הממשל בארה"ב מתריע מפני פריצות לרשתות תקשורת לווייניות

זאת, בעקבות פגיעה בסייבר באחת מהמערכות הלווייניות באוקראינה

אבטחת רשתות לווייניות - צו השעה.

ה-FBI ו-CISA – הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות בארה"ב, הנפיקו התרעה מפני מתקפות סייבר וניסיונות פריצה לרשתות תקשורת לווייניות. זאת בעקבות גורם רשמי אוקראיני, שאמר כי האקרים פגעו באחת ממערכות הלוויין של המדינה.

ההתראה היא חלק מיוזמת "Shields Up" של CISA להגיב למתקפות סייבר פוטנציאליות רוסיות המהוות חלק מהסכסוך באוקראינה.

"פריצות מוצלחות לרשתות תקשורת לווייניות עלולות ליצור סיכון בסביבות התקשורת של הלקוחות שלהן", התריעה CISA, "בהתחשב במצב הגיאו-פוליטי הנוכחי, יוזמת Shields Up שלנו מבקשת מכל הארגונים להוריד משמעותית את הסף שלהם לדיווח ולשיתוף אינדיקציות על פעילות סייבר זדונית".

ויקטור ז'ורה, סגן יו"ר השירות הממלכתי לתקשורת מיוחדת והגנה על מידע באוקראינה, אמר בשבוע שעבר לכתבים, כי החבלה הדיגיטלית בלוויין KA-SAT של Viasat שעות לפני הפלישה הרוסית "הובילה לאובדן עצום בתקשורת באזור, ממש בתחילת המלחמה".

בשבוע שעבר דווח כי NSA – הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, המודיעין האוקראיני וארגון אבטחת הסייבר הממשלתי הצרפתי ANSSI – חוקרים אם הפריצה הזו שהופעלה על ידי האקרים הנתמכים על ידי רוסיה.

בתחילת החודש, ארה"ב העבירה לוולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, טלפון לווייני מאובטח. זאת, כדי שיתאפשר קשר עימו ממקום המסתור שלו בקייב הבירה.

עוד בתחילת הלחימה, פנה מיכאלו פדורוב, סגן ראש הממשלה והשר לשינוי דיגיטלי של אוקראינה, וביקש את עזרתו של אילון מאסק להשאיר את ארצו מחוברת לאינטרנט תחת המתקפות הרוסיות. סטארלינק הוא שירות האינטרנט בלוויין, שחברת החלל של מאסק, SpaceX, מקדמת ומוכרת זה מכבר. החזון של מאסק כולל עשרות אלפי לוויינים שיקיפו את כל כדור הארץ ויאפשרו חיבור לאינטרנט מכל נקודה על הכדור, בלא תלות בתשתיות קרקעיות, כמו אלה שנהרסו במתקפה הרוסית. מאסק נענה לבקשה, וצלחות קליטה נוספות של סטארלינק הגיעו לאוקראינה המופגזת. כך מערכת האינטרנט הלוויינית של מאסק הייתה לחיבור האינטרנט היציב היחיד באוקראינה – שאינו שייך לרוסיה.

מומחי אבטחה ציינו, כי אבטחת הסייבר בעולם הלווייני הוא תחום שצבר תאוצה בחודשים האחרונים. כך, מחוקקים במדינה, כמו גם גופים וגורמים נוספים, לוחצים על המשרד להגנת המולדת, DHS, לצרף את החלל כעוד מגזר בעולם בתשתיות הקריטיות, בדיוק כמו עולמות הבריאות או האנרגיה. בעבר, CISA, שהיא גוף במשרד, כבר בחנה כיצד לטפל באבטחת סייבר בחלל. במקביל, חיל החלל האמריקני החל באחרונה לקיים תחרויות פריצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים