חידוש באוסקר: הטוויטרים יבחרו סרט בקטגוריית "חביב המעריצים"

מארגני טקס האוסקר ה-94 מחפשים דרך להעלות את הרייטינג של האירוע, שהיה נמוך במיוחד בשנים האחרונות, ולהפוך את הליך הבחירה למעט יותר עדכני ● בטוויטר ביקרו את המהלך, אבל גם התלהבות מהצ'ופר הממתין למצביעים

הטוויטרים יצביעו באוסקר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

לטקס האוסקר ה-94 תהיה קטגוריה חדשה: "חביב המעריצים" (Fan Favorite), שבמסגרתה יוענק פרס לסרט שייבחר על ידי גולשים בטוויטר, כך הודיעו המארגנים ביום ב' האחרון. ההכרזה מגיעה לאחר ששוברי הקופות "ספיידרמן: אין דרך הביתה" ו"לא זמן למות" – שנחשבים אהודים בקרב קהל צעיר ועדכני – לא הצליחו לזכות במועמדות בקטגוריות העיקריות של הטקס, שנקבעות כידוע על ידי האקדמיה האמריקנית לקולנוע.

לפי הודעת המארגנים, באמצעות שימוש בהאשטאג OscarsFanFavorite#, כל צייצן יוכל להצביע בטוויטר או באתר האקדמיה עבור מה שנחשב בעיניו לסרט הטוב ביותר של השנה. עם זאת, הפרס החדש לא יחשב כקטגוריית אוסקר רשמית. בנוסף, סקר נפרד יבקש מאנשים לבחור את הרגע האהוב עליהם בסרט וחמשת הרגעים הראשונים להיבחר יוצגו במהלך הטקס.

אנשים פחות צופים באוסקר והבחירות בו – מיושנות

ב-2021 צפו בטקס "רק" 10 מיליון בני אדם, והנתון הזה מהווה ירידה של 56% לעומת 2020, כשגם אז הטקס כבר לא נסק לגבהיי הרייטינג שהשיג בעבר. לפיכך, היוזמה הזו, כך מסתמן, נועדה כדי להגדיל את הרייטינג של הטקס המעט מיושן, על ידי הוספת נופך חדש שלכאורה יותר מתאים לרוח הזמן, ולכך שרשתות חברתיות הן נותנות הטון באינספור נושאים ועניינים כיום. בנוסף מעוניינים המארגנים כנראה להציל את שוברי הקופות, שבזכותם התחילו אנשים לשוב מחדש לבתי הקולנוע לאחר חודשים של סגירה בגלל הקורונה.

נזכיר כי האקדמיה האמריקנית לקולנוע מורכבת מיותר מ-6,000 מומחים בתחום הקולנוע מארצות הברית, כשההצטרפות אליה פתוחה לכל אנשי תעשיית הסרטים בעלי הכישורים הדרושים מכל רחבי העולם. זה אמנם מרשים מאוד, אבל לעיתים מדובר בגוף מעט ארכאי שבחירותיו מצטיירות כלא הכי מחוברות להלך הרוח בציבור.

השנה, המארגנים מקווים שהיוזמה החדשה לצרף את גולשי טוויטר להליך ההצבעה תעזור להם "לבנות קהל דיגיטלי מעורב בטקס" ותאפשר למעריצים "לעסוק בתוכנית בזמן אמת", כך אמרה סגנית נשיא האקדמיה לתוכן דיגיטלי, מריל ג'ונסון.

טוויטר מאידך מעוניינת בשיתוף הפעולה עם האקדמיה משום שהוא "דרך מרגשת להעסיק את מעריצי הסרטים ולחגוג את התשוקה שלהם לסרטים שיצאו בשנה האחרונה", כך לדברי שרה רוזן, ראש שיתופי פעולה וחדשות בבידור ברשת המצייצת.

התגובות בטוויטר – מעורבות

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שמארגני טקס האוסקר משתעשעים ברעיון להעניק פרס לסרט האהוד ביותר על הציבור במסגרת האירוע היוקרתי שלהם. ב-2019 האקדמיה כמעט יצרה קטגוריית "הסרט הפופולרי הטוב ביותר", אבל לבסוף היוזמה לא קרמה עור וגידים.

הרעיון הנוכחי להישען על המדיה החברתית כדי לקדם סרטים פופולריים דווקא לא הלהיב חלק מהצייצנים, שהעבירו עליו ביקורת, כמובן בטוויטר.

"אז אתם רוצים לומר לי ש-אל תסתכלו למעלה הולך לזכות בסרט הטוב ביותר וגם ב'חביב המעריצים' באוסקר?", צייצה משתמשת אחת, והוסיפה אימוג'י צר עין. משתמש אחר קבע ש"זה הולך להיות כזה כאוס".

ובכל זאת, הרעיון של טיול חינם ללוס אנג'לס דווקא די כבש את משתמשי טוויטר. "רגע, הם מציעים נסיעה בתשלום לאל.איי כדי להציג את האוסקר לשלושה משתמשי טוויטר, אף פעם לא אמרתי שום דבר רע על האקדמיה", נכתב באחד הציוצים המתלהבים.

טקס פרסי האוסקר ה-94 יערך ביום א', ה-27 במרץ ואם אתם מעוניינים להשפיע על בחירת הסרט "חביב המעריצים" הזדרזו, כי ההצבעה מסתיימת ב-3 במרץ וניתן להצביע עד 20 פעמים ביום. בנוסף קחו בחשבון, כפי שכבר צוין למעלה, ששלושה מהמצביעים בטוויטר יוזמנו באופן אקראי להעניק את האוסקר בטקס בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים