הממונה על פעילות יעל בפרויקט נימבוס: מה יהיו החידושים בענן?

"השנה, ארגונים ידברו בשפת הענן, ועל כל מנמ"ר להיערך לתחום", אמר רביע מנסור, ארכיטקט ראשי בחטיבת פתרונות התוכנה של קבוצת יעל

רביע מנסור, ארכיטקט ראשי בחטיבת פתרונות התוכנה של קבוצת יעל.

"עם ובלי קשר למשבר הקורונה, היקף האתגרים והמצוקות שניצבו בפני המנמ"רים גדל בשנה החולפת. האתגר המרכזי של ארגונים בשנה הקרובה יהיה ההיערכות לענן ולהתפתחויות החדשות בתחום. מדי כמה שנים צצה לה שפה טכנולוגית חדשה ש-'משתלטת' על השוק ועל השיח. השנה ובשנים הבאות זו תהיה שפת הענן, וזה מביא לכך שכל מנמ"ר ומנמ"רית, מארגון בכל סדר גודל ומכל מגזר תעשייתי, צריכים להתחיל להיערך לתכנון המעבר אליו", כך אמר רביע מנסור, ארכיטקט ראשי בחטיבת פתרונות התוכנה של קבוצת יעל.

מנסור מונה לתפקיד לפני ימים אחדים. במסגרת תפקידו, הוא יעבוד מול כלל חטיבות הקבוצה, ויהיה אחראי בכמה שדות: ייצוג קבוצת יעל בנימבוס – פרויקט מעבר המחשוב הממשלתי לענן, תמיכה שוטפת ב-CloudNow – זרוע הענן שלה, והובלת פרויקטים מורכבים של כלל יחידות הקבוצה. מנסור, בן 55, עבד בשירותי בריאות כללית יותר משני עשורים, ובתפקידו האחרון שימש ארכיטקט ראשי בקופה. הוא מומחה בתחומי בסיסי נתונים, אינטגרציה וניהול ארכיטקטורה של פרויקטים גדולים ויש לו עבר עשיר בשורה של תחומים טכנולוגיים, כמו גם היכרות עם 13 שפות תכנות. בין לבין הוא גם הקים סטארט-אפ, שפיתח פתרון לאינטגרציה אוטומטית בין מערכות.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר מנסור כי "החלטת הממשלה על הליכה לענן ציבורי, ובעקבותיה מימוש פרויקט נימבוס, התניעה את תהליכי המעבר לעננים. זה קורה ויקרה גם בצד הממשלתי והציבורי וגם בצד של הארגונים העסקיים". לדבריו, "פרויקט נימבוס משנה את כללי המשחק, ובהתאם, כל מנמ"ר צריך לדבר ענן, לחיות ענן ולחשוב ענן – לבנות ארכיטקטורה שהולמת את הענן ולעשות מודרניזציה. מי לא נמצא שם חייב לחשוב כיצד הוא עובר לשם, עם או בלי נימבוס".

"כדי שפרויקטי IT גדולים ומורכבים יצליחו", הסביר מנסור, "נדרש לקחת אותם ולפרקם ברמה הארכיטקטונית. יש לראות מי עושה מה, מהן הדרישות ברמה הארכיטקטונית ומה המענה ההולם. צריך להביט על הפוטנציאל העתידי של מה רוצה הלקוח, ובהתאם – לבנות לו אסטרטגיה". הוא ציין כי "בלא מעט פרויקטים, אנחנו, בקבוצת יעל, משלבים מענה של כמה מהחטיבות כדי לבנות פתרון אחד, שמורכב מכמה פתרונות".

"קבוצת יעל תהיה שחקן מרכזי בנימבוס"

לדברי מנסור, "יש לנו היכרות טכנולוגית מעמיקה עם סביבות כל העננים הציבוריים, ואנחנו עובדים עם כולם. במסגרת מכרז נימבוס נעבוד מול ספקיות הענן שזכו בו (AWS וגוגל – י"ה), ואנחנו עובדים על כל ספקיות הענן עבור לקוחות ארגוניים במגזר העסקי".

הוא אמר כי "קבוצת יעל תהיה שחקן מרכזי בעולמות הענן הציבורי בכלל ובמכרז נימבוס בפרט. יש לנו פתרונות יפים לתחום והתמחויות שונות הקשורות לסביבות הענן – כולל הגירה אליו. נטפל בכל רבדים הדרושים למימוש הפרויקטים בתחום, כולל עבודה בענן היברידי, דרישות אבטחת מידע, ניטור, פונקציונליות, מודרניזציה ומימוש טרנספורמציה דיגיטלית במסגרת ההגירה. נהיה שם בכל הרבדים, כולל ייעוץ, תכנון ובניית ארכיטקטורה. בימים אלה אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע גיוס עובדים לתחומי הענן הציבורי השונים, כולל שילוב של ג'וניורים. התפתחות הענן בכלל ומכרז נימבוס בפרט תעשה טוב לכולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים