גאווה וניהול מוצר

מה זו צמיחה? איך מנהלים מוצר על הצד הטוב ביותר? וכיצד עושים את סביבת העבודה מקבלת ללהט"בים? בשאלות אלה ועוד דן פאנל שערך באחרונה ארגון LGBTech

משתתפים באירוע. תומר פוס סדרוביץ' ראשון מימין, ולידו נטע פלר, יה-יה שוורץ, סיון קניאל ומייקל אלרואי.

גאווה וניהול מוצר אלה שני נושאים שעמדו במרכזו של מפגש שנערך באחרונה במטה של נטורל אינטליג'נס בתל אביב. מה הקשר ביניהם?, תשאלו. ובכן, אין קשר ישיר (בהחלט ייתכן שיש קשר עקיף), אבל נושא ניהול המוצר כיכב במיט-אפ הנוכחי שערך ארגון הלהט"בים.ות בהיי-טק ובעולם התעסוקה LGBTech, תחת הכותרת "כוכבי הלהט"ב בשמי הפרודקט" – כחלק מסדרת מיט-אפים שהוא עורך.

בפאנל שנערך במסגרת המפגש השתתפו דן-יה שוורץ, מנהלת צמיחת מוצרים במטא, ותומר פוס סנדרוביץ', סמנכ"ל מוצרים וצמיחה בנטורל אינטליג'נס. מנחה האירוע היה מייקל אלרואי, נציג פיתוח עסקי בהיירו (Hyro), שהיה בעצמו כוכב כשהשתתף בתוכנית הריאליטי האח הגדול. הוא סיפר שם את סיפור חייו כגבר טרנסג'נדר – סיפור שאותו הוא מספר גם כיום בפני קהלים שונים, במסגרת התנדבותו בארגוני הקהילה.

גאווה

הפאנל דן, בין היתר, בקבלה לעבודה ובהשתלבות בסביבת העבודה בהיי-טק של להט"בים.ות. המסר של המשתתפים היה, כפי שניסח אלרואי, ש-"ברגע שנקבל את עצמנו – יקבלו אותנו". כמה פשוט, ככה נכון, לפחות ברוב המקרים.

פוס סנדרוביץ' ציין כי "התנהגויות ארוניסטיות הן די מדאיגות. כולם יודעים שאתה גיי, אין לך מה להתאמץ להסתיר. יהיה בסדר. גם אני, כשהתחלתי במסע שלי בעולם ההיי-טק, הייתי עסוק בלאזן את ה-'מינוס' שראיתי אז שיש בהיותי גיי עם דברים שאני בסדר בהם. אבל אחרים לא ראו בזה מינוס – הם קיבלו אותי והכול היה בסדר. העצה שלי היא לשחרר. אין צורך בהסתתרות בארון, גם לא במקום העבודה. הארון הוא מעמסה".

שוורץ קראה לעובדות (ולעובדים) "לזכור שאתן מהממות ושאתן יכולות לממש את הפוטנציאל שלכן. יש קורלציה מובהקת בין כמה אני-אני לכמה אני מצליחה" – וזה נכון לכל עובד ועובדת.

מניפים את דגלי הגאווה – גם בהיי-טק. צילום: BigStock

וניהול מוצר

אלרואי שאל את המשתתפים איך הם היו מגדירים את המונחים צמיחה וניהול מוצר. לדברי שוורץ, "צמיחה היא מילה שעברה תהפוכות. מדובר בגידול, ברוב המקרים של מטריקות, שהן פרוקסי להצלחה או לכישלון. דטה במקרה הזה היא דרך לקבל תשובות מאנשים על המוצר ושינויים בו, מבלי לשאול אותם פיזית".

פוס סנדרוביץ' אמר כי "צמיחה היא סטייט אוף מיינד – של העובד ושל הארגון. לא כל ארגון מספיק בשל לצמיחה, כי הוא יודע לחלוב את הפרה החולבת הקיימת, אבל זה לא מספיק. הקמתי את מחלקת הצמיחה בנטורל אינטליג'נס לפני חצי שנה. צמיחה לא יכולה להיות רק מוצר, אלא היא משהו יותר רחב. כדי לאפשר סטייט אוף מיינד שאומר שניסוי וטעיה הם חלק מצמיחה, היה לי ולהנהלת החברה ברור שהמחלקה צריכה להיות כוללנית כוללני יותר ולהכיל גם אנשי שיווק, אנליסטים, אנשי פיתוח וביזנס".

אם כבר בניסוי וטעיה עסקינן, פוס סנדרוביץ' ושוורץ נשאלו על מקרים פחות מוצלחים בקריירה שלהם, אם להתנסח בעדינות. שוורץ: "באחד הסטארט-אפים שעבדתי בהם לפני שהצטרפתי למטא החלטתי לסגור עסקה מקדימה, ראשונה, בסין, עם חוזים משפטיים ארוכים. הסכום היה 30 אלף דולר. בניתי דשבורד ומה שיצא מזה זה שני יוזרים בלבד בשלושה חודשים. כלומר, כישלון. למה? כי לא הייתי מודעת לזה שבסין אי אפשר היה להוריד את האפליקציה הזאת".

פוס סנדרוביץ': "הגעתי לנטורל אינטליג'נס כדירקטור ניהול מוצר ואמרו לי שיש פרויקט לאוטומציה של רכישת משתמשים, אוטומציה של ניהול קמפיינים. במשך שנתיים הרמתי צוות של מדעני נתונים, מהנדסים, אנשי מוצר ובדיקות – וזה לא הצליח. בדיעבד, היה סיכוי גדול שהפרויקט הזה לא יצליח. זה נבע מכמה טעויות, שהראשונה שבהן היא שלא בדקתי את הנחות העבודה, אלא קיבלתי הנחות עבודה כאקסיומה. לא לערער על הנחות עבודה זה טעות משמעותית. אם הייתי משקיע יותר בתרבות הארגונית הייתי מבין שאין סיכוי שאנשי השיווק יסכימו לאוטומציה שתחליף אותם".

דתייה, גיי מוסלמי והומו יהודי בצוות אחד

LGBTech הוא ארגון שפועל למען קבלה נרחבת יותר של להט"בים.ות במקומות העבודה, והמנכ"לית החדשה שלו היא סיון קניאל. הארגון התחיל לפני כמה שנים בעולם ההיי-טק ומשם התרחב למגזרים נוספים. בימים אלה הוא מקיים סקר על להט"בים.ות במקומות העבודה, והוא מתכוון להתרחב בקרוב מתל אביב לירושלים ולאזורים נוספים בארץ. התוכנית שלו בירושלים תתקיים בשיתוף המשרד לשוויון חברתי והארגון הלהט"בי הירושלמי הבית הפתוח.

נטע פלר, סמנכ"לית משאבי האנוש של נטורל אינטליג'נס, דיברה על קבלת הלהט"בים.ות בחברה, שהיא אחת המתקדמות בישראל בנושא. "זה התחיל מכך שלפני חמש שנים נודע לנו בדיעבד שאחד העובדים חשש לצאת מהארון, כי הוא פחד שיש לאנשים דעות קדומות עליו ושהוא לא יוכל להתקדם בעבודה. שמעתי את זה והייתי בהלם. אחרי 20 שניות אמרתי לעצמי שזה קורה בכל מקום, ושזאת בעיה שלנו ולא שלו. מכאן, החלטנו לקדם את הקבלה של להט"בים.ות בתוך החברה. התחלנו מדברים קטנים כמו דגלי גאווה בכניסה למטה החברה ואירועים רלוונטיים. היינו החברה הראשונה שהעניקה מענק פונדקאות ללהט"בים ועשרות ארגונים באו בעקבותינו. חברנו ל-LGBTech לפני חמש שנים, ועמותת מעברים לטובת הקהילה הטרנסג'נדרית יושבת במשרדים שלנו בשלוש השנים האחרונות, ואנחנו מלווים אותה".

היא ציינה ש-"כשיוצרים יוצר סביבה שווה והוגנת לקהילה מסוימת, זה בעצם לכל אדם באשר הוא. יש לנו צוות עם בחור ערבי מוסלמי גיי, עוד בחור הומו ודתייה עם שלושה ילדים. זה חיבור שכנראה שלא היה קורה במקום אחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים