מה חושבים הצעירים בישראל על ההיי-טק?

סקר שערכה מכללת ג'ון ברייס הדרכה בקרב הסטודנטים שלה מגלה, כי 65% מהמשיבים מאמינים, כי ענף ההיי-טק ימשיך לשגשג גם בשנים הבאות, לעומת 7% שמאמינים כי מדובר בבועה שעתידה להתפוצץ

מה חושבים הצעירים על ההיי-טק?

ענף ההיי-טק הרותח, עם תנאי ההעסקה המפליגים והמירוץ אחר טאלנטים, גורם לצעירים רבים לפנות אליו. סקר שערכה בקרב הסטודנטים שלה מכללת ג'ון ברייס הדרכה, המכשירה מדי שנה אלפי בוגרים המשתלבים בעבודה בהיי-טק, חושף, כי 65% מהמשיבים מאמינים כי ענף ההיי-טק ימשיך לשגשג גם בשנים הבאות, זאת לעומת 7% שמאמינים שמדובר בבועה שעתידה להתפוצץ.

לגבי סיכויי ההעסקה שלהם, מרבית הנשאלים (78%) סבורים כי הפתרון למשבר כוח האדם ולמחסור בעובדים בענף נעוץ בנקיטת צעדים שיעודדו גיוס ג'וניורים ועובדים חסרי ניסיון לתפקידים בחברות ההיי-טק. 42% מעריכים שהסיכוי שלהם למצוא עבודה בתור ג'וניורים תלוי בפתיחות של החברות לגייס עובדים חסרי ניסיון, ו- 24% מהנשאלים מאמינים שיש להם סיכוי טוב למצוא עבודה בתור ג'וניורים לאור משבר כוח האדם.

השיקול העיקרי בבחירת מקום עבודה: אפשרויות קידום והתפתחות אישית

על אף הגידול במספר חברות הסטארט-אפ והנפקות הענק, מרבית הסטודנטים (42%) העידו כי הם מעדיפים לעבוד בחברה גדולה ומבוססת, זאת לעומת 28% שהעידו שהם מעדיפים לעבוד בחברת סטארט-אפ או בחברה שהוכרה כיוניקורן (14% ו-14% בהתאמה). 10% מהנשאלים העידו, כי הם מעוניינים לעבוד במרכז פיתוח של חברה זרה (גלובלית) בישראל, ו-9% העידו כי הם מעדיפים לעבוד בתחום כפרילאנסרים. מבחינת השיקולים בבחירת מקום עבודה, תנאי השכר וההטבות נמצאים במקום השני (16%), כאשר השיקול המרכזי בקרב מרבית הנשאלים (39%) נוגע לאפשרויות קידום והתפתחות מקצועית. אחריהם מופיעים ברשימת השיקולים: תפקיד עם עתיד בטוח לטווח הרחוק (15%), גמישות ואפשרות לעבודה מהבית (13%) ותחושת שליחות, עבודה עם משמעות וערכים (12%).

ובמי רואים הנשאלים דמויות לחיקוי? היזם הישראלי שהכי הרבה סטודנטים (39%) הצביעו עליו כדמות למודל ולחיקוי הוא מייסד ומנכ"ל Wix, אבישי אברהמי. אחריו ברשימה: ניר צוק, מייסד פאלו אלטו (21.5%), אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה (13%), אודי מוקדי, מנכ"ל ומייסד סייברארק (11%) ועינת גז, מייסדת שותפה בפאפיה גלובל (10%).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים