לקראת הסכם קיבוצי: הבנות בין עובדי שע"מ לרשות המסים ולאוצר

לפי ההבנות, בהסכם, שיהיה בתוקף למשך שש שנים, יינתנו לעובדי שע"מ תוספות שכר של בין 9% ל-15%, בהתאם להשלמת פרויקטים

האם המערכת תביא לצמצום תופעת החשבוניות הפיקטיביות? רשות המסים

משרד האוצר, ההסתדרות, רשות המסים ו-ועד עובדי שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים, הגיעו להבנות ולסיכום דברים לקראת חתימת הסכם קיבוצי לעובדי היחידה – כך מסרו הבוקר (ג') הגופים. לפי ההבנות, בהסכם, שיהיה בתוקף למשך שש שנים, יינתנו לעובדי שע"מ תוספות שכר בהתאם להשלמת פרויקטים, וייוסד דירוג חדש ביחידה, שבמסגרתו יתאפשר להעסיק עובדים במקצועות טכנולוגיים. הצדדים הבטיחו לפעול לחתימה על הסכם קיבוצי, שייושם בהדרגה.

על פי ההבנות, עובדים שנקלטו בשע"מ עד סוף מרץ 2017 יקבלו במהלך תקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 15% בכמה פעימות, בהתאם להשלמת אבני דרך הכוללות השלמת פרויקטים ושינוי מבנה ארגוני. כן יקבלו העובדים הללו שני מענקים חד פעמיים. לעומת זאת, עובדים שנקלטו בשע"מ החל מאפריל 2017 יקבלו בתקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 9%, בהתאם לאותם התנאים. כמו כן, הם יהיו זכאים למענקי עידוד מצוינות על בסיס תפוקה והערכות עליהם, על פי המועדים הקבועים בהסכם. המודל ייקבע על ידי המדינה בתוך שנה מיום החתימה על ההסכם הקיבוצי.

המענקים יינתנו לעובדים שביום החתימה על ההסכם הקיבוצי השלימו לפחות 12 חודשי העסקה באחד הדירוגים: מינהלי, מח"ר, הנדסאים וטכנאים או מהנדסים. המענק הראשון יהיה בסך של 9,000 שקלים והמענק השני יעמוד על 2,000 שקלים. במועד סיכום הדברים נקבע כי העובדים הזכאים למענק הראשון יקבלו 4,500 שקלים על חשבון חלקו הראשון של המענק.

כמו כן סוכם שרשות המסים תקצה בכל אחת משש השנים הקרובות 100 אלף שקלים עבור רווחת עובדי שע"מ, וסוכם על שירותים חיוניים שיוחרגו משביתות של העובדים.

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים.

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים. צילום: יח"צ

במעמד חתימת ההסכם נכחו יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, סמנכ"ל כלכלה ומדיניות בארגון, אדם בלומנברג, וראשת הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד חנה שניצר-רהב. כן נכחו הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, סגנו הבכיר, חנן לזימי, רכז תאגידים סטטוטוריים באגף השכר והסכמי העבודה באוצר, עומר חזן, מנהל רשות המסים, ערן יעקב, סמנכ"לית בכירה להון אנושי ברשות, אתי גבאי-מורלי, ראש מינהל המכס, כפיר חן, ויו"ר ועד עובדי שע"מ, דורון דודו. עוד הייתה מעורבת במשא ומתן ראשת תחום הסכמים קיבוציים מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד הילה גבר.

"הסכם טוב ונכון, שיאזן את שע"מ"

הסיכומים הושגו בתום מאבק ארוך של עובדי שע"מ מול הנהלת רשות המיסים על תנאי ההעסקה שלהם ונגד הוצאת פרויקטים למיקור-חוץ. יצוין כי באחרונה הביע דודו, בשם ועד העובדים של שע"מ, תמיכה בבר דוד לקדנציה נוספת בתפקיד יו"ר ההסתדרות, לקראת הבחירות, שייערכו בחודש מאי הקרוב.

בר דוד אמר כי "מדובר בהסכם מאוזן. כל הצדדים קיבלו החלטות נכונות, אך לא פשוטות. ההסכם מעניק לעובדי שע"מ תוספות שכר, מענקים, תוכנית לעידוד מצוינות ועוד. הוועד גילה אומץ בלתי רגיל והפגין מנהיגות ומקצועיות".

לדברי בר נתן, "ההסכמות מאפשרות גמישות רבה יותר בהעסקת אנשי מחשוב, ומבטיחות קידום תהליכי דיגיטציה ברשות המסים, לטובת שיפור השירות לעצמאים ושכירים במשק".

יעקב אמר ש-"ההסכם משתלב בתוכנית של רשות המסים. מדובר בהסכם שמעניק לעובדים הישגים מרשימים בתקופה קשה זו".

דודו ציין כי "האמון ההדדי בין הנושאים והנותנים הביא אותנו לחתימה על הסכם טוב ונכון, שיאזן את שע"מ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים