גל מחאה של מוזיקאים? גם ג'וני מיטשל נוטשת את ספוטיפיי

קדם לה ניל יאנג - שניהם אמנים אייקוניים ונחשבים ● המחאה הגיעה אחרי ששירות הזרמת המוזיקה לא חסם ראיון עם מתנגד החיסונים, ד"ר רוברט מאלון, בפודקאסט Joe Rogan Experience - הפופולרי ביותר בעולם כיום

מסירה את המוזיקה שלה מספויטפיי במחאה. ג'וני מיטשל.

הזמרת והיוצרת הקנדית המיתולוגית, ג'וני מיטשל, הודיעה באחרונה כי היא מסירה את כל הקטלוג המוזיקלי שלה מספוטיפיי (Spotify). ימים ספורים לפני מיטשל, היה זה ניל יאנג, עוד מוזיקאי אייקוני, שהסיר את המוזיקה שלו משירות הסטרימינג. אפשר שהשניים מייצגים את תחילתה של מחאת אמנים נרחבת.

הסיבה למהלך היא שג'ו רוגן – אשר לכל פרק מהפודקאסט שלו, Joe Rogan Experience, מאזינים בממוצע 11 מיליון גולשים – מפיץ בקביעות אי-אמת על נגיף הקורונה והחיסון, לטענתם.

הופץ בפודקאסט החוויה של ג'ו רוגן. פייק ניוז על קורונה. עיבוד ממוחשב לאילוסטרציה.

הופץ בפודקאסט החוויה של ג'ו רוגן. פייק ניוז על קורונה. עיבוד ממוחשב לאילוסטרציה. צילום: ויקיפדיה ו-BigStock

יצוין כי ספוטיפיי מספקת את האכסניה לפודקאסט של רוגן, אחרי שהשיגה ב-2020 זכויות סטרימינג בלעדיות ל-Joe Rogan Experience שלו, בעסקה ששוויה מוערך ב-100 מיליון דולר. העסקה כנראה השתלמה לה, כי מדובר בפודקאסט הפופולרי בעולם כיום. ככל הנראה מהסיבה הזו הפלטפורמה השוודית, שדווקא כן חסמה בחודשים האחרונים תכני פייק אודות הקורונה והחיסונים, לא נוגעת ברוגן ובתכניו, והדבר מעורר בקרב רבים ביקורת קשה.

את שיא הזעם ייצרה החלטה של ספוטיפיי להותיר על כנו פודקאסט ספציפי שבו ראיין רוגן את ד"ר רוברט מאלון, וירולוג שטוען שהוא אחד האדריכלים מאחורי טכנולוגיית ה-mRNA, המשמשת כעת לחיסונים. ד"ר מאלון – שכבר נחסם מטוויטר בגלל הפצת מידע שגוי על קורונה – שטח בפרק כמה תיאוריות קונספירציה, ביניהן למשל הרעיון שאנשים שהתחסנו חווים "הזיות המוניות", וטען שבתי חולים מרוויחים כסף מחולי קורונה, ולכן ממהרים להתייחס לכל מטופל שהוא כאל חולה קורונה.

התוכן המאוד שנוי במחלוקת הזה הביא לכך שקבוצה של כמה מאות רופאים מארה"ב שלחה לספוטיפיי מכתב מחאה פתוח, בו נטען כי מאלון הציג בדבריו מידע מוליך שולל ושקרי אודות קורונה וחיסונים, ושרוגן וספוטיפיי פשוט אפשרו לו לעשות כן. 

כעת, כאמור, חוברים יאנג ומיטשל למחאה זו.

הסיר את שיריו מספוטיפיי. ניל יאנג.

הסיר את שיריו מספוטיפיי. ניל יאנג. צילום: פליקר

"אנשים חסרי אחריות מפיצים שקרים שעלו לאחרים בחייהם"

"אנשים חסרי אחריות מפיצים שקרים שעלו לאחרים בחייהם", כתבה מיטשל בת ה-79, שנמצאת מן הסתם בקבוצת סיכון כמו יאנג, באתר האינטרנט שלה. "אני מביעה את הסולידריות שלי עם ניל יאנג והקהילה המדעית והרפואית העולמית בעניין הזה".

מיטשל ויאנג היו חברים במשך שנים רבות, ושניהם חלו בפוליו זמן קצר לפני שפותח החיסון הראשון לטיפול בו, בשנות החמישים.

מיטשל מוכרת ואהובה בזכות שירים כמו Big Yellow Taxi ו-A Case of You. לשני השירים הללו האזינו יותר מ-100 מיליון פעמים בספוטיפיי, כך דיווח הניו יורק טיימס.

ספוטיפיי לא הגיבה לאירועים האחרונים ספציפית, אך אמרה בעבר ל-NPR כי בתגובה לתלונות על מידע מוטעה השירות "הסיר יותר מ-20,000 פרקי פודקאסט הקשורים ל-COVID מאז תחילת המגיפה".

מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, אמר שהחברה לא מכתיבה מה רוגן יכול לומר בפלטפורמה שלה וטען שספוטיפיי אינה אחראית עריכה לתכנים.

יצוין כי נכון לשעות הצהריים בישראל, שיריה של מיטשל עדיין ניתנים להאזנה בספוטיפיי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים