הממשלה תממן את המחשב הקוונטי הראשון בישראל ב-200 מיליון דולר

המימון יגיע מרשות החדשנות וממפא"ת שבמשרד הביטחון ● המטרה: להבטיח את עוצמת המחשוב הנדרשת לפיתוח פתרונות בתחומי הביטחון, הכלכלה, הטכנולוגיה, ההנדסה והמדע

בקרוב: מרכז מחשוב קוואנטי - בישראל.

ישראל עומדת בקרוב לעלות על מפת המדינות שבהן נעשה שימוש במחשב קוונטי. המחשב הקוונטי הראשון ייבנה בעלות של 200 מיליון דולר. המימון להקמת המחשב החדש יגיע מרשות החדשנות וממפא"ת במשרד הביטחון. המטרה המוצהרת של הפרויקט היא להבטיח את עוצמת החישוב הנדרשת עבור פיתוח פתרונות עתידיים בתחומי הביטחון, הכלכלה, הטכנולוגיה, ההנדסה והמדע.

מחשוב קוונטי מספק עוצמת מחשוב גדולה פי כמה ממחשוב רגיל, בגלל היכולת שלו לבחון מצבים מעבר ל-0 ול-1. הוא יכול לבצע במקביל מספר גדול הרבה יותר של חישובים בכל זמן נתון, וכך לקצר באופן משמעותי את זמני העיבוד והחישוב לטובת יישומים שונים, כבדים במיוחד, שזקוקים ליכולת מחשוב עתיר ביצועים.

"יכולת המחשוב הקוונטי היא טכנולוגיה שהתעשייה הישראלית לא יכולה להתעלם ממנה. על התעשייה לפתח ידע וגישה לתשתיות שבהן היא תוכל לפתח מנועי צמיחה באותן פעילויות שבהן היא תשכיל להוביל", אמר מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין.

התשתית תתבסס על טכנולוגיות ישראליות בלבד

רשות החדשנות תהיה אחראית לפיתוח ובניית תשתית מחשוב קוונטי להרצת חישובים בצורה ישירה או דרך גישה לענן. המטרות הראשיות שלה יהיו מיטוב ושיפור מרכיבים שונים במחשוב קוונטי. בנוסף, אם בתחילת הדרך ייתכן שילוב של טכנולוגיות שקיימות כיום בחו"ל, בסופו של דבר התשתית אמורה להתבסס על פיתוח מעבדים וטכנולוגיות ישראליות.

מפא"ת יהיה אחראי בעיקר לתחום החומרה, הבקרה והתממשקות למשתמשים, ולבניית אקו-סיסטם ליצירת יכולת כחול לבן, תוך שיתופי פעולה עם האקדמיה, התעשייה וגופים אחרים.

"המחשוב הקוונטי, על כלל רבדיו, מסתמן כמרכיב עתידי חשוב לביטחון המדינה ועליונותה הטכנולוגית. התנעת המהלך במסגרת התוכנית הלאומית מהווה צעד משמעותי לביסוס עצמאות ישראלית בתחום זה", אמר ראש מפא"ת, ד"ר דני גולד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים