פתרון האבטחה של ת'טה ריי הישראלית הוטמע בבנק באמירויות

בנק מאשרק באיחוד האמירויות הטמיע פתרון של ת'טה ריי הישראלית בהיקף מוערך של מיליוני שקלים, המאפשר לבנק לסכל ביעילות פשיעה פיננסית במרחב המורכב של תשלומים חוצי גבולות

מארק גזית, מנכ''ל ת'טה ריי

בנק מאשרק (Mashreq Bank) באיחוד האמירויות הטמיע פתרון של ת'טה ריי (ThetaRay) הישראלית למלחמה בפשיעה פיננסית. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים. הפרויקט, שהסתיים באחרונה, ארך כחודש וחצי.

שיתוף הפעולה בין הבנק לחברה הישראלית יצא לפועל בעקבות הסכמי אברהם, שנחתמו בספטמבר 2020 בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו. הפרויקט להטמעת הפתרון למניעת פשיעה פיננסית עולה בקנה אחד עם הרצון לבסס את איחוד האמירויות הערביות כמרכז פיננסי עולמי, המחבר בין המזרח התיכון ואפריקה לשאר העולם. הפתרון יאפשר לבנק לצמוח ולספק שירותים מאובטחים ליותר מדינות ולקוחות.

מטה הבנק הפרטי, שהוקם ב-1967, נמצא בדובאי, ולו עשרות סניפים בעולם ובמזרח התיכון. הוא מספק שירותי בנקאות קמעונאית, ניהול נכסים ובנקאות השקעות. לבנק אלפי עובדים, ומחזורו עומד על יותר משלושה מיליארדי דולר.

הפתרון שהוטמע, המבוסס בינה מלאכותית (AI), מאפשר לבנק להתמקד בפעילות הליבה שלו ולהגדיל הזדמנויות עסקיות באמצעות תשלומים חוצי גבולות מאובטחים ואמינים. הוא בעל יכולת לשילוב נתונים והתראה בקנה מידה נרחב. הוא מספק יכולות אינטגרציה של נתונים, הגדלת יכולות איתור של נתונים מפוקחים ולא מפוקחים וטכנולוגיות נוספות של למידת מכונה – והכל על גבי פלטפורמה מאוחדת אחת.

"הטכנולוגיה שהטמענו", אמר סקוט רמזי, ראש קבוצת הרגולציה ומנהל הבקרה על הלבנות כספים בבנק, "המשלבת מודלים מתקדמים מבוססי למידת מכונה, מציבה את הבסיס לניטור עסקאות מהדור הבא. הפרויקט מאפשר לנו לסכל ביעילות פשיעה פיננסית במרחב המורכב של תשלומים חוצי גבולות".

מארק גזית, מנכ"ל ת'טה ריי, אמר כי "הבנק הוא הלקוח הראשון שלנו באיחוד האמירויות. נאיץ את שיתוף הפעולה עם מוסדות פיננסיים נוספים באיחוד האמירויות ובמזרח התיכון כולו, כחלק מהרחבת השוק הגלובלי שלנו".

גזית הסביר, כי "משבר הקורונה גרם לעלייה בהיקף התשלומים חוצי הגבולות, שוק שצפוי לצמוח מ-37.15 טריליון דולרים ב-2020 ל-39.9 טריליון דולרים עד 2026. שוק זה מהווה יעד מרכזי לפשעים פיננסיים, כמו הלבנת הון, גניבה והונאה. יותר מ-10 מיליארד דולר מושקעים כיום על ידי תעשיית השירותים הפיננסיים באמצעי הגנה מפני הלבנות הון כדי להתמודד עם אתגרים אלו. הפתרון שלנו נועד לשחרר את החסימות בעורקי הסחר הבינלאומיים, והוא זמין כעת גם כפתרון SaaS מבוסס ענן".

שי דובב, סמנכ"ל לקוחות אסטרטגיים בת'טה ריי, הוסיף, כי "הפתרון שלנו נועד לספק ודאות, לנטרל סיכונים בפעילות של תשלומים חוצי גבולות, ולהגן על בנקים, חברות פינטק וחברות פרטיות, המבצעים העברות תשלומים – מפני ניצול הפלטפורמות שלהם להלבנת הון. בנוסף, הפתרון מאפשר לבנק להפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO), להגדיל במהירות את ההכנסות, לשפר את שירות הלקוחות ולהאיץ את החזר ההשקעה מחודשים לימים בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים