האיחוד האירופי מקל את חוקי המימון לתעשיית השבבים בשווי מיליארדים

המטרה: להביא את נתח השוק של האיחוד האירופי לכ-20% מתעשיית השבבים עד 2030

השקעות מאירופה, אבל לא רק ממדינות האיחוד.

התשובה האירופית לחוק המימון האמריקני לתעשיית השבבים, בשווי 52 מיליארד דולר, הגיעה. בדיוק כמו שבארצות הברית רוצים שחלק משמעותי מתעשיית השבבים יהי קרוב לחברות שדורשות את המוצר, גם באירופה מתכוונים לנקוט דרך דומה.

לפי הצהרה שפורסמה, הוועידה הראשית של האיחוד תביא לאישור החברות בארגון בצעת חוק, שלפיה עד 2030 יציע האיחוד מימון בשיעור של כ-15 מיליארד יורו. סכום זה יתווסף למימון והשקעות מובטחים בשיעור של כ-30 מיליארד יורו מקרנות פרטיות בשוק, כמו NextGenerationEU ו-Horizon Europe וכן מתקציבים לאומיים של החברות באיחוד. הצפי של הוועדה הוא, שבהמשך צפוי הסכום הזה לגדול ואף להכפיל את עצמו, עם עוד השקעות פרטיות לטווח ארוך.

המטרה של הגוש התקציבי שנבנה היא להביא את נתח השוק של האיחוד האירופי לכ-20% מתעשיית השבבים עד 2030. לשם כך תאפשר הנהלת האיחוד למפעלים לקבל מימון נוסף מהמדינות שבהן תתרחש הבנייה. אחת המטרות העיקריות של החברות באיחוד היא אינטל, שהודיעה במהלך פגישות בשנה שעברה שהיא מתכוונת להקים מפעל נוסף באירופה.

עם זאת, לאחר ההכרזה כבר נשמעו קולות מצד המדינות הקטנות יותר באיחוד, שלפיהן, מכיוון שהוא יקל על חוקי הסבסוד והמימון שיכולות המדינות להציע במטרה למשוך מפעלים ליבשת, הנטייה תהיה אל אחת מהמדינות הגדולות במקום לקדם את התעשייה באחת הקטנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים