ראש השב"כ: "רוצים לשלב חברות אזרחיות בעשייה הטכנולוגית שלנו"

השב"כ קורא ליזמים אזרחיים להתארח בחממה הטכנולוגית של השירות ולפתח לא רק טכנולוגיות ביטחוניות, אלא גם טכנולוגיות שיענו על צרכים אזרחיים

רונן בר, ראש השב"כ.

"יש לנו גראז' – חממה טכנולוגית של השירות, שמשתתפים בה סטארט-אפים אזרחיים נבחרים. אנחנו רוצים לתת בית ליזמים, שיוכלו לפתח לא רק טכנולוגיה שתענה על הצרכים הביטחוניים, אלא גם טכנולוגיות שיענו על צרכים אזרחיים. אני מודיע כאן – יש לנו רצון וכוונה לאפשר לחברות ויזמים אזרחיים לשלב עובדים בעשייה הטכנולוגית שלנו", כך אמר רונן בר, ראש השב"כ.

בר דיבר בהופעה מצולמת אתמול (ג') בכנס סייברטק 2022 שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב. לדבריו, "שילוב חברות ויזמים אזרחיים בעשייה הטכנולוגית של השב"כ יתרום גם להם וגם לנו – אנחנו ניהנה מהחדשנות, ואתם תוכלו ליהנות מהריגוש והחוויה של העבודה עם השב"כ וגם לתרום לביטחון המדינה".

עידו, ראש מערך החדשנות של השב"כ ומי שעומד בראש הגאראז', אמר כי "מאחורי חומות גבוהות ודלתות סגורות נמצאים המוחות הכי מחודדים שיש, ועם זאת – אנו עוברים מניהול סיכונים לניהול הזדמנויות ופותחים את השערים שלנו. בראשונה אנחנו פתוחים ומוכנים לדבר. מה זה אומר עבורנו? הסרת החסמים הבירוקרטיים, יצירת מצב של Win-Win, גישה של הסטארט-אפים למעבדת השב"כ. עד כה אירחנו 33 סטארט-אפים, נוצרו 18 חיבורים. בניגוד למה שתחשבו, אנחנו לא מחפשים יוזמות ביטחוניות, להיפך, אנחנו מעוניינים בטכנולוגיות חדשניות אזרחיות, החל מסטארט-אפ לביטחון גן ילדים, גיימינג ועוד".

עידו סיים באומרו, כי "סך גיוס כספים של חברות ההזנק שהתקשרו איתנו עומד על של יותר מ-150 מיליון דולרים. למה? יש לנו את הסקרנות ואת האפשרות לחבור לרעיונות חדשים. אנחנו פתוחים, בואו נדבר".

יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, אמר, כי "אנחנו רואים כאן ארגון סודי, שפותח את עצמו כדי להתמודד עם האתגרים שמגיעים לפתחו. לפני חמש שנים, אף אחד בשב"כ לא האמין שזה יקרה, והיום שיתוף הפעולה הזה קורה, וזה אירוע מרגש עבורנו. בחמש השנים האחרונות אנחנו רואים את זה קורה".

לדברי שי, "רואים את החשיבה והעשייה הנהדרת של הסטארט-אפים שלוקחים חלק, ואת החדשנות שהם מביאים איתם. אני מקווה שהתהליך שהשב"כ מוביל יעודד משרדי ממשלה וארגונים ממשלתיים נוספים להיפתח לטכנולוגיה ולחדשנות המגיעה מהעולם העסקי והפרטי. אנו רואים כמה שיתוף הפעולה הזה משתלם גם לחברות וגם לנו – גם בעולם הביטחוני וגם בעולם הפרטי והעסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים