חוקרים לימדו AI לסכסך מגנטית בזרם פלזמה בעל עוצמה גבוהה

היכולת משמשת למחקר היתוך במטרה לסייע עם התחזוקה של הפלזמה בתוך הטוקמק של המערכת, שהוא מכשיר שנועד לייצר כליאה מגנטית לזרמי הפלזמה בדרך לבניית כורי היתוך מעשיים

התרעה חמורה מפני המשך פיתוח יכולותיה. הבינה מלאכותית.

שיתוף פעולה בין חברת דיפנמיינד של אלפא בית למכון הפוליטכני הפדרלי בלוזאן (EPFL) הוליד יכולת בינה מלאכותית חדשה, והיא סכסוך מגנטי עם זרם פלזמה רב עוצמה המשמש למחקר היתוך.

מדובר בשיתוף פעולה שהחל לפני כמה שנים, לאחר שפגישה מקרית של מנהלים בין שני הצדדים הולידה אותו, ומטרתו לסייע עם התחזוקה של הפלזמה בתוך הטוקמק של המערכת, שהוא מכשיר שנועד לייצר כליאה מגנטית לזרמי הפלזמה בדרך לבניית כורי היתוך מעשיים.

נכון להיום מחקר בתחום ההיתוך, וכל מחקר בתחום ולא משנה מה הדרך המדויקת בה הוא מבוצע, כולל שימוש בפלזמה בטמפרטורות שמגיעות עד מיליוני מעלות. הטוקמק הוא אחת הדרכים לשמור על הזרמים הללו תחת שליטה, כדי לבחון באופן ברור את פעילות ההיתוך הנוצרת במערכת.

שיתוף הפעולה הזו מאפשר לשפר באופן משמעותי את היכולות של הטוקמק במרכז השוויצרי, כך שניתן לשנות את המשתנים המגנטיים לבדיקת הפלזמה אפילו אלפי פעמים בשנייה, כולל שליטה בגודל ובצורה ובזווית של טבעת הפלזמה.

הצוותים אימנו מערכת לימוד מכונה לקבוע את ההגדרות לכל ניסוי, ולא מדובר בעבודה אקראית. בשלב הראשון ההדמיה הופעלה כדי לראות מה מערך ההגדרות שיוצרת כל תבנית פלזמה, ואז בעבודת הנדוס לאחור זוהו המשתנים וההגדרות ליצור את התבנית.

בינתיים מודים המדענים המעורבים כי מדובר עדיין בתקופה מוקדמת מדי של הניסוי מכדי לספק תשובות מלאות לגבי הפתרון הזה, אבל ההערכה היא אכן שניתן יהיה להשתמש בבינה מלאכותית כדי לקצר באופן משמעותי את ההגדרות שיינתנו למערכת כדי לבצע את ניסויי ההיתוך, וזאת לעומת עבודת ההגדרה כיום, שיכולה להימשך שבועות ועד חודשים עבור ניסויים יותר מורכבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים