בכירים ביבמ נגד עובדים מבוגרים: "תינוקות דינוזאורים" שיש "להכחיד"

במשפט המתנהל נגד הענק הכחול בטענה לפיטורי עובדים בשל גילם, נחשפו אימיילים של מנהלים בכירים, שמכנים את העובדים המבוגרים "כוח עבודה סבתאי מיושן"... "איום אמיתי מבחינתנו", שצריך להפוך אותם ל"מין נכחד"...

לא חדלה לצמוח. יבמ.

מנהלים בכירים ביבמ תועדו באימיילים פנימיים, שבהם הם מכנים עובדים מבוגרים "תינוקות דינוזאורים", וגרוע מכך – דנים בתוכניות להפוך אותם ל"מין נכחד". הגילויים האלה נחשפו במסמכים שהוגשו לבית המשפט בתביעה המתנהלת נגד הענק הכחול בטענה לפיטורי עובדים מבוגרים על רקע גילם, ורצונה להחליפם בעובדים צעירים, שהחלה עוד ב-2018.

הגדיל לתאר את העובדים הוותיקים אחד המנהלים הבכירים, ששמו נמחק מהתביעה: "כוח עבודה סבתאי מיושן"… "זה חייב להשתנות", הוא כתב במייל שהוצג לבית המשפט, "הם ממש לא מבינים מה זה מעורבות וחברתיות. הם לא ילידים דיגיטליים. איום אמיתי מבחינתנו".

"התיאורים מפלילים מאוד ומשקפים עוינות גיל מצד הדרגים הגבוהים ביותר ביבמ", כתבה עורכת הדין של התובעים.

הדובר של יבמ, כריס מומה, הגיב לידיעה ואמר, כי "החברה מעולם לא נקטה אפליה גילית בצורה מערכתית". לדבריו, יבמ  נפרדה מעובדים בשל שינוי בתנאים העסקיים ולא בגלל גילם.

החברה הגיבה בהצהרה על ההתבטאויות האלה וציינה: "השפה באימיילים בין מנהלים בכירים לשעבר ביבמ שדווחו אינה עולה בקנה אחד עם הכבוד שרוחשת יבמ לעובדיה".

תגובות

(41)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהרן

    צודקים. עובדים מבוגרים באים לעבודה כדיי לעבוד ולא כדיי לבלות חצי מהזמן שלהם בשיחות ודיבורים עם עובדים אחרים - כפי שהצעירים נוהגים בימינו. לכן התפוקה שלהם פר עובד גדולה משמעותית מתפוקה של עובדים צעירים - אבל הם לא "מקובלים חברתית" IBM היתה פעם מותג עולמי והפכה להיות גורם זניח - אולי גם בגלל הגישה הזאת

  2. הוד

    לא לעולם חוסן...וכן כולנו גדלים כל שנה ..גיל זה נסיון ושיקול דעת

  3. גבי

    המנהל לא מתלונן על איכות העבודה של המבוגרים אלא על אי מעורבות חברתית או בקיצור - על כך שהמבוגרים לא שייכים לכת ה pc

  4. יוסי

    כל הכבוד על ימפריה קרסה לאחר שהבכירים זילזלו במייסדים

    1. קשקשנים

      המנהלים הילדותיים שמקטרים מראים שלחברה ששכחה בינתיים לייצר מחשבים אישיים, יש הרבה מאד מה ללמוד בפאן האישיותי בבגרות וביחסי אנוש וגם במקצוע המחשבים עצמו, אם הם מתכוונים לראיין ולקלוט את הדומים להם. זה יביא לקריסת החברה. איכות העבודה של איש מקצוע איכותי שלא מתנתק מהמקצוע רק משתבחת עם הגיל. הוא לומד ומתעדכן והתוצר שלו איכותי ומהיר יותר.

  5. גדי

    הוצאת דור הותיקים מפיתוח תוכנה בא לידי ביטוי בעבודה רשלנית ובלתי ידידותית ובלתי אינטואיטיביות של תוכנות שבהם אנו צריכים להשתמש. הצעירים החושבים שרק הם מבינים עדין לא קלטו שמה שאנו המבוגרים בעלי הנסיון כבר שכחנו הם עדין לא למדו .

  6. אזרח

    י.ב.מ. מראשי הקבאל לא לחינם עבדו בה הוריו של ביל גייטס במחלקה לתכנון הורות. לא מאמינים? תחקרו בעצמכם.

  7. IBM

    שהיתה מיסודות הכלכלה האמריקנית (ובעצם העולמית), ממוקמת היום כחברה מס' 72 בS&P500, מבחינת MarketCap. המסרים מדברים בעד עצמם. איכה חלפה לה תהילת עולם.

  8. זיו

    חברים, הם מדברים על עובדים המבוגרים מגיל 40-45... הלוואי ויקרעו להם את הצורה בהית המשפט!!! בארץ, כל החברות והארגונים (לא רק היי טק) מיישמים מדיניות זהה, ולאף אחד לא באמת איכפת...

  9. עובד יבמ לשעבר

    יבמ איבדה את הייתרון היחסי מזמן והפכה לחברה סתמית ולא רלוונטית שמנוהלת על ידי ילדים מנוזלים עם אגו של ממוטה. זה התחיל כבר ב2018 עם שינויי מדיניות בנושאי העסקה וכ״א.

  10. ששון

    IBM חברה מיותרת. הלוואי ותפשוט רגל.

  11. טיורינג

    בני כמה היו הבכירים, לפני בר מצווה?!

  12. משה

    מה יקרה כשהם יהיו "זקנים" בני חמישים ומעלה? גם אז יהיו נגד עובדים ותיקים? או יכולת לקויה בראיה לטווח ארוך או שהם בונים על לאגור מספיק כסף, על חשבון פיטורי הותיקים ואז לא יצטרכו לעבוד אחרי גיל חמישים. בכל מקרה, מנוולים.

  13. גבי

    גם הם יזדקנו וירגישו מה זה לאכול ח.. מאיזה מנהל צעיר שלא ישתין לכיוונם . כל כלב בא יומו....

  14. וו

    מה חדש לכם? מאז ותמיד הי טק זה מקצוע זמני עד גיל 40 תמיד יהיה מישהו חדש יותר שיודע יותר דברים ורוצה משכורת קטנה יותר ועם הרבה יותר מוטיבציה החלום בהי טק הוא שקר או זמני אז לכו לכול הפרסומות שמושכות להי טק ואז בגיל 40 תמצאו את עצמכם מחפשים משהו חדש

  15. נכון

    וואלה הם צודקים אין מקום לדור הישן הם פשוט לא טובים מספיק והראש שלהם סגור ואטום מידי כדי להיות חלק מהעולם החדש וזה זכותה של כל חברה לעשות מה שבה לה בלי לתת דין לחשבון לא טוב לכם לכו לעבוד במקום שהוא לא דורש חדשנות ועבודת צוות

  16. אלטרה

    עוד מנהל מתנשא שהתבלבל קצת. לא הגיל קובע את רמת הידע והיכולת, אלא העובד עצמו. חלק לא קטן של העובדים המבוגרים הם בעלי נסיון עשיר מאוד. המנהל הדפקט שכח שבדיוק כמוהו הם היו כאן בכל ההתפתחות הדיגיטאלית ובזמן שהוא התפלא מסמארטפון, אותו עובד מבוגר ידע להסביר איך זה עובד.

  17. עדי

    מישהו שם זוכר איך ב-באג 2000 חיפשו הנרות תכנתים לתוכנות הישנות?

  18. מדעית

    גילנות. גילנות הוא מושג המתאר עמדות שליליות נגד אנשים בשל גילם הכרונולוגי!

    1. ליאו

      באיזה גילאים מדובר 60-70 ? יש עובדים ביבמ בגילאים האלה ?

  19. ציפי

    הבכירים שדיברו כך,,,אני בזה להם. חרא עליהם

  20. חנוך

    האם עלה בדעתם שיום אחד גם יהיו ותיקים? טיפשים.

  21. אוהד

    "תינוקות דינוזאורים" שיש "להכחיד" מי שהגה את הטפשות הזו, בסך הכל הביא את זה מבית אבא שלו. הדיוט שלא צריך להתייחס אליו.

  22. NH

    זו לא יבמ של פעם, שבה כבוד לעובדים היה אחד מעיקרי מדיניותה, ושחרטה על דגלה את המוטו של "Full employment". חברה שבה העובדים הרגישו כחלק ממשפחה, משפחת העובדים, גם בלי ועד עובדים והסתדרות. חברה שעשתה מאמצים גדולים למצוא תפקידים הולמים גם לעובדים שלא הצליחו להתקדם ולהשתלב בהתקדמות הטכנולוגית. החברה, שהיתה ממובילות טכנולוגיות המיחשוב הפכה בעצמה לדינוזאורוס ופינתה את.מקומה בצמרת המובילה לחברות שחלפו ועברו על פניה. חבל.

  23. Arnina Shargal

    האם המנהלים הבכירים לקחו בחשבון כי בעוד עשור הם עצמם יהפכו ״למין נכחד״ על פי הגדרתם ושיטתם?

    1. ווו

      אתה לא מבין שעם המדובר זה עובדים זוטרים ולא מנהלים,אם הצלחת להיות מנהל בהיי טק ,ברכות אתה כניראה תישאר שם. אבל תמיד יהיה עובד פשוט יותר שיוצא מהלימודים עם מוטיבציה וידע טוב יותר

  24. יוסי

    ממש מזעזע מחברה מכובדת כזאת לשמוע דיבורים כאלה..

    1. גרשון

      בארץ החברה גוססת ומתה בגלל התנהלות מבישה

  25. אמיר

    מכוער מאוד וגם דיי טפשי, יש גם מבוגרים מעודכנים טכנולוגית וחזקים מאוד עם ראייה מערכתית רחבה. אם זה נכון אז IBMבושה ל-

  26. ישראל

    מישהו חושב שבארץ זה אחרת? המחסור בעובדים לא קיים עבור חברות שמגייסות מבוגרים

    1. מבוגר אחראי

      הדינוסאורים האלה הם הראשונים ששמו אתכם על מםת ההיטק בישראל אולי כי אין לך מספיק מבוגרים אתם כגר לא כמו שהייתם

  27. Oz

    מכיר מישהו שעבד בibm, והגדיר את האווירה וגיל העובדים כ'פרוטיאה בכפר'.. ברור שלפטר עובדים בגלל גיל זה פשע, אבל אני מנחש שכאן המנהלים התכוונו לעובדים שהם פשוט עייפים, לא יצרנים ואיטיים.

    1. אלכס

      אני מכיר עובדים צעירים שהם עייפים לא יצרניים ואיטיים. עובד טוב הוא עובד טוב ללא קשר לגיל ובכל מקום עבודה

    2. גבי

      די לנסות לכבס מילים כנראה שגם אתה שייך לדור המנהלים המפונפן אבל אל דאגה גם זמנכם יגיע

    3. בני

      חברה דינוזאורית שחושבת דינוזאורית!! אולי זו הסיבה שהיא כזאת!! הגיל אינו מימד לחשיבה חדשנית ובוודאי שאינו חסם!!

אירועים קרובים