העולם הווירטואלי החדש של סקנד לייף

סקנד לייף מנסה לחזור למרכז הבמה עם העניין הגובר בעולמות הווירטואליים

העולם הוויררטואלי של סקונד לייף.

כנראה שזה היה צפוי: סקנד לייף (Second Life), שכבר ב-2003 פתחה את השערים אל עולם וירטואלי עשיר בו אנשים נפגשו, בנו, יצרו, בילו וגם סחרו, ואף בנו בתים, מנסה לחזור למרכז הבמה עם העניין הגובר בעולמות הווירטואליים ממטאברס של מטא ועד אומניברס של אנבידיה, וכל חברה אחרת.

ההתעוררות הזו מגיעה בדמות מעורבות חוזרת של מי שהקים את סקנד לייף, פיליפ רוזדייל בלינדן, החברה שמחזיקה ומתפעלת את העולם הווירטואלי הציורי, שפרש בעבר מהחברה כדי להקים עם שותפים את היי פידילטי. למעשה, היי פידילטי, בעסקה שהשווי שלה לא פורסם, השקיעה כסף מזומן ב- סקנד לייף, ושתי החברות ישתפו פטנטים שיקדמו את העולם הווירטואלי הוותיק, שלמעשה אף פעם לא נסגר באופן רשמי.

רוזדייל אמנם עזב בזמנו את החברה, והקים את החדשה, כדי לקדם יוזמות בתחום המציאות המדומה, אך נטש את הנושא, והוא גם לא מתכוון לחזור אליו – סקנד לייף לא היה צריך בזמנו קסדות והוא גם לא יצטרך בעתיד.

"אף אחד לא התקרב לבניית עולם וירטואלי כמו סקנד לייף", אמר רוזדייל. "חברות הטק הגדולות נותנות ערכות VR ובונות מטאברס על פלטפורמות מובילות שינוי ההתנהגות מונעות הפרסומות שלהן, והן לא ייצרו אוטופיה דיגיטלית קסומה ויחידה לכולם. סקנד לייף הצליחה ליצור גם חוויה חיובית ומעשירה לתושביה – עם מקום למיליונים נוספים להצטרף – וגם בנתה עסק משגשג מבוסס מנויים בו זמנית. עולמות וירטואליים לא צריכים להיות דיסטופיות".

לפי לינדן, רשומים כיום  סקנד לייף למעלה משני מיליארד משתמשים, אך לא ברור עד כמה הם פעילים, אם בכלל, למרות שלפי החברה הכלכלה במשחק מוערכת בכ-650 מיליון דולר. בכל מקרה, ההצטרפות היא בחינם למי שמעוניין לטעום את המטאברס שכבר שנים נמצא ברשת. לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים