ארה"ב לספורטאים: השתמשו רק בטלפונים חד פעמיים במשחקים בסין

"ניתן לעקוב אחר כל מכשיר, תקשורת, עסקה ופעילות מקוונת", מזהיר הוועד האולימפי את הספורטאים, ומבקש מהם להשתמש רק בטלפונים חד פעמיים בעת שהותם בסין

לקחת רק טלפונים חד פעמיים לאולימפיאדה בסין.

הוועד האולימפי והפאראלימפי של ארצות הברית ביקש מהספורטאים האמריקנים שישתתפו באולימפיאדת החורף בסין בחודש הבא לא להשתמש בטלפונים האישיים שלהם ובמכשירי אלקטרוניקה אחרים ולהשתמש רק בטלפונים חד פעמיים בעת שהותם בסין. הסיבה: החשש מפני אפשרות של מעקב דיגיטלי על ידי הממשל או גורמים פליליים או זרים, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווח, האזהרה נשלחה לספורטאים כמה פעמים גם בשנה שעברה, במטרה להזהיר את הספורטאים מפני אפשרויות מעקב. "ניתן לעקוב אחר כל מכשיר, תקשורת, עסקה ופעילות מקוונת", נכתב בה. "המכשירים שלך עלולים גם להיות חשופים באמצעות תוכנות זדוניות, שעלולות להשפיע לרעה על השימוש העתידי." עוד צוין בדיווח, כי גם  בריטניה, קנדה והולנד הזהירו ספורטאים מפני הבאת מכשירי האלקטרוניקה האישית שלהם למדינה.

החששות של הוועדה אינם באים בחלל ריק. קבוצת המחקר Citizen Lab מצאה, כי האפליקציה האולימפית My2022, שכל המשתתפים נדרשים להתקין, מלאה בחורי אבטחה, שעלולים לאפשר פריצה למכשירים וגניבת נתונים, או התקנה של תוכנות מעקב.

על כן ממליצה הוועדה לספורטאים להשתמש בעת שהותם בסין רק במכשירים חד פעמיים, המאפשרים להסתיר את זהותם, כדי לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים