אוקראינה מנסה למנוע את השימוש של רוסיה בקריפטו – ונכשלת

הממשלה בקייב פנתה לחברות הקריפטו בבקשה לנתק חשבונות של אזרחי רוסיה - ונענתה בשלילה, בנימוק ש-"מטבעות הקריפטו נועדו לאפשר חופש פיננסי, והניתוקר יפגע בו" ● המשמעות: פגיעה קשה בסנקציות על המדינה הפולשת

חברות הקריפטו הגדולות אמרו לאוקראינה "נייט" החלטי.

רוסיה מצאה תחליף – חלקי – ל-"זריקה" שלה מה-Swift: הקריפטו. לאחר שמדינות המערב ניתקו את הבנקים המרכזיים במדינה ממערכת הסליקה הגלובלית, עברו ברוסיה להשתמש במטבעות דיגיטליים. אוקראינה מנסה לנתק אותה גם מצינור החמצן הזה – ובינתיים נכשלת.

סגן ראש ממשלת אוקראינה, מיכאילו פדורוב, ביקש מחברות הקריפטו הגדולות בעולם להקפיא את החשבונות של תושבי רוסיה ובלרוס, אולם נתקל בתשובה שלילית. ביינאנס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, מפרידה בין תושבי רוסיה לשלטון שלהם והודיעה שהיא "לא תסכים להקפיא חשבונות של אנשים ללא עוול בכפם". ההודעה אומרת בנוסף ש-"מטבעות הקריפטו נועדו כדי לאפשר לאנשים בכל העולם יותר חופש פיננסי, והקפאת חשבונות קריפטו תפגע בחופש זה".

ביינאנס היא לא החברה היחידה שהשיבה לממשלה בקייב בשלילה: עוד חברות סחר במטבעות דיגיטליים כמו קוקוין וקראקן, שגם להן יש פעילות גלובלית נרחבת, הודיעו שלא ייענו לבקשה האוקראינית.

במקום ה-Swift: רוסיה תוכל לבצע סחר במטבעות קריפטו

יש להחלטה של החברות הללו משמעות רבה: היא מהווה פגיעה קשה בסנקציות הפיננסיות שמדינות המערב הטילו על רוסיה לאחר פלישתה לאוקראינה. הניתוק מה-Swift – מערכת שנותנת מידע על העברות כספים גלובליות – נחשבת לסנקציה הקשה ביותר שהעולם החופשי הטיל עד כה על המדינה הפולשת, שכן היא מונעת העברת כספים מהירה ובטוחה תמורת מה שרוסיה מוכרת לעולם, בעיקר גז ונפט, ורוכשת ממנו. אלא שאם שוק הקריפטו פתוח עבורה, היא יכולה להשתמש במטבעות הווירטואליים כדי לספק ולקבל את התשלומים האלה.

שוק הקריפטו אמנם לא יכול להוות תחליף מלא ל-Swift, אך הוא כן יכול להיות תחליף שיספק את הצרכים הדחופים והמיידיים של רוסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים