ויו גייסה 400 מיליון דולר – ומצטרפת למועדון החד קרן

חברת הטכנולוגיות לעולם הבניה סיימה סבב גיוס D בשווי של מעל מיליארד דולר, ועתידה לצרף בשנה הקרובה 100 עובדים למרכז הפיתוח הישראלי שלה

עמי אברהמי, ממייסדי ויו ומנהל המוצר הראשי שלה.

מועדון היוניקורנים הישראלי ממשיך להתרחב, והפעם תורה של ויו, שמציעה טכנולוגיות לתחום הבניה: החברה הודיעה היום (ג') כי היא השלימה סבב גיוס D בסכום של 400 מיליון דולר, על פי שווי של יותר ממיליארד דולר.

סבב הגיוס הובל על ידי קרן בונד, והשתתפו בו לנקס, זיו ונצ'רס, פיפת' וול קליימט טק ו-JLL ספארק גלובל ונצ'רס. בחברה אומרים כי הכסף יאפשר לה להרחיב את פעילותה ולפנות לשווקים חדשים, להאיץ יוזמות מו"פ ולגייס עובדים נוספים, בהם 100 איש למרכז הפיתוח שלה בישראל.

ויו הוקמה ב-2008 על ידי היזמים עמית הלר, עמי אברהמי ודפנה עקיבא. לחברה משרדים בסן מטאו ובתל אביב, והיא מעסיקה כ-350 עובדים, מתוכם 100 עובדים במרכז הפיתוח בישראל. בחברה צופים כי היא תכפיל את מספר העובדים שלה בשנה הקרובה.

הפתרון של ויו נע משלב התכנון ועד לביצוע, והיא מציעה בניה מודולרית. שיטת הבניה של ויו מבוססת על ייצור קירות שלמים וסגורים במפעל, שכוללים את כל המערכות – אינסטלציה, חשמל ומערכות מכניות וטכנולוגיות נוספות. הקירות הסגורים, שנבדקו וקיבלו אישור כבר במפעל, מועברים לאתרי הבנייה ומורכבים באמצעות מערכת ה-Plug & Play של החברה.

"קצב גבוה פי ארבעה משיטות הבניה המסורתיות"

ב-ויו אומרים שהשיטות המסורתיות בעולם הבניה הוכחו כלא מסוגלות לפתור את משבר הדיור הגלובלי. לפי הלשכה האמריקנית למפקד האוכלוסין, יש בארצות הברית גירעון של שבעה מיליון יחידות דיור, כאשר שלושה מיליון מהן בקליפורניה לבדה. בחברה טוענים שתהליך הבניה שלהם הוא אחד הפתרונות לצמצום עד לסגירת הגירעון הזה, מאחר שהוא נעשה בקצב גבוה פי ארבעה מהמקובל בבניה המסורתית – מה שלדבריה בנוסף, מוריד משמעותית את עלויות הבניה.

אברהמי, שלצד היותו ממייסדי החברה משמש כמנהל המוצר הראשי שלה, אמר כי "הסבב הנוכחי מגיע בסיומה של תקופת שיא של החברה, לאחר שהשלימה באחרונה פיתוח פרויקט דיור חירום בן 78 יחידות דיור בסן חוזה, קליפורניה – שהושלם בתוך 90 יום בלבד". הוא ציין כי "ההצלחה של החברה נובעת מהמחשבה שלנו על הבית כעל מוצר הצריכה האולטימטיבי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים