פתרון למחסור בכוח אדם? הממשלה תסייע לקליטת פלסטינים בהיי-טק

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה את הגורמים הרלוונטיים בממשלה "לעזור לזה לקרות, כדי שהם יוכלו לעבוד בתעשייה" ● הוא דיבר היום (ה') גם על הצורך בקליטת ערבים, חרדים ותושבי הפריפריה בענף ועל המלחמה באוקראינה

לפחות הוא עשה משהו לצמצום הפערים הדיגיטליים כשהיה שר החינוך.

הממשלה מגבשת בימים אלה תוכנית שמטרתה לעודד קליטה של פלסטינים בהיי-טק הישראלי. זאת, כחלק מהניסיון לענות על המחסור בכוח אדם בענף.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (ה') לכך ולנושאים נוספים שקשורים בהיי-טק ובסייבר – וגם למלחמה באוקראינה. לדבריו, "הפלסטינים יכולים להיות חלק מההיי-טק הישראלי. הנחיתי את הממשלה לעזור לזה לקרות בצורה חלקה, כדי שהם יוכלו לעבוד פה בתעשייה. אם זה יצליח זה יהיה מדהים, ואני מעוניין לנסות".

בנט התייחס למתקפות הסייבר על ישראל ועל ההיערכות של המדינה להחרפה במלחמה החדשה. הוא אמר כי "יש למתקפות הסייבר השפעה רבה על האזרחים.
יש לנו את מערך הסייבר הלאומי ואופציות אחרות כדי לעשות את זה. העבודה היא רבה, וצריך שחברות יגנו על עצמן בעצמן. מערך הסייבר יסייע להקל עליהן בשנים הקרובות".

"ישראל מובילה בסייבר ההגנתי וההתקפי, ועם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה", אמר ראש הממשלה. "צריך ללמוד איך להשתמש בכוח הזה – זה לא נכון שיש 'נשק רע' ו-'נשק טוב', אלא צריך לדעת לאיזה מטרות משתמשים ולאיזה צורך".

"המדינה לא צריכה להשקיע יותר כסף בהיי-טק"

בדבריו חזר בנט על המשנה שלו, שלפיה "המדינה לא צריכה להשקיע יותר כסף בהיי-טק, כי כסף זה לא העניין. כדי לעזור לתעשיית ההיי-טק היא צריכה שני דברים: הדבר הראשון הוא לא להזיק לחברות, לא לחוקק חוקים שיקשו על בניית החברות וקידום העסקים. הדבר השני הוא האנשים. ישראל רעבה לכישרון, ויש כישרונות בגליל, בנגב – בפריפריה. צריך שיהיה לילד משדרות חינוך מתאים להיי-טק. זה נכון גם לחרדים – צריך לחשוב איך מכניסים אותם מהר לתעשיית ההיי-טק למרות הפערים באנגלית ומתמטיקה, וגם לגבי הערבים – הכניסה שלהם להיי-טק צריכה לקרות בצורה מהירה יותר".

ראש הממשלה פנה לחברות ויזמים ואמר כי "ישראל היא זו שצריכה להילחם ולהציל את ההתחממות הגלובלית בעולם. מי יעשה את זה? מי ימציא את הטכנולוגיה שעוד לא הומצאה? היזמים!"

"העולם צריך להוציא את רוסיה ואוקראינה משדה הקרב"

בנט התייחס גם למצב באוקראינה ואמר כי הוא "מצב נורא של מלחמה. השתתפתי במלחמות ובקרבות 6-7 פעמים, כחייל וכמפקד, ואני יודע שזה דבר נורא. אבל יש דבר שלמדנו מהמלחמות בישראל: קל להתחיל מלחמה, קשה לסיים אותה. המצב נראה עכשיו גרוע – הרבה אנשים מתו, יש מיליוני פליטים והרס רב – אבל עלינו להבין שאם המנהיגים העולמיים לא יגיבו במהירות, המצב יהיה יותר גרוע ואוקראינה עלולה להיות מושמדת. הגורמים המובילים בעולם צריכים להוציא את הצדדים משדה הקרב, ולהביא אותם לשולחן המשא ומתן".

ראש ממשלת ישראל אמר את הדברים בכנס סייברטק, לאחר שבימים האחרונים עלה שמו שלו כמתווך אפשרי בין רוסיה לאוקראינה. נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, ביקש השבוע מבנט לשמש כמתווך בין שתי המדינות לפתרון המשבר, ואתמול שוחח ראש הממשלה אתו ועם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

ראש מערך הסייבר הלאומי, גבי פורטנוי, אמר באירוע כי "התפקיד שלנו הוא להגן על אזרחי ישראל בממד הסייבר. אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד, אלא צריכים שיתוף פעולה עם שאר הרשויות ועם תעשיית הסייבר. אחת המשימות שלנו היא לייצר שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הסייבר נגד אויבים משותפים".

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו.

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. צילום: BigStock

"להוציא ויזות עבודה בהיי-טק לפליטים אוקראינים"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, קרא לתת ויזות לעבודה בהיי-טק לפליטים אוקראינים. "יש עכשיו עשרות אלפי מתכנתים באוקראינה שעובדים עבור חברות ישראליות – כמעט 50 אלף, לפי חלק מההערכות. אם לא נמצא פתרונות עבורם, ההיי-טק והסייבר הישראליים יהיו בבעיה. הפתרון הכי טוב הוא להציע לאותם עובדות ועובדים ויזות לישראל כדי שיבואו לגור ולעבוד כאן, או לפעול על מנת שמדינות שכנות כמו הונגריה, פולין ורומניה יסייעו לנו בהסכמים בינלאומיים לעבור אליהן ולהמשיך לעבוד עבור חברות ישראליות".

נתניהו קרא "לעשות כל מאמץ כדי לעצור את הטרגדיה ושפיכות הדמים באוקראינה. יש לנו ערך עליון לסייע ליהודים באוקראינה שרוצים לעלות לישראל, לבית של כל יהודי העולם. בנוסף, אני תומך באשרת כניסה ללא יהודים, לפליטי מלחמה, שיגיעו לזמן קצוב בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים