"הסגר השקט": צניחה בשימוש ב-ווייז, עלייה מתונה לזום

בחודש האחרון נרשמה ירידה של כמעט 20% בשימוש באפליקציית הניווט ועלייה של 22% בלבד לזום, "מלכת" העבודה מהבית של הסגרים הראשונים – כך עולה מנתונים שפרסמו היום (ב') פלאפון, יס ובזק בינלאומי

מסייע בחקר השואה. זום. אילוסטרציה.

בחודש האחרון, המכונה "הסגר השקט", נרשמה ירידה תלולה בשימוש של ישראלים בחלק מהפלטפורמות הדיגיטליות הפופולריות, ובחלקן האחר – עלייה מתונה יותר מאשר בסגרים הקודמים; כך עולה מנתונים שנחשפים היום (ב'). ה-"סובלת" העיקרית מכך היא זום, שבעוד שהשימוש בה בסגר הראשון היה גבוה ב-3,083% לעומת החודשים שלפניו (פברואר עד אמצע מרץ 2020), בינואר 2022 הוא היה גבוה ב-22% בלבד מאשר בחודש שלפניו.

הנתונים נאספו על ידי פלאפון, יס ובזק בינלאומי – שלוש חברות בנות בקבוצת בזק. אנשיהן סקרו חמש פלטפורמות שתפסו מקום מרכזי בשימושים של הישראלים בתקופת הקורונה: זום, ווייז, טיקטוק, אינסטגרם ופייסבוק. הם בחנו את הנתונים בשלושת הסגרים הראשונים לעומת השימוש לפני המגפה, ואת נתוני הגל הנוכחי, שזכה לכינוי "הסג השקט", לעומת תחילת דצמבר 2021.

הפלטפורמה שרשמה את העליות הגבוהות ביותר היא זום, שעם הסגרים שנכפו עלינו הפכה בסגר הראשון לפלטפורמה שבה השתמשו הכי הרבה לקיום שיחות ופגישות. הנתונים מראים שהעלייה בשימוש בה גברה ככל שהתרבו הסגרים: אם בסגר הראשון נרשם, כאמור, זינוק של 3,083% לעומת התקופה שלפני הקורונה, בסגר השני עמדה העלייה על 3,519% ובזה השלישי – על 4,260%.

מקור: פלאפון, יס ובזק בינלאומי

מקור: פלאפון, יס ובזק בינלאומי

לעומת זאת, ושלא במפתיע, השימוש ב-ווייז צנח בסגרים השונים. הסיבה לכך היא הירידה הדרמטית בתנועה בכבישים. בסגר הראשון נרשמה ירידה מיידית של 54%, בשני של 37% ובשלישי – של 23%. המגמה התמנתה ב-"סגר השקט", עם קיטון של 19% "בלבד" לעומת הסגר השלישי.

טיקטוק, לעומתה, רשמה ירידה זעומה יחסית בסגר הראשון, אולם עליות יפות בסגרים השני והשלישי. בחודש שעבר שבה המגמה והתמתנה, עם עלייה קטנה. באשר לפלטפורמות של פייסבוק – אינסטגרם והרשת החברתית עצמה – אלה רשמו ירידות מתונות יחסית.

לישראלים די נמאס מהחדשות

בבזק מדדו גם את הצפייה בתכנים אקטואליים וחדשותיים, ולפי הנתונים נראה שדי נמאס לנו מהם: עם תחילת מגפת הקורונה נרשמה, מטבע הדברים, צמיחה של שני שלישים בצריכת התכנים האלה, ומגמת העלייה התמשכה גם בסגרים השני והשלישי, אם כי היא הייתה נמוכה הרבה יותר. לעומת זאת, בינואר 2022 כבר חלה ירידה של 4% בצפייה בתכני האקטואליה.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, יס ובזק בינלאומי, אמר כי "אנחנו רואים נתונים דומים יחסית בין התקופה הנוכחית של הגל החמישי לבין מה שראינו בסגר השלישי. הדבר ניכר בהרגלי השימוש ברשתות החברתיות ובאפליקציות פופולריות. כמו כן, מהנתונים עולה שהמעבר לעבודה היברידית וקיום פגישות מרחוק כאן כדי להישאר, ואנחנו רואים זאת בביקוש ובשימוש בזום, שנשאר משמעותי מאוד גם בין הסגרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים