואלה, בעת כהונת הנשיא הוגו צ'אווס, שמת ב-2013, והן שסייעו לניצחון של הנשיא הדמוקרטי הנבחר, ג'ו ביידן.

"אני אומר זאת שוב", אמר קרבס, "אין כל הוכחה לכך שמכונה כלשהי, שאני מודע לקיומה, עברה מניפולציה על ידי מעצמה זרה". לגבי הטענות של צוות טראמפ בדבר מימון שהגיע מסין ומקובה, שנועד להשפיע על הבחירות, נאנח קרבס ואמר: "תראה… אנחנו יכולים להמשיך ולהמשיך עם כל הטענות ההיתוליות והמבדחות הללו, לגבי התערבות בבחירות 2020, אבל ההוכחה היא בקלפי… הספירות החוזרות עולות בקנה אחד עם הספירה הראשונית, ומבחינתי, זו עדות נוספת, זהו אישור לכך שהמערכות ששימשו בבחירות 2020 פעלו כמצופה, ועל העם האמריקני להיות סמוך ובטוח ב-100% בהצבעתו".

 באופן אירוני, CISA – הסוכנות שאותה קרבס ניהל – הוקמה בעת כהונתו של טראמפ כנשיא, בנובמבר 2018, לאחר שזה טען כי בבחירות לנשיאות של 2016 – שבהן נבחר – הצביעו שלושה מיליון מהגרים לא חוקיים.

אחת מהפעולות שהסוכנות שבראשה עמד קרבס עשתה הייתה להקים אתר שנקרא "בקרת שמועות". היא התייחסה לנתונים לכאורה ולפייק ניוז שרצו במדיה החברתית, ודאגה להבטיח שהיושרה של הבחירות תישמר.

בציוץ הפיטורים של קרבס חזר טראמפ על טענות שקריות, שלפיהן הצהרותיו על היות הבחירות מאובטחות "אינן מדויקות". קרבס לא התייחס ישירות לפיטוריו וצייץ מחשבונו האישי כי "היה לי הכבוד לשרת. עשינו זאת בצורה הנכונה. הגן על עצמך היום – ותהיה מאובטח מחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים