החל לפעול: ממר"ם ספייס – מרכז היזמות של עמותת בוגרי ממר"ם

מרכז היזמות החדש של עמותת בוגרי ממר״ם החל לפעול בתל אביב, במטרה לספק ליזמים וליזמות בוגרי ממר״ם מרחב עבודה מסודר כדי להנביט את הסטארט-אפים הבאים של ישראל

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר״ם.

השבוע החל לפעול בתל אביב מרכז היזמות החדש של עמותת בוגרי ממר״ם במטרה לספק ליזמים וליזמות בוגרי ממר״ם מרחב עבודה מסודר כדי להנביט את הסטארט-אפים הבאים של ישראל. המרכז יארח את תוכנית היזמות הכירורגית של העמותה ממר"ם ספייס (Mamram Space), שזו השנה השניה לפעילותה באקו-סיסטם הישראלי, כשממש בימים אלו פועל המחזור השלישי, עם שמונה מיזמים בשלבי pre seed וכ-25 יזמים.

״התוכנית שלנו ייחודית, והיא מבוססת על מנטרה מאוד פשוטה שאימצנו והיא, שאנחנו No Bullshit program. אנחנו לא בית ספר ליזמות, לפחות לא במקרה הזה. אנחנו רוצים לקחת את היזמים והיזמיות הטובים ביותר ולתת להם מרחב פורה לעשייה והנבטה של הסטארט-אפים שלהם. אנחנו עוטפים אותם בבוגרי ממר״ם הבכירים ביותר בסטארט-אפים המובילים היום ובשותפים של התוכנית – קרנות הון סיכון, משרדי עו״ד ופיננסים, חברות טכנולוגיה ושירותים. כולנו ביחד ממש קואליציה שבאה לעזרת היזמים במטרה לקדם אותם ולעזור להם לעשות קפיצות מדרגה משמעותיות ובקצב מהיר יותר בדרך לסיבוב ה-Seed שלהם," מספר יוסי מלמד, יו״ר העמותה.

״הבעיה הגדולה שלנו החלה בדצמבר כשהבנו שאנחנו לא מצליחים למצוא בית פיזי שיארח את התוכנית לקראת פתיחת המחזור השלישי של התוכנית, מוסיף מלמד. ״לא הסכמתי לוותר על המקום הפיזי, כי זה בניגוד מוחלט לאמונה הקהילתית שלי. אני מאמין שיזמים לא צריכים לעבוד לבד ובטח לא מהבית. יזמים צריכים לעבוד ביחד ולבוא במגע שוטף עם יזמים אחרים שיתמכו בהם ויעזרו להם. לפני 10 שנים עוד אפשר היה לראות בתי קפה בת״א שבפועל הפכו למרכזי יזמות, היום זה פחות קורה. פנינו לחברות הגדולות בשוק אבל הן לא יכלו לארח אותנו, כל אחת מסיבותיה, ולכן יצאנו לפרויקט הזה. לשמחתי, בתוך פחות משלושה שבועות הצלחנו למצוא משרד בת״א שיכול לארח עד 30 איש, לשפץ אותו, לאסוף תרומות מהקהילה, ואתמול נכנסנו אליו לראשונה. יש עוד עבודה, אבל יש שולחנות, כיסאות, אינטרנט מהיר ומכונות נספרסו – וזה מספיק בשביל להתחיל לרוץ. בקרוב אנחנו נעצב קיר לוגואים של החברות שתרמו להקמת המיזם הזה, בהן החברות המובילות בשוק, רובן המכריע מובלות על ידי בוגרי ממר״ם, למשל וויקס, צ'קמארקס, אספגון, לילי, איניטק ועוד".

״אני מאוד מקווה שהמרכז שלנו יהיה דוגמה ומופת לאיך נכון לעזור לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים", הוסיף מלמד. "אנחנו כאן קודם כל בשביל בוגרי ובוגרות המותג ממר״ם ,שהוא המותג הוותיק בישראל בתחומי היזמות וההיי-טק, אבל אנחנו כאן גם כדי להשפיע ולסייע לאקו-סיסטם הישראלי להמשיך לצמוח ולהשתפר, ועל כן בכל התוכניות של העמותה אנחנו דואגים לשלב יזמים שהם מחוץ לקהילה שלנו. זה הישג שיא שלנו ומאוד מרגש אותנו לראות את המיזמים מגיעים בבוקר למרכז שלנו, ואנוומחכים לראות לאילו הישגים משוגעים הם יגיעו בעתיד הקרוב״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים