אמזון: גידול שיא בהכנסות של AWS; המניה בנסיקה

חברת הענן של אמזון הציגה את העלייה הגדולה ביותר בתולדותיה בהכנסות מרבעון לרבעון - של 40% ● מניית החברה האם זינקה ב-9% ביום ו', לאחר שהיא פרסמה דו"חות חיוביים מאוד

זינוק שיא להכנסות שיא. AWS.

אמזון סיימה את 2021 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות, ואפילו טובות מאוד, שהביאו לזינוק של קרוב ל-9% בשער המניה שלה בוול-סטריט ביום ו'. מתוך זה, ההכנסות שלה מתחום הענן – קרי: מ-AWS – רשמו זינוק רבעוני של 40%. מדובר בעלייה הגדולה ביותר אי פעם שחברת הענן של אמזון השיגה ברבעון.

זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו רושמת AWS עלייה בשיעור הגידול בהכנסות שלה. הן הגיעו בשלושת החודשים שנגמרו עם סיום השנה ל-17.8 מיליארד דולר – כאמור, זינוק של 40% לעומת הרבעון האחרון של 2020, שהיה רבעון השיא של AWS, מבחינת הגידול בהכנסות שלה, מאז שהיא נוסדה ב-2006.

בריאן אולסבסקי, סמנכ"ל הכספים של אמזון, ייחס את העלייה הרבעונית התלולה בהכנסות של AWS לזינוק בפעילות השיווק של החברה, שלדבריו "מתחילה להשתלם".

מומחים ציינו כי הנסיקה של הענן של אמזון אינה מפתיעה. "ככל שהפופולריות של הענן וההשקעות בו עולות, לא מפתיע שהתוצאות של אמזון מראות על עלייה של AWS", אמר גורדון מק'קנה, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אנסונו – חברה שמשמשת שותפת ייעוץ של AWS. לדבריו, החברה היא "עמוד שדרה" של ארגונים במעבר שלהם לענן ובטרנספורמציה הדיגיטלית שהם מבצעים.

עליות לאורך ולרוחב השדרה

ההכנסות של AWS מהוות כ-13% מכלל ההכנסות של אמזון, שהגיעו ברבעון ל-137.4 מיליארד דולר. אלא שהעלייה שלהן גדולה הרבה יותר מהגידול בהכנסות הכלליות של החברה, שעלו ב-9.4%. ההוצאות רשמו גידול של 12.1% ל-134 מיליארד והרווח הנקי כמעט שהוכפל – הוא זינק ב-98.3% ל-14.3 מיליארד דולר. יצוין כי זהו הרבעון השני שתוצאותיו מושגות תחת שרביטו של המנכ"ל החדש של אמזון, אנדי ג'סי, שלפני כן ניהל את AWS.

התוצאות השנתיות מראות על עלייה של 22.5% בהוצאות ל-445 מיליארד דולר אל מול גידול של 21.7% בהכנסות ל-469.8 מיליארד. אלא שמספרית, הגידול בהכנסות היה רב יותר – אלה עלו ב-83.8 מיליארד דולר לעומת עלייה של 81.8 מיליארד בהוצאות. הרווח הנקי זינק ב-56.4% והגיע ל-33.4 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים