לאט אבל בטוח: Azure מתחיל לעקוף את AWS בקרב על הענן

הדו"ח של חברת פלקסרה מעלה כי בכמה תחומים הצליחה מיקרוסופט להעפיל על "מלכת" הענן העולמית AWS

אימוץ הענן הולך ומתרחב.

הקרב על הענן הוא קרב יקר ערך עד מאוד לחברות שעוסקות בתחום, ולפי מחקר שפרסמה חברת המחקר של שוק ה-IT, פלקסרה, בדו"ח שהיא מכנה "דו"ח מצב הענן של 2022", במיקרוסופט יכולים לחייך קמעא, כי בכמה תחומים היא הצליחה להעפיל, גם אם במקצת, מעל מי שנחשבת לשליטת שוק הענן, AWS.

בדו"ח, שמקיף לפי פלקסרה יותר מ-750 מקבלי החלטות ארגוניים בתחום הרכש של שירותי ענן – מכל רחבי העולם, ובחתכים של ענן ציבורי, פרטי והיברידי – היא מספרת ש-80% מבין הארגונים ציינו, שהם משתמשים באופן כזה או אחר בפתרונות המבוססים על Azure, וזאת לעומת 77% שמשתמשים בפתרונות אחסון של AWS. זה לא אומר כלום על ההיקפים, אבל זה כן מצביע על חדירה.

גם בתחום של הרצת מכונות וירטואליות על הרשת זכו שירותי הענן לניצחון קטן. חברת המחקר בדקה רק ארגונים שמריצים 51 מכונות וירטואליות ויותר, ובתחימה הזאת, 71% מריצות מכונות המבוססות על Azure לעומת 69% שמשתמשות ביריבה.

הפרש קטן נרשם לטובת מיקרוסופט גם בשאלה כמה מבין החברות המשתמשות בשירותי הענן הוציאו יותר מ-1.2 מיליון דולר באופן שנתי, וזה עומד על 53% לעומת 52% לרעת AWS.

מיקרוסופט רשמה גם הישג בתחום של העננים פרטיים, כשלפי פלקסרה, במונחים של שנה לשנה היא עקפה למקום הראשון את vSphere של VMware . הפתרון שלה, Azure Stack, הגיע לנתח שוק של 33% מול 31% של הפתרון שהוביל בשנה שעברה את מגזר השוק הזה.

הדו"ח גם הראה שההוצאות על שירותי ענן ממשיכות לגדול בקצב מהיר, עם גידול משוער של 29% בהוצאות בשנה הבאה, ועם צמיחה ענקית בשוק ה-SMB. לפי החברה ב-2021 כ-38% מארגוני ה-SMB השקיעו 1.2 מיליון דור בשנה בשירותי ענן, וזה יגדל ל-53% בשנה הנוכחית.

כן ציין הדו"ח שהיוזמות העיקריות שצפויות השנה בשוק הן מיטוב השימוש בענן לצורך חיסכון בעלויות (59%), הגירה של יותר עומסי עבודה לענן (57%) ומעבר מתוכנה מקומית לטובת תוכנה לפי ששימוש (42%).

צבי קצבורג

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תום

    קשקוש לא רק שהסקרים האלו ממומנים, אלא גם שמייקרוסופט סופרת לקוחות שמשתמשים ב office 356 ומחשיבה אותם כמשתמשי אז'ור. זה כמו להחליט שכל קונה שרוכש דאך Amazon.com ייספר כמשתמש AWS או שכל אדם שמשתמש בחיפוש של גוגל הוא משתמש של GCP.

  2. יוסי

    שכחתם לכתוב שהמחקר הוזמן ע"י מייקרוסופט

  3. גיא

    זה להאפיל, לא להעפיל. מעפילים על הר...

אירועים קרובים