מזכ"ל ה-OECD: "ישראל לא צריכה להסתמך רק על ההיי-טק"

המזכ"ל, מתיאס קורמן, ציין בישיבת הממשלה שיש ניגוד חד בין היצרנות הגבוהה של ההיי-טק הישראלי לפריון הנמוך במגזרים אחרים ● רה"מ החליפי, לפיד, חזר על תכניתו להביא להגדלת מספר המועסקים בענף למיליון איש

מזכ"ל ה-OECD, מתיאס קורמן.

"הרפורמות בישראל צריכות להתמקד בצמיחה כלכלית רחבה יותר, גם מעבר למגזר ההיי-טק המצליח. ישראל צריכה להסתמך לא רק עליו", כך אמר היום (א') מזכ"ל ארגון ה-OECD, מתיאס קורמן, שהיה אורח של הממשלה בישיבתה השבועית. קורמן נתקל בביקורת מצד השרים, שאמרו כי נדרשות השקעות נוספות בענף. ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, חזר על התכנית שלו להביא למיליון ישראלים בהיי-טק עד 2026.

קורמן אמר כי על הרפורמות בישראל להביא לצמצום הפערים החברתיים-כלכליים. הוא ציין את היצרנות של מגזר ההיי-טק הישראלי לעומת הפריון הנמוך בענפים אחרים, ואמר כי יש ביניהם "ניגוד חד". "זה מוביל ליצרנות נמוכה יותר מזו שישראל יכולה הייתה להשיג", הוסיף.

לפיד: "מיליון ישראלים בהיי-טק זה לא רק מתכנתים ומהנדסים"

לעומתו, לפיד אמר כי "יש לנו רק מקום אחד ללכת אליו: מיליון ישראלים בהיי-טק". לדבריו, "מיליון ישראלים בהיי-טק זה לא רק מתכנתים ומהנדסים. זו מעטפת שלמה – מזכירות, שיווק, מזון, גם מי שמבשל בקייטרינג והשומר בכניסה מרוויחים כפול. מיליון ישראלים בהיי-טק אומר שאנחנו ממוקדים במאמץ להכניס אוכלוסיות נוספות לשוק העבודה – בעיקר גברים חרדים ונשים ערביות. זה אומר שהחינוך הטכנולוגי צריך להיות פרויקט לאומי בהיקפי ענק, עם שיתוף פעולה הדוק בין המדינה למעסיקים. מיליון ישראלים בהיי-טק אומר שאנחנו יוצאים ממדינת תל אביב. מקומות כמו באר שבע, קריית גת ויקנעם הם חלק מזה. זה אומר פוד-טק בצפון, הרחבה של המחקר האנרגטי בערבה ובבקעת הירדן, ועוד ועוד חדי קרן, שמכניסים מיליארדי דולרים לקופת המדינה – כסף שילך לחינוך, לרווחה ולבריאות".

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד.

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד. צילום: BigStock

לפיד הוסיף כי השקעה בתעשייה המסורתית מכוונת לתשעה מיליון בני אדם (אוכלוסיית ישראל), בעוד שהשקעה בהיי-טק מכוונת לשבעה מיליארד בני אדם (כלל העולם).

ככלל, ציין ראש הממשלה החליפי, "אל מול העולם, ישראל נמצאת במצב טוב, כי שוק הטכנולוגיה שלנו מחזיק את שאר המשק. יש עודף בחשבון השוטף, כתוצאה מדולרים שנכנסו מאקזיטים".

במהלך ביקורו ייפגש קורמן עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרים שונים, וכן עם יו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום. המטרה של הביקור היא לקדם את שיתוף הפעולה בין ישראל ל-OECD, שהוא בין הארגונים הכלכליים הבולטים בעולם – לרבות בתחום ההיי-טק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    מר קורמן חד משמעית צודק. בסוף היום צריך לספק לכלל האוכלוסייה קורת גג, אנרגיה, מים שפירים, מזון ותעסוקה כדי שיוכלו לרכוש מוצרים. ההתייעלות המוגזמת והרווחים העצומים של יזמי וחלק מעובדי ההייטק, מובילים במהירות לקטסטרופה כלכלית וחברתית, ובסוף גם עובדי ההייטק יהיו מובטלים, כי הבאז בהייטק הוא בן חלוף כמו כל מהפכה טכנולוגית אחרת.

אירועים קרובים