סולק מגן עדן: "נוכל הטינדר", סיימון לבייב, הוחרם מטינדר

"נוכל הטינדר" של נטפליקס חשף, לכאורה, את מעללי שמעון חיות ● בדוקו גוללו קורבנותיו את שחוו כשהתאהבו באיש ובדמות שבנה לו באינטרנט ● כעת הוא לא יוכל לעשות עוד שימוש בכל שירותי ההיכרות של מאץ' גרופ

נוכל הטינדר, שמעון חיות, המוכר כסיימון לבייב.

הסרט התיעודי של נטפליקס, "נוכל הטינדר" (The Tinder Swindler) – שחשף את מעלליו של שמעון חיות, הישראלי שהתחזה לדמות בשם סיימון לבייב – הביא סופסוף לכך שטינדר חסמה את האיש, ואת חשבונותיו הבדויים האחרים – והוא סולק ממנה. חיות נחסם גם משימוש בכלל שירותי ההיכרויות והשידוכים של מאץ' גרופ, ביניהם: אוקיי קיופיד, Hinge, Plenty of Fish, ו-Match.com

דוברת החברה אמרה לתקשורת כי "לאחר חקירה פנימית אנחנו יכולים לאשר שסיימון לבייב כבר אינו פעיל בטינדר תחת כל אחד משמותיו הבדויים".

כידוע, חיות, שבנה לעצמו דמות פיקטיבית של צ'ארמר עשיר במיוחד ומצליח, הרוויח ככל הנראה מיליוני דולרים כשעשה שימוש ציני ומניפולטיבי באפליקציית ההיכרויות הפופולרית טינדר כדי לעקוץ נשים רבות בכל רחבי העולם.

לבייב – השם שנבחר כדי לסמן עושר ויוקרה

בסרט הדוקו של נטפליקס, שהושק בשירות הסטרימינג ב-2 בפברואר, חשפו שלוש נשים שהיו קורבנותיו של לבייב, כיצד קיוו והאמינו שמצאו בו את אהובן האמיתי.

השלוש נשבו בקסמיו ובשקריו של לבייב, שדיבר איתן על מטוסים פרטיים, שהציג כי בבעלותו יש מכוניות מגניבות, סיפר כי השתתף קבוע במסיבות מדהימות בכל רחבי תבל, אך שבשלב כשלהו הפיל אותן בתרגיל עוקץ, די מוכר למען האמת, שבמסגרתו סיפר להן על צורך דחוף שלו מהן בסיוע כספי מציל חיים של ממש.

חיות, שלא לשווא בחר בשם לבייב, טען שהוא בנו של האוליגרך הישראלי לב לבייב, מה שהפך אותו לעוד יותר נחשק ולסוג של רווק צמרת אידיאלי כבן זוג.

הונאה רומנטית שהפכה לסרט מז'אנר סרטי הפשע האמיתי

כפי שנכתב ב-Netflix.com, הסרט התיעודי "נוכל הטינדר" מתאר את לכידת הטרף בצורה מרושעת ביותר, המוגדרת כהונאה רומנטית – אדם המאמץ פרסונה שקרית ומפתה אדם אחר למערכת יחסים במטרה סופית לגנוב את רכושו של הקורבן.

ספציפית, חיות מואשם במעשיי נוכלות משוכללים, שבסופו של דבר הפילו קורבנות בנורבגיה, פינלנד ושוודיה, מהן הצליח הישראלי לגרוף סכום המוערך ב-10 מיליון דולר. חיות הורשע בהונאה בפינלנד, תחת שמו האמיתי, ולאחר ששמו נחשף בעיתון הנורבגי VG הוא השתמש ככל הנראה בשם דוד שרון כדי להתחמק מהרשויות.

בסרט הדוקו של פליסיטי מוריס, השייך לז'אנר סרטי הפשע האמיתי, הנשים חושפות כיצד הפכו לקורבנותיו של חיות, שהשתשדך אליהן בטינדר, יצא איתן לדייט ראשון יקר ובלתי נשכח, הציע להן להצטרף אלי לטיסה במטוסו הפרטי, ואז בשלב כלשהו סיפר להן שהוא חושש שקבוצת אויבים מאיימת על חייו. הוא אף שלח תמונה של שומר הראש שלו שנפצע אנושות על ידי האויבים הללו, לכאורה, כדי לעורר את דאגתן.

לאחר מכן, נהג חיות, לפי המתואר, לשלוח הודעה בטענה שאינו יכול להשתמש בכרטיס האשראי האישי שלו מטעמי ביטחון, וביקש את כספה של הנעקצת כסיוע זמני, וכך, לכאורה, שם את ידיו על אלפי דולרים מכל אחת מהנשים שהונה.

יצוין כי חיות הוזמן לקחת חלק בסרט, ולהציג את עמדתו, אך בחר לשלוח אל היוצרים הודעה קולית שבה נאמר: "אמשיך לקדם את התביעה נגדכם בגין הוצאת דיבה. זה מה שעומד לקרות".

כעת חיות נחסם מכניסה לגן העדן של ההיכרויות, שדרכו קושש את הונו.

גם אינסטגרם חסמה את 'סיימון לבייב'

טינדר אינה היחידה שחסמה את חיות השבוע. ביום ב' האחרון, חשבון האינסטגרם של חיות הוצף בהכחשות מטעמו לשתואר ונטען בסרט התיעודי, אך תוך שעות ספורות – החשבון הוסר.

על פי הביזנס אינסיידר, בחשבונו המוכר של לבייב נכתב "אם הייתי רמאי למה שאככב בנטפליקס, כלומר הם היו צריכים לעצור אותי כשעוד צילמו. הגיע הזמן שהגברות יתחילו להגיד את האמת".

לבייב המשיך: "אם אתה לא יכול לתת להן את העולם שהן רוצות, הן יהפכו את שלך לגיהנום". אחר כך הבטיח "אני אפנה לכל העולם ביום ו'. הישארו מעודכנים ותייגו אחרים".

אלא שכאמור, אינסטגרם גם היא כבר לא תאפשר לחיות לעשות בה שימוש לצרכיו, המפוקפקים לכאורה.

קמפיין מימון ההמונים שפתחו חלק מהקורבנת ב-GoFundMe.

קמפיין מימון ההמונים שפתחו חלק מהקורבנת ב-GoFundMe. צילום: מסך מ-GoFundMe

הקורבנות בסרט התיעודי "נוכל הטינדר" מקבלות תמיכה ציבורית עצומה מאז שידור הסרט. 

חיות גנב ממשתתפות הסרט – ססילי פיילהוי, פרנילה סיהולם ואיליין שרלוט הבריטיות – לטענתן 185,000 פאונד, 103,000 פאונד ו-25,000 פאונד, בהתאמה. משום שהשלוש מעידות שהן עדיין בחובות עקב הפרשה, הן החלו בגיוס הכספים ובאחרונה פתחו קמפיין מימון המונים ב-GoFundMe.

"אתם כנראה כאן בגלל ששמעתם על הסיפור שלנו, ואנו מעריכות את העובדה שהקדשתם מזמנכם לחפש ולמצוא את הדף הזה", נכתב בתיאור בדף ה-GoFundMe. "הימים האחרונים היו מערבולת, ושלושתנו (איליין, פרנילה וססילי) היינו בהלם לחלוטין ומבולבלות ממבול החמלה והתמיכה של כולם. האהבה הצרופה היא יותר ממה שציפינו לו אי פעם, ואנחנו כל כך מעריכות את כולכם".

אלא שלעת עתה התמיכה הציבורית לא מתבטאת בקמפיין, שגייס בינתיים רק 50,320 פאונד מתוך היעד שלו העומד על 600,000 פאונד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים