פייסבוק הידרדרה 36 שלבים ברשימת המקומות שהכי טוב לעבוד בהם

החברה ממוקמת במקום ה-47 בלבד ברשימה השנתית של גלאסדור ● חצי מהחברות בעשירייה הראשונה מגיעות מתחום הטכנולוגיה, כולל זו שמדורגת ראשונה ● ואיזו חברת טכנולוגיה פופולרית צנחה 78 שלבים?

כיף בעבודה.

אפקט המסמכים שחשפה פרנסיס האוגן? פייסבוק – או, בשמה החדש, מטא – הידרדרה 36 שלבים ברשימה השנתית של המקומות שהכי כדאי לעבוד בהם: בעוד שבשנה שעברה היא דורגה במקום ה-11 ברשימה של גלאסדור, שפורסמה היום (ד'), השנה היא ממוקמת במקום ה-47 בלבד. מדובר בדירוג הנמוך ביותר של החברה מאז שהיא נכנסה לרשימה בפעם הראשונה לפני 12 שנים.

הרשימה מתבססת על מחקר מקיף שגלאסדור עורכת בכל שנה בקרב עובדים בחברות השונות מארצות הברית, בריטניה, קנדה, צרפת וגרמניה. הנתונים כאן מתבססים על הרשימה האמריקנית.

בין הנימוקים השליליים שעובדי פייסבוק ציינו: גישות שליליות של הציבור כלפי החברה, חוסר פעולה מצד ההנהלה ואי בהירות לגבי הכיוון שאליו היא הולכת. בצד החיובי, עובדים ציינו שמטא-פייסבוק מאפשרת להם אוטונומיה בעבודה, וכן נותנת להם הטבות מופלגות ואפשרות לעבוד על מוצר פופולרי, ולעשות זאת עם עובדים שהם נהנים להיות במחיצתם.

הירידה הדרמטית של פייסבוק ברשימה באה על רקע ה-וייב השלילי שהחברה סובלת ממנו, במיוחד בחודשים האחרונים, בעיקר לאחר חשיפת מסמכים פנימיים שלה על ידי האוגן, עובדת לשעבר בה. המסמכים חושפים שלל ממצאים שליליים אודות החברה, בהם שהיא יודעת על כך שאינסטגרם שבבעלותה משפיעה באופן שלילי על דימוי הגוף בקרב נערות (בעקבות זאת היא עצרה פיתוח של גרסה לילדים של האפליקציה), אפשרה פוסטים שעודדו את הטבח בבני שבט הרוהינגה במיינמאר ועוד. בעקבות חשיפת המסמכים עברו בכירים בפייסבוק, ובהם המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, שורה של חקירות בקונגרס האמריקני. זאת ועוד, ההערכות הן ששינוי שם החברה למטא היה תוצאה בין היתר של האווירה הציבורית השלילית כלפיה.

ירידה תלולה – גם לזום

חברת טכנולוגיה בולטת נוספת שרשמה ירידה ברשימה, שלא לומר ירידה תלולה מאוד, היא זום. החברה, שנסקה בשוק ב-2020 בגלל אילוצי הקורונה, הפכה ב-2021 לסוג של סטנדרט, אם כי המתחרות נגסו בה, ובמיוחד מיקרוסופט עם טימס שלה. זום ירדה ברשימה של גלאסדור 78 (!) שלבים – מהמקום ה-22 למקום ה-100 והאחרון.

חלק מהעובדים ציינו שהאווירה בחברה הפכה לשלילית ושכמות העבודה עלתה מהר מדי. בצד החיובי, עובדים ציינו שזום מאפשרת להם מספר לא מוגבל של ימי חופשה בתשלום, וכן הזכירו את התשוקה שלהם לבנות את המוצר ואת ההטבות הרבות שהם מקבלים.

ובמקום הראשון…

יש לציין שהשנה חל גידול ניכר ברשימת חברות ההיי-טק שנכללות ברשימה: בעוד שבשנה שעברה מספרן עמד על 28, השנה הוא הגיע ל-40 מ-100 החברות המדורגות. אחת מהן דורגה במקום הראשון: Nvidia, שקיבלה את הציון 4.6 מתוך חמש. אמירה של עובד (או שמא עובדת – לא ברור) ב-Nvidia שצוטטה היא ש-"העבודה (בחברה – י"ה) מאתגרת ובעלת משמעות. התשלום וההטבות שאנחנו מקבלים נהדרים ואני אוהב את עמיתיי לעבודה".

בעשירייה הראשונה ברשימה צועדות ארבע חברות טכנולוגיה נוספות: האבפוסט במקום השני, בוקס בחמישי, גוגל בשביעי וסיילספורס בעשירי. מכאן שמחצית מהעשירייה הראשונה היא חברות היי-טק.

מה התוצאות בשאר המדינות? בבריטניה, סרוויס נאו נבחרה כחברה שהכי טוב לעבוד בה, כשעוד חמש חברות טכנולוגיה נמצאות בעשירייה הראשונה: סיילספורס במקום השלישי, אדובי בשביעי, VMware בשמיני, ARM הבריטית בתשיעי ומטא בעשירי. בצרפת, סיילספורס הגיעה למקום השני, מיקרוסופט לרביעי, סאפ לתשיעי ושניידר אלקטריק סוגרת את העשירייה הראשונה. סיילספורס ניצבת בראש הרשימה בגרמניה, כשהחברות הטכנולוגיות שאחריה הן גוגל במקום השני וסאפ הגרמנית בשישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים