טדי שגיא חוזר לפינטק: מקים חברה חדשה בשם Pay.com

שלוש שנים אחרי שמכר את SafeCharge באקזיט מכובד, שגיא הקים חברה שמתמחה בטכנולוגיה לייעול תהליך התשלומים לחברות אי-קומרס ● הוא העמיד לרשותה קו אשראי של 100 מיליון דולר

טדי שגיא.

טדי שגיא חוזר לפעילות בעולם הפינטק: איש העסקים מקים חברה חדשה בשם Pay.com. החברה תפתח טכנולוגיה שתייעל את תהליך התשלומים לחברות אי-קומרס. זאת, כמעט שלוש שנים לאחר שמכר את חברת פתרונות התשלומים SafeCharge תמורת 889 מיליון דולר.

שגיא וצוות ההנהלה שהוא גייס במהלך השנים האחרונות עמלו על החברה החדשה מתחת לרדאר. כמנכ"לים המשותפים שלה מונו תום וקנין, יזם ששימש במגוון תפקידים טכנולוגיים, ואסף כהן, שכיהן כסמנכ"ל מכירות בפיוניר ובצ'ק אאוט (Checkout.com).

יש לציין ששגיא העמיד לרשות Pay.com קו אשראי של 100 מיליון דולר, שאותו מתעתדת החברה להשקיע ברכישות ומיזוגים.

פתרון אוטומטי שמתממשק לשירותים שונים במדינות שונות

מערכת התשלומים של Pay.com מבוססת על אוטומציה מלאה, כלומר: היא אוטומטית לחלוטין, ללא מגע יד אדם – החל מהרגע שבו הסוחר מחפש בגוגל פתרון תשלומים לעסק שלו, דרך תהליך הבדיקה, הזיהוי והאימות שלו, וכלה בחיתום, בדומה לסטרייפ. הפתרון משלב טכנולוגיות של בינה מלאכותית, למידת מכונה ומחשוב ענן, במטרה לייצר חוויית משתמש טובה יותר עבור לקוח הקצה ולשפר את יחסי ההמרה עבור הסוחר.

בחברה אומרים כי הפתרון שלהם מאפשר לסוחר להתרכז במכירת הסחורה ובצמיחה שלו, מבלי לבזבז את זמנו על תהליך התשלומים וכל מה שנלווה אליו. הפתרון מאפשר לסוחר גישה לאמצעי תשלום דוגמת פייפאל ושירותי התשלומים של אפל וגוגל. המטרה של Pay.com היא להרחיב את השירותים שהפתרון שלה מאפשר גישה אליהם לעשרות ואף מאות APMs (ר"ת Alternative payment methods). כך, מתעתדת החברה להיות תשתית אוטומטית לקבלת שירותי תשלומים, שמבצעת תהליך התאמה ללקוח הקצה, כאשר המטרה הינה להגדיל את אחוזי ההמרה בעסק. לדוגמה, לקוח קצה הולנדי שייכנס לרכוש מוצר מחנות אי-קומרס יקבל חוויה מותאמת, שתאפשר לו לרכוש דרך שירות התשלום ההולנדי iDEAL, ולקוח קצה שייכנס מבלגיה יקבל תעדוף לרכוש עם Bancontact.

התחזית: עד לסוף השנה – סליקות בשווי של ארבעה מיליארד דולר

לפי תחזיות החברה, עד לסוף השנה היא צפויה לסלוק עסקאות בשווי של ארבעה מיליארד דולר. Pay.com מעסיקה כרגע 45 עובדים וממשיכה לגייס. לחברה משרדי הנהלה בלונדון ובארצות הברית, ומרכז פיתוח בקפריסין.

וקנין וכהן אמרו כי "אנחנו קוראים תיגר על השמרנות של תעשיית התשלומים המקוונים ונביא זווית רעננה לתחום. כמובן שלצורך כך אנחנו פועלים כדי לגייס אנשים איכותיים, שישתלבו ב-DNA של החברה".

חמישית מכלל השקעות ההון-סיכון – בפינטק

לפי דו"ח עדכני של CB insights, סך השקעות ההון-סיכון בעולם בחברות פינטק הגיע ב-2021 ל-132 מיליארד דולר – זינוק של 169% לעומת 2020. תחום הפינטק מהווה כחמישית (21%) מכלל השקעות ההון-סיכון ואחד מכל ארבעה חדי קרן שנוצרים הוא חברת פינטק – השיעור הגבוה ביותר מכל סקטור אחר. לא פחות חשוב, לפי הדו"ח, השיעור הגבוה ביותר של גיוסי Early Stage היה של חברות פינטק, וההערכות של חברת המחקר הן שבשנים הקרובות התחום "יתפוצץ", ככל שאותן חברות יתבגרו ויצמחו.

שגיא הוא יזם סדרתי, שהקים, רכש ומכר שורה של חברות היי-טק: סטוקו מדיה, שמפתחת טכנולוגיות לאתרי אי-קומרס ושאותה הוא קנה ב-2015 תמורת 43 מיליון דולר; פלייטק, שפועלת אף היא בעולם המסחר המקוון; גליספה, שמתמחה בשיווק דיגיטלי במובייל ובהפצת אפליקציות, שהוא קנה באותה השנה; וקייפ טכנולוגיות (לשעבר קרוסריידר), שפועלת בעולמות אבטחת הסייבר והונפקה בלונדון ב-2014. שגיא הוא גם הבעלים של אחד השווקים הפופולריים בלונדון – הקמדן מרקט, ופעיל בתחומים נוספים, בהם הנדל"ן וחללי העבודה. לפני חודשים אחדים הוא ניצל מניסיון חיסול בקפריסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים