איתור הונאות של עובדי בנקים: שילד גייסה קרוב ל-50 מיליון שקלים

החברה מציעה לגופים פיננסיים תיעוד וניתוח מבוססי AI כדי לאתר מניפולציות והונאות שמבצעים עובדים ● בעתיד היא תשמש גם לאיתור גזענות, הטרדות והתנהגות שגויה של עובדים - גם אם היא נעשית לא בכוונה

הנהלת שילד. מימין: אופיר שבתאי, ערן נועם ושירן ויצמן.

הסטארט-אפ הישראלי שילד, שמפתח פלטפורמה לאיתור מניפולציות והונאות בשוק ההון, בפרט על ידי עובדים, השלים סבב גיוס של 15 מיליון דולר, שהם כ-47 מיליון שקלים. את הסבב הובילו הקרנות מרקורי קפיטל ואוור קראוד, והשתתפה בו גם קרן מיינדסט ונצ'רס. מדובר בגיוס הון ראשון שמבצעת החברה, שהוקמה ב-2018 וצמחה אורגנית עד כה, דרך מכירות והכנסות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים – לפי הדיווח שלה.

ההשקעה תשמש לגיוס כוח אדם בישראל ולהרחבת הפעילות בארצות הברית, באירופה ובמזרח הרחוק.

שילד מספקת לבנקים, ובכלל לארגונים פיננסיים, פלטפורמה לאיסוף, תיעוד וניתוח מבוססי בינה מלאכותית של אינטראקציות פנים וחוץ ארגונית של סוחרים ועובדים, בהתאם לדרישות הרגולטוריות המחמירות, שעוסקות בהגנה על משקיעים, שמירה על יושרת שוק ההון ומניעת הונאות. התיעוד והניתוח כוללים מיילים, צ'טים, שיחות טלפון, זום, מיקרוסופט טימס ועוד, והם נועדו כדי לאפשר לחברה לגלות מבעוד מועד ניסיונות של הונאה על ידי השפעה על ניירות ערך, הרצה, סחר פנים וכדומה.

הפלטפורמה, שפועלת בענן, מנטרת מדי יום מעל שלושה מיליון אינטראקציות שמבצעים כ-150 אלף עובדים בעשרות ארגונים, תוך שימוש במגוון כלים, לרבות עיבוד שפה וניתוח התנהגות ותוכן.

"עסקאות במאות מיליוני דולרים מהמטבח – קרקע פורייה להונאות"

החברה הוקמה על ידי שירן ויצמן, המנכ"ל, ואופיר שבתאי, מנהל הטכנולוגיות הראשי. בהמשך הצטרף אליהם ערן נועם, שמשמש כמנהל העסקי הראשי של החברה. שילד מעסיקה 60 עובדים במרכז הפיתוח שלה במגדל משה אביב ברמת גן, ובמשרדיה בלונדון ובניו-יורק.

לדברי ויצמן, "חברות פיננסיות בכל העולם נושאות באחריות לפעילות של עובדיהן, במידה שהן לא פיקחו על פעילות זו בהתאם לתנאי הרגולציה המחמירים, שמטרתם שמירה על יושרה, שקיפות והגנת משקיעים. מדי שנה נקנסות חברות, ובעיקר בנקים, בסכומי עתק של עשרות מיליארדי דולרים בשל חריגות. בעבר קיימו החברות את המעקב הנדרש באמצעים טכנולוגיים מיושנים ולא יעילים, תוך שימוש בכלי הארגון הפנימיים, אולם ההאצה הטכנולוגית של השנים האחרונות והמעבר לעבודה מהבית טרפו מבחינתן את הקלפים, לאחר שעובדים עברו לנהל את עבודתם במגוון רחב של כלים, וניהלו עסקאות של מאות מיליוני דולרים מהמטבח בביתם הפרטי – בזום או בווטסאפ האישי שלהם, שמהווים קרקע פורייה להונאות ולהפרות נהלים. מצב זה יצר אתגר רגולטורי ותפעולי, שחייב את הבנקים לפנות לעזרה לחברות טכנולוגיות".

שבתאי מסר ששילד מפתחת בימים אלה תוספות כדי שהפלטפורמה תוכל לשמש "בעתיד הקרוב מאוד" למגוון רחב של שימושים נוספים, ש-"ישפרו את ההתנהלות הפנימית של ארגונים". זאת, כולל איתור מקרי גזענות, שפה פוגענית והטרדות, וכן בזיהוי התנהלות שגויה של עובדים, למשל במתן המלצות השקעה לא מתאימות ללקוחות – גם אם הדבר לא נעשה בזדון או לצורך רווח אישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים