צרות לנטפליקס: המנייה בצניחה, הגידול במספר המנויים הואט

תוצאות עסקיות שלא סיפקו את המשקיעים ותחזיות עגומות הביאו לצניחה של 50% בשער המניה של שירות הסטרימינג לאחר סגירת שערי וול-סטריט ביום ו' ● זאת, לאחר שההתרגלות לחיים עם הקורונה השפיעה לרעה על החברה

מפטרת עובדים. נטפליקס.

החיים לצד הקורונה לא מיטיבים עם נטפליקס: הגידול במספר המנויים של החברה קטן ברבעון האחרון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והמשקיעים מודאגים. תורמת לכך התחרות בשירותי הסטרימינג המתחרים, ובפרט דיסני פלוס, שכולל את התכנים של החברה הוותיקה, ו-HBO MAX, שהושק רק במאי האחרון (שניהם צפויים להגיע לישראל בשנה הקרובה). כתוצאה מכך, מניית החברה ירדה ביום ו' ב-22%, ולאחר סגירת המסחר היא צנחה בכ-50%.

הירידה של מניות נטפליקס גררה כלפי מטה את השוק הניו-יורקי כולו: מדד ה-S&P 500 – של 500 החברות הגדולות ביותר שנסחרות בנסדא"ק – הפסיד 1.89%, ומדד הנסדא"ק קומפוסיט, שהוא מוטה טכנולוגיות, ירד ב-2.72%.

עלייה לא מספקת במספר המנויים

אמנם, ההכנסות והרווח של נטפליקס עלו בשיעורים דו ספרתיים הן ברבעון האחרון של 2021 והן בשנה כולה, אלא שהעובדה שהתרגלנו לקורונה ואנחנו נמצאים בבית פחות מאשר בימי הסגרים של ראשית (והמשך) המגפה גרמה לכך שפחות אנשים מצטרפים לשירות הסטרימינג והמנויים פחות צופים בו. כתוצאה מכך, יש ירידה בכמות המודעות שהחברה מוכרת: אם ברבעון האחרון של 2020 היא מכרה 8.5 מיליון מודעות, ברבעון האחרון של 2021 הוא עמד על 8.3 מיליון – ירידה של 3.5%. יש לזכור שהרבעון האחרון בכל שנה כולל את תקופת החגים מרובת הקניות. הצפי לרבעון הראשון של 2022 עגום: בנטפליקס חוזים כי החברה תמכור בתקופה זו 2.5 מיליון לעומת ארבעה מיליון ברבעון המקביל ב-2021.

גם במספר המנויים הנתונים של נטפליקס לא מעודדים את החברה: הנתון גדל ב-2021 ב-9% בלבד ובסוף השנה הוא עמד על 222 מיליון מנויים.

אדום במניות, ירוק בתוצאות הכספיות

ככלל, כאמור, התוצאות העסקיות של נטפליקס לא היו רעות: ב-2021 כולה, ההוצאות של החברה גדלו ב-15.2% ל-23.5 מיליארד וההכנסות גדלו יותר – ב-18.8% – ל-29.7 מיליארד. הרווח התפעולי זינק בתקופה זו ב-35.1% ל-6.2 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-85.3% ל-5.1 מיליארד.

לעומת המגמה השנתית, במהלך הרבעון האחרון של השנה ההוצאות גדלו בשיעור ניכר יותר מאשר ההכנסות: הן עלו ב-24.4% לעומת 16% בלבד, בהתאמה. ההכנסות הרבעוניות של החברה עמדו על 7.71 מיליארד דולר – כמו ממוצע תחזיות האנליסטים. הרווח הנקי של נטפליקס רשם עלייה של 12% ל-607.4 מיליון דולר והרווח למניה גדל ב-11.8% ל-1.33 דולר. החברה עקפה בענק את תחזיות האנליסטים, שצפו כי הרווח הנקי שלה למניה יגיע ל-83 סנט בלבד.

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס.

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס. צילום: גרגור פישר, רה:פובליקה, מתוך ויקיפדיה

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-24.6% ל-5.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-0.4% ל-2.5 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-32.04%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 20.5% ל-1.8 מיליארד והרווח התפעולי צנח ב-33.8% ל-631.7 מיליון.

יש לציין שבאחרונה הודיעה נטפליקס על עליות מחירים בשורת מדינות, בהן ישראל. אמנם, המחיר של השירות הבסיסי של החברה עתיד להישאר על כנו – 32.9 שקלים בחודש, אולם חבילת הסטנדרט תתייקר ב-17% מ-46.9 שקלים לחודש ל-54.9 שקלים, וחבילת הפרימיום, שעד כה כלתה 60.9 שקלים לחודש, תעלה 69.9 שקלים.

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים