"הדיגיטל מאפשר טיפול טוב יותר – ביותר חולים"

רועי חרמוני, מנהל קבוצת ממשלה ובריאות במיקרוסופט ישראל, מדבר על מערכת הבריאות והאתגרים הדיגיטליים שעומדים בפניה

רועי חרמוני, מנהל קבוצת ממשלה ובריאות במיקרוסופט ישראל.

"ארגוני הבריאות בישראל מצויים בעיצומם של מסעות טרנספורמציה דיגיטלית, שבמסגרתם הם עוברים גם לענן. אלא שכדי לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בדיגיטל נדרשת אצלם תפיסה חכמה, שמאגדת ומאגמת את כלל ההיבטים שבהם יש ממשק בין המטופל והצוותים הרפואיים, עם מיקוד בשיתופיות ובהפקת ערך מהנתונים – כדי להגיע לשילוב", כך אמר רועי חרמוני, מנהל קבוצת ממשלה ובריאות במיקרוסופט ישראל.

חרמוני דיבר בכנס The Future of Digital Health, שנערך לפני ימים אחדים באופן וירטואלי, בהפקת אנשים ומחשבים. את האירוע הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, ונושאו היה מרכזיות הנתונים בעולם הרפואה.

בדבריו עמד חרמוני על היתרונות והאתגרים של מערכת הבריאות הישראלית, בעיקר מהבחינה הטכנולוגית. הוא ציין ש-"היתרונות של מערכת הבריאות בישראל הם ייחודיים: קופות החולים הן חזקות, כמעט כל אוכלוסיית המדינה מבוטחת בביטוח בריאות, לקופות יש מערכי שירותים משלימים, והן מספקות רצף טיפולי מתועד מלידה ועד מוות. מרכיב שני בעולם הבריאות הוא בתי החולים, שבארץ הם מובילים. לצד החדשנות, המרכיב הרביעי בטיפול הוא הנתונים הרפואיים. אלה יהיו נגישים באופן רציף, גם בענן. כל המרכיבים הללו מהווים את התשתית לדבר הבא בעולם הבריאות המקומי".

"אתגרי מערכת הבריאות בישראל", הוסיף, "הם הצורך בהגדלת מספר השירותים הרפואיים המותאמים אישית; הורדת העומס המוטל על הצוותים הרפואיים; מניעת בזבוז זמן על טיפול בנתונים לא אחידים; הצורך בניתוח הנתונים, לטובת הפקת ערך ויכולת לקבלת החלטות מושכלות, מבוססות נתונים; והכורח להשקיע ולתת מענה מקיף לאיומי אבטחת מידע".

שלושת העמודים שעליהם בנויה הבריאות הדיגיטלית

חרמוני הסביר כי "עולם הבריאות הדיגיטלית בנוי על שלושה עמודים: הצורך במבט כולל ומקיף, של 360 מעלות, על המטופל והליכי הטיפול, תוך שילוב בין נתונים במערכות ה-CRM באוריינטציה רפואית וחיבור למערכות בריאות; הצורך בתהליכי עבודה אג'יליים – ארגוני בריאות שופעי פרוצדורות וצורך באישורים, ולכן נדרשת תקשורת מהירה, מבוססת שיתופיות, עם יכולת להקמת אפליקציות אד הוק, בתוך יום-יומיים, כך שהטיפול יהיה מהיר, יעיל, מתועד ומאובטח; ויכולת לטיפול מעמיק בנתונים, עם איסוף שלהם מכל מקום, עריכת התאמות ומציאת הקשרים, לטובת קבלת תובנות והחלטות מושכלות. לאלה נדרש להוסיף מעטפת אבטחת מידע, יכולת התממשקות לתיקים רפואיים, התעדכנות עקבית ומתמשכת, ועמידה בתקנים וברגולציות שבעולם הבריאות. כך, כשיש להם מידע מפולח ומנותח, צוותי הרפואה שבשטח יכולים להעניק טיפול טוב יותר, מותאם אישית".

"הכוח מגיע מהשילוביות. אין ערך ליכולת כירורגית מסוימת אם היא לא משולבת במערך הרפואי הכולל, כי ככה לא נסגר מעגל", הסביר.

הדטה סנטר החדש של מיקרוסופט בארץ – גם לארגוני בריאות

"לפני כשנה השקנו את הענן שלנו לעולם הבריאות, Microsoft Cloud for Healthcare – פלטפורמה שמורכבת מתשתיות IT, רכיבי AI, מודולים לניהול מטופלים ולניהול רכיבי אינטרנט של הדברים, מחברים (קונקטורים) מוכנים למאגרי מידע רפואיים, אפליקציות מובנות לניהול משימות של צוותים רפואיים, עבודה שיתופית ותקשורת ישירה. הענן הייעודי שלנו מאפשר לארגוני בריאות לממש את היעדים שלהם במהירות. 10 מהמודולים כבר עלו לאוויר בעברית", ציין חרמוני.

לסיכום הוא אמר כי "גופי הבריאות בישראל פצחו במסע הדיגיטלי. הדטה סנטר של מיקרוסופט שנקים בארץ ישנה את חוויית המטופל והמטפל, ויאפשר לענות על האתגרים הרבים בתחום הבריאות בצורה טובה ויעילה יותר. הוא יביא למימוש מוצלח של אתגרי הבריאות בארץ, תוך מענה לצורך בהגנת הפרטיות, כי תבוצע שמירה על המידע הרפואי בגבולות המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים