ארה"ב: חיפשה אהבה והפסידה 390 אלף ד' בתרמית קריפטו

נוכל הטינדר, סיימון לבייב, לא לבד - גבר הונה צעירה אמריקנית בת 24 באמצעות אפליקציית ההיכרויות המקוונת הינג', וגנב ממנה ביטקוין בשווי עצום, כחלק מהבטחות להנחות אותה בהשקעת כספה בקריפטו

הכירה דייט שעקץ אותה ובענק. ניקול הצ'ינסון.

רק באחרונה נסערו רבים מסיפורו של סיימון לבייב, נוכל הטינדר הישראלי הבילנאומי, שכידוע הערים על נשים רבות כחלק מ"הונאה רומנטית", לכאורה, כדי לשים את ידיו על הונן. כעת מסבר שלבייב, ששמו האמיתי הוא בכלל שמעון חיות, ממש לא לבד.

ניקול הצ'ינסון בת ה-24 מטנסי הפסידה, לדבריה, 390,000 דולר – שהם כל חסכונות חייה – אחרי שנפלה קורבן להאקר דרך אפליקציית ההיכרויות המקוונת הינג' (Hinge).

הצ'ינסון סיפרה ל-BBC כי התייתמה מאם ופירטה על כך שהיא ואביה האלמן מכרו אחרי מות אמה את בית המשפחה הגדול מדי וטיפחו חיסכון, שאמור היה לסייע להם להסתדר בהמשך חייהם.

נוכל הטינדר, שמעון חיות, המוכר כסיימון לבייב.

נוכל הטינדר, שמעון חיות, המוכר כסיימון לבייב. צילום: צילום מסך מחשבון הפייסבוק של לבייב

הונאות רומנטיות – קריפטו מעורב בהן יותר ויותר

אבל אז היא הכירה באמצעות הינג' גבר שמצא חן בעיניה, ששמו היה לדבריו האו. השניים התיידדו ובמהלך השיחות איתו סיפר האו כי הוא משקיע חובבן בקריפטו בכלל ובביטקוין בפרט, והציע לאישה הצעירה שהכיר סיוע בהשקעת כספה כדי לצבור עליו רווח נאה.

האו הנחה את הקורבן שלו לפתוח חשבון קריפטו באתר המוכר Crypto.com, אך אז שלח אליה קישור למה שכינה "פלטפורמה למסחר בקריפטו" ואמר לה להפקיד את כספה שם.

הצ'ינסון החלה לראות את הכסף שבו רכשה ביטקוין גדל, עקב מה שחשבה שהיא השקעתה המוצלחת בקריפטו, ובהתלהבותה גייסה גם את אביה להצטרף ולרכוש בכספו קריפטו, כדי להרוויח ממנו יותר. "רק רציתי לתמוך במשפחה", הסבירה הצעירה התמימה את מעשיה.

אבל אז החליטה הצ'ינסון לנסות לפדות את ההון שלכאורה צברה – שנסק ל-1.2 מיליון דולר, שהיוו, לפחות כך נראה, כמעט פי עשרה מהסכום הראשוני שהשקיעה ברכישת המטבעות הדיגיטליים. אלא שכאן החלו הבעיות והצ'ינסון הבינה שהיא ככל הנראה בצרה צרורה. האתר שאליו נשלחה בישר לה שבכדי לפדות את הכסף שהצטבר עליה לשלם מאות אלפים דולרים, כמיסים.

הצ'ינסון הבינה שנעקצה.

אמנם האו שלח אותה בתחילה לאתר לגיטימי העוסק במסחר בקריפטו, אך הקישור שהגיע ממנו בהמשך היה למעשה אל הארנק הדיגיטלי שבבעלותו, והכסף שהושקע קודם לכן על ידה לשם רכישת הביטקוין פשוט עבר אליו – 390 אלף דולר, שהיו למעשה כל כספם של המשקיעים התמימים.

"הרסתי את החיים שלי ושל אבא שלי לחלוטין", סיפרה הצ'ינסון לתקשורת.

מהינג' נמסר כי הפלטפורמה מתייחסת בחומרה להונאה ונלחמת בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים