מהתעשייה לאקדמיה – המנכ"ל שהלך נגד הזרם

לא מעט מנכ"לים של חברות טק התחילו במגזר הציבורי ● נתי אברהמי עשה את הדרך ההפוכה: לאחר שנים רבות שבהן ניהל את קבוצת יעל ואחר כך את טלדור, הוא מונה למנכ"ל מחב"א ● הוא מדבר על כך בראיון לאנשים ומחשבים

נתי אברהמי, מנכ"ל מחב"א.

נתי אברהמי הוא בעיניי אחד האנשים המרתקים בהיי-טק הישראלי בכלל וב-IT הישראלי בפרט. לא רק באופן אישי, אלא גם באופן מקצועי: הוא כיהן כמנכ"ל של שתי חברות טכנולוגיה מהגדולות במדינה ולפני כמה חודשים החליט לעבור מהתעשייה לאקדמיה – ומונה למנכ"ל מחב"א, מרכז החישובים הבינאוניברסיטאי.

מחב"א היא עמותה ללא מטרות רווח, שנוסדה על ידי אוניברסיטאות המחקר בישראל במטרה ליצור פעילות סינרגטית בתחומים: תשתיות תקשורת ומחשוב, שירותי מידע דיגיטלי, יישומים ואפליקציות, וטכנולוגיות למידה. העמותה מספקת שירותים למוסדות להשכלה גבוהה.

ההיכרות ביני לבין אברהמי רבת שנים, אבל הפעם עניין אותי לפגוש אותו על רקע המעבר שלו מהתעשייה למגזר הציבורי – ולו בשל העובדה שאני עשיתי את המעבר ההפוך, ממפקד ממכ"א בצה"ל לסמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט, וכיום למנכ"ל של חברת הייעוץ BSD-IT.

תפקידים בצה"ל ובתעשייה

אברהמי הוא אדם שניבאו לו גדולות כבר בצעירותו, כששירת במערך המחשוב של צה"ל. ואמנם, הוא לא אכזב – לא בצבא ולא באזרחות. אברהמי שירת במערך הטכנולוגי הצה"לי במשך תשע שנים, ולאחר שהשתחרר החל לעבוד כמנהל פרויקטים ביעל תוכנה. שם פגשתי אותו בפעם הראשונה בצה"ל ב-1994. כבר אז הוא בלט בנמרצותו ובמעורבותו, שהייתה כולה מבצעית ולא רק טכנולוגית. כבר אז מחשבתו היצירתית והבנתו ההוליסטית סייעו רבות לצה"ל, ושמעתי את זה מקצינים בכירים מאוד שעבדו מולו באותה התקופה.

ב-1999 מונה אברהמי למנכ"ל קבוצת יעל. זאת לא חברה שנמצאת הרבה בכותרות, משום שזהו הקו המנחה של הבעלים שלה. כך או כך, אברהמי והנשיא הוותיק של הקבוצה, איציק רכלבסקי, הובילו את יעל לזכיות רבות בפרויקטים ולצמיחה רציפה לאורך השנים. כמנכ"ל, אברהמי החליט על כניסה של יעל לתחומים רבים וחדשים, ולא היסס לרכוש פעילויות וחברות. כל זה הוביל אותה לפסגת חברות האינטגרציה בישראל.

לאחר 16.5 שנים כמנכ"ל קבוצת יעל ולקראת יום הולדתו ה-50 קיבל אברהמי הצעה להתמנות למנכ"ל טלדור. הוא ראה בכך הזדמנות מעניינת להוביל חברה ציבורית עם כ-2,500 עובדים. בחמש ומעלה השנים שבהן אברהמי ניהל את טלדור הוא הביא אותה להצלחות רבות, שסללו את הדרך להצעת רכש מצד וואן, שבעלי החברה לא יכולים היו לסרב לה. כך יצא שבתחילת 2021 התמזגה טלדור עם וואן במיזוג הגדול ביותר בתולדות עולם ה-IT הישראלי.

בשלב זה של חייו החליט אברהמי להגשים חלום ישן: להשתלב בעולם המחשוב באקדמיה. בעקבות הזדמנות שנקרתה בדרכו, הוא מצא את עצמו בתפקיד מנכ"ל מחב"א.

מהן הפעילויות שמחב"א מבצעת?
אברהמי: "זה מתחלק לארבע פעילויות: מלמ"ד – ארגון בהיקפים משמעותיים, שעוסק ברכש ובהנגשת מאגרים דיגיטליים בינלאומים לעולם האקדמיה בישראל; מיט"ל – ארגון שכולל כ-30 טכנולוגיות למידה שונות, ועוד היד נטויה. אני מזמין גופים שפעילים בעולם הזה להציג לנו טכנולוגיות מעניינות; תשתיות – מגוון תשתיות שנרכשות ומנוהלות במחב"א עבור האוניברסיטאות. כך, לדוגמה, הוא מהווה ISP לאוניברסיטאות ולחלק מהמכללות בארץ; IT – הקמת מערכות מידע לטובת עולם האקדמיה. למשל, בימים אלה מוטמעת ב-10 מוסדות מערכת המטפלת בתהליכי הקבלה לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה".

מחב"א נמצאת בבעלות שמונה האוניברסיטאות הגדולות במדינה, והעבודה בחברה מתבצעת בשיתוף פעולה ועל פי דרישות המתקבלות מסמנכ"לי הטכנולוגיות ומאנשי הטכנולוגיה שלהן. יו"ר מחב"א הוא פרופ' איל יניב, שמגיע מאוניברסיטת בר אילן ומביא אתו ניסיון עסקי-טכנולוגי רב.

לדברי אברהמי, "אני רואה במחב"א סוג של שליחות ו-'שירות מילואים', ומאמין בפוטניצאל שיש לחברה להשפיע ולשפר תחומים רבים, שיקדמו את האוניברסיטאות בישראל, כמו סייבר, ענן וטכנולוגיות למידה".

יש לציין שלצד מחב"א, אברהמי השתלב בסמסטר הנוכחי בסגל של הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב, וחולק את הידע שלו ואת ניסיונו עם סטודנטים לתואר שני בפקולטה.

יצאתי מהפגישה בתחושה שפגשתי (שוב) איש מרתק, מנוסה ונבון, עם עבר מרשים ורצון עז לתרום למגזר הציבורי-אקדמי, ואדם שנשמע עליו רבות גם בעתיד.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חחח

    הכותב נמצא תחת השפעת אלכוהול..?? טלדור חברת ענק?? היא הדרדרה בתקופתו עד שנקנתה בנזיד עדשים על ידי וואן.... עדי אייל קונה רק פגרים... וזה מה שטלדור היתה ונשארה מאז הרכישה..... חברה שמעסיקה מעל 1000 עובדים ונמכרת בפחות מ 300 מלשח כנראה היתה קרובה יותר להכרזה כבר מינן מאשר הצלחה.... אבל שאפו על החברות והפרגון לחבר

  2. מנהל מערכות מידע

    לצערי הוא היה מנכל כושל בטלדור. הוא כשל ביחס להון האנושי, כשל במכירת החברה בזמן אמת(החברה נמכרה במחיר רצפה לאחר 5 שנים שהוצעה למכירה). וכשל בטיפול בחברות הבנות כגון טלדור תקשורת. כמו הרבה דברים בישראל, זה לא מפריע לקידומו ולהילולו של האיש מקצועית. פשוט עצוב.

  3. יוסי

    כיף לשמוע על הירתמות של הווטרנים בתחום התקשורת לעתיד האקדמיה בתחום

  4. עינת שושן בן זיו

    מאחלת לך הצלחה רבה, סמוכה ובטוחה שתכבוש כל יעד וכל מטרה! :-)

אירועים קרובים