"ירו" בשליח: בכיר בפולקסוואגן התריע על בעיות אבטחה – ופוטר

בספטמבר 2021 הביע הבכיר חשש בפני מנהליו, כי מערכת ה-IT של פולקסווגן "פתוחה להונאה", והתריע כי החברה עלולה לעמוד בפני עיצומים ועונשים מצד הרגולטורים אם הפגיעויות לא יטופלו, וחודש לאחר מכן - פוטר

בפולסווגן כנראה לא אוהבים נביאי זעם

פולקסווגן (Volkswagen) פיטרה עובד בכיר שלה לאחר שהעלה חששות לגבי ליקויים באבטחת הסייבר של התאגיד.

העובד הבכיר בפולקסווגן פוטר כמה שבועות לאחר שהתריע על פרצות לכאורה במערך אבטחת הסייבר בזרוע התשלומים של יצרנית הרכב, שבקרוב תהיה בשליטת ג'יי. פי. מורגן.

בספטמבר 2021 הביע העובד חשש בפני מנהליו, כי מערכת ה-IT של פולקסווגן "פתוחה להונאה". זאת, בעקבות ניסיון למתקפת סייבר שהחברה חוותה. הוא טען כי 2.6 מיליון דולרים, שהיו בחשבונות החברה – היו עלולים להיגנב. הוא הוסיף ואמר לממונים, כי החברה עלולה לעמוד בפני עיצומים ועונשים מצד הרגולטורים – אם הפגיעויות לא יטופלו. הוא כתב, כי "צריך שתהיה לנו יכולת להגביל את הנזק הנגרם ממתקפות כגון אלו… כי צפויים ניסיונות פריצה נוספים". זמן מה בסמוך לכך, באוקטובר האחרון, הוא פוטר.

פולקסווגן מסרה בתגובה כי "המידע נבחן והוכח שהוא לא רלוונטי… העובד פוטר עקב הבדלים מהותיים באופן שבו אנו עובדים יחד". החברה הכחישה כי חוותה אירוע של הונאה, ומסרה, כי "בעיקרון, אנו קשובים באופן מיידי ומצפוני לכל ההערות של העובדים". ג'יי.פי.מורגן סירבו להגיב לדיווח.

ב-2015 צצה בעולם דיזלגייט – פרשת זיוף תוצאות בדיקות זיהום האוויר והפרת תקן זיהום אוויר במכוניות של קבוצת פולקסווגן. הזיוף יוחס בתחילה ל-500 אלף מכוניות מבוססות דיזל של פולקסווגן ואאודי, ובחלוף הזמן הוברר שהוא קיים ב-11 מיליון מכוניות מתוצרת הקבוצה, כולל מותגי סקודה וסיאט. בהמשך התגלה כי התרמית רחבה אף יותר וכוללת גם את מכוניות הבנזין והגז הטבעי המיוצרות בתאגיד.

מאז, פולקסווגן הדגישה כי התרבות הפנימית שלה עוברת רפורמה, כדי "להבטיח שעובדים שיש להם חששות – יוכלו להתריע על כל נושא בלא שייגרם להם נזק". החברה מינתה חבר דירקטוריון שיהיה אחראי ליושרה ולעניינים משפטיים, והשיקה תוכנית, Together4Integrity, שנועדה להבטיח דיווח על עוולות, ו"לטפח סביבת עבודה שבה יעודדו עובדים להתריע על דברים שליליים, ולהגן על מי שדיווח".

אלא שהצהרות לחוד – ומעשים לחוד. העובד האמור התריע על ליקוי אבטחה בפלטפורמת התשלומים של החברה, שהוקמה ב-2017 בחברה בת של התאגיד, המטפלת בעסקי השירותים הפיננסיים של פולקסווגן ומספקת מימון לסוחרים וללקוחות עבור כלל מותגי החברה – לרבות אאודי, פורשה וסקניה, כמו גם עבור המכוניות החשמליות שלה. בספטמבר האחרון הודיעה ג'יי.פי. מורגן כי תרכוש בעלות של 75% מהחברה הבת, היושבת בלוקסמבורג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים