ספוטיפיי "נשברה": שחררה נהלים חדשים לתוכן על קורונה וחיסונים

קדמה לכך מחאת רופאים והודעה מטעם ניל יאנג וג'וני מיטשל, שאמרו כי יסירו את המוזיקה שלהם מספוטיפיי, כי הפודקאסט של ג'ו רוגן - ובו, לכאורה, פייק ניוז על המגיפה והחיסונים - לא נחסם ● גם הארי ומייגן מחו

שינו את מדיניות ספוטיפיי. ג'וני מיטשל וניל יאנג. עיבוד ממוחשב לאילוסטרציה.

שירות הזרמות המוזיקה והפודקאסטים ספוטיפיי (Spotify) הודיע אתמול (א') על שינוי מדיניות – הוא יוסיף התרעת תוכן לכל חומר העוסק בקורונה או בחיסוני הקורונה ויפנה את המשתמשים שלו לאתרי בריאות הציבור לקבלת מידע נוסף ולבדיקת עובדות.

על השינוי בישר דניאל אק, מנכ"ל החברה, וזאת לאחר התבטאויות אחרות לגמרי בנדון, ששחרר מוקדם יותר החודש.

המהלך הזה מגיע אחרי לחץ ציבורי על הפלטפורמה ומחאה מתעצמת והולכת, בתגובה על שידור הפודקאסט Joe Rogan Experience, שהמנחה שלו, ג'ו רוגן, הואשם בקידום תיאוריות קונספירציה על נגיף הקורונה ובעידוד המאזינים שלא להתחסן.

את שיא הזעם יצרה החלטה של ספוטיפיי להותיר על כנו פודקאסט ספציפי, שבו ראיין רוגן את ד"ר רוברט מאלון, וירולוג שטוען שהוא אחד האדריכלים מאחורי טכנולוגיית ה-mRNA, המשמשת כעת לחיסונים. ד"ר מאלון – שכבר נחסם מטוויטר בגלל הפצת מידע שגוי על קורונה – שטח בפרק כמה תיאוריות קונספירציה, ביניהן למשל הרעיון שאנשים שהתחסנו חווים "הזיות המוניות", וטען שבתי חולים מרוויחים כסף מחולי קורונה, ולכן ממהרים להתייחס לכל מטופל שהוא כאל חולה במגיפה.

הופץ בפודקאסט החוויה של ג'ו רוגן. פייק ניוז על קורונה. עיבוד ממוחשב לאילוסטרציה.

הופץ בפודקאסט החוויה של ג'ו רוגן. פייק ניוז על קורונה. עיבוד ממוחשב לאילוסטרציה. צילום: ויקיפדיה ו-BigStock

דרישה: הסירו את רוגן מתנגד החיסונים

התוכן המאוד שנוי במחלוקת הזה הביא לכך שקבוצה של כמה מאות רופאים מארה"ב שלחה לספוטיפיי מכתב מחאה פתוח, בו נטען כי מאלון הציג בדבריו מידע מוליך שולל ושקרי אודות קורונה וחיסונים, ושרוגן וספוטיפיי פשוט אפשרו לו לעשות כן. הרופאים הציגו עובדות שסתרו, לטענתם, את דברי ד"ר מאלון.

בהמשך הצטרף לזעם הציבורי על המצב ניל יאנג. המוזיקאי האייקוני הודיעה שהוא מסיר את המוזיקה שלו משירות הסטרימינג. הזמרת והיוצרת הקנדית המיתולוגית, ג'וני מיטשל, הצטרפה אליו, ואמרה כי גם היא מסירה את כל הקטלוג המוזיקלי שלה מספוטיפיי. גיטריסט הרוק המפורסם, נילס לופרן, הידוע כמי שמנגן עם ברוס ספרינגסטין, הצטרף גם הוא למחאה.

לפי CNBC, גם סופרת רבי המכר, החוקרת והמרצה, ברנה בראון, הצטרפה למוחים, ובישרה בסוף השבוע בטוויטר שהיא "לא תשחרר אף פודקאסט עד להודעה חדשה". בראון עומדת מאחורי הפודקאסטים הפופולריים "Unlocking Us" ו"Dare to Lead".

עוד השמיעו את קולם בנדון הנסיך הארי ואשתו מייגן, שהביעו דאגה עקב מידע שגוי אודות הקורונה שספוטיפיי מותירה על כנו. עם זאת השניים אמרו שימשיכו לעבוד עם החברה, כך על פי דיווח של רויטרס מאתמול. בני הזוג חתמו על עסקת סטרימינג בלעדית עם ספוטיפיי ב-2020, ממש כפי שעשה רוגן באותה שנה.

ספוטיפיי רכשה את הזכויות לשידור הפודקאסט של רוגן, Joe Rogan Experience, ב-100 מיליון דולר וכיום מאזינים לו בממוצע 11 מיליון גולשים בכל פרק. למעשה "החוויה של ג'ו רוגן" נחשב כיום לפודקאסט הפופולרי ביותר בארצות הברית.

שינוי המדיניות – האם הוא יספיק?

"אנו פועלים להוסיף הודעת תוכן לכל פרק פודקאסט הכולל דיון על COVID-19", אמר מנכ"ל פלטפורמת המוזיקה והתוכניות המוקלטות מראש בהצהרה מטעמו, המפרטת גם שהחברה תפנה מעכשיו את המאזינים ל"רכזת COVID-19, משאב המספק גישה קלה למידע מונע מעודכן המשותף על ידי מדענים, קלינאים, אקדמאים ורשויות בריאות הציבור ברחבי העולם, כמו גם קישורים למקורות אמינים".

כאמור, מנכ"ל ספוטיפיי, אק, הגיב בתחילה לפרשה כולה, ואמר שהחברה לא מכתיבה מה רוגן יכול לומר בפלטפורמה שלה. אק טען שספוטיפיי אינה אחראית עריכה לתכנים.

אבל המחאה המתגלגלת, אחרי שאליה חברו מוזיקאים מפורסמים וכן דמויות מוכרות מאוד אחרות, שינתה את המצב ואת גישת החברה. האם השינוי יספק את המוחים? נמתין להמשך ההתרחשויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים