בקרוב: קרן השקעות בישראל ובאמירויות בהיקף 300 מיליון ש'

הקמת הקרן אושרה אתמול (א') בממשלה, והיא תספק תמריץ כספי לחברות ישראליות שמייצרות מוצרים חדשים או משדרגות טכנולוגיה קיימת ● שר החוץ, לפיד: "הקרן - למען חברות, בדגש על קטנות ובינוניות"

קרן מאוחדת לאיחוד האמירויות ולישראל.

הממשלה אישרה אתמול (א') את הצעתם של שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש הכהן, ושל שר החוץ, יאיר לפיד, להקים קרן מו"פ להשקעות בטכנולוגיה, המשותפת לישראל ולאיחוד האמירויות. ההיקף הכולל של הקרן הוא 300 מיליון שקלים, כאשר כל אחת מהממשלות תקצה לכך חצי מהסכום: מדינת ישראל תקצה תקציב של 15 מיליון שקלים מדי שנה במשך 10 שנים וממשלת איחוד האמירויות תשקיע בהתאם.

מדובר בקרן מו"פ תעשייתית דו לאומית שתתמוך בבקשות לפעילות משותפת בין חברות ישראליות ואמירתיות. בדומה לקרנות בינלאומיות אחרות, הקרן החדשה תספק תמריץ כספי לחברות ישראליות שמבצעות מו"פ של מוצרים טכנולוגיים חדשים או משדרגות פתרונות קיימים, ותסייע להם לאתר שותפים טכנולוגיים מהאמירויות. תמיכת הקרן תאפשר סיוע לחברות כחול לבן גם דרך גיוס שותפים מקומיים, התאמה לרגולציה זרה ויצירת יתרון שיווקי, כלכלי או עסקי.

"קרן המו"פ הבילטרלית היא המנוע להתנעת המהלך בסקטור הפרטי, על ידי עידוד החברות, בדגש על SMEs, לחבור יחד, לפתח, לייצר ולשווק את המוצרים הטכנולוגיים החדשניים, ברמות אזורית ועולמית", אמר לפיד. פרקש הכהן ציינה כי "הקרן החדשה תייצר גשר שיקל על השקעות אמירתיות בטכנולוגיה ישראלית. זה מהלך חשוב ביחסים שבין ישראל לאיחוד האמירויות".

שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, אמר בוועידת התעשיינים שהתקיימה בסוף השבוע באילת כי "בתוך קצת יותר משנה הקפצנו את הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות ל-1.3 מיליארד דולר, ואפשר לומר שהצלחנו לבסס קשר טוב, אמיתי ופורה בין שתי המדינות".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים