ברקע המתיחות מול אוקראינה, ארה"ב מתריעה ממתקפות סייבר רוסיות

לפי ההודעה של הסוכנות הפדרלית האמריקנית לאבטחת סייבר ותשתיות, מערכות IT של תשתיות קריטיות נמצאות בסיכון מיוחד למתקפות של האקרים בחסות רוסית

הותקפו באינטנסיביות מדהימה בעולם ב-2023. תשתיות קריטיות.

CISA, הסוכנות הפדרלית לאבטחת סייבר ותשתיות, הנפיקה אמש (ג') התרעה, שלפיה על אנשי אבטחת מידע והגנת סייבר להיות ערניים יותר מתמיד בשל חשש ממתקפות של האקרים בחסות רוסית.

האזהרה של הסוכנות, הנמצאת במשרד להגנת המולדת, פורסמה במשותף עם NSA, הסוכנות לביטחון לאומי וה-FBI. לפי ההודעה, מערכות IT של תשתיות קריטיות נמצאות בסיכון מיוחד למתקפה.

מומחים ציינו, כי האקרים בחסות המדינה הרוסית הצליחו בעבר להשיג גישה לרשתות של מתקני אנרגיה, בארה"ב ומחוצה לה – במיוחד, במחצית העשור האחרון. כך, בסוף דצמבר 2015, האקרים שפעלו כשלוחי רוסיה גרמו להפסקת חשמל באוקראינה במהלך חגי סוף השנה, מהלך המעיד, לדברי חוקרי אבטחת מידע, על הסלמה חדשה ומטרידה בעולם מתקפות הסייבר. כך, רבים מתושבי אוקראינה נותרו בלא חשמל למשך כמה שעות ב-23 בדצמבר. הפסקת החשמל, שפגעה בכמה מאות אלפי בני אדם, ולפי אחד הדיווחים – 700 אלף –  נגרמה מווירוס שגרם לניתוק תחנות כוח מהרשת. חוקרים אמרו, כי ניתוח הנוזקות שנמצאו במערכות של מפעילי חשמל אזוריים העלה, כי "מתקפת סייבר הרסנית" היא שהובילה להפסקת החשמל.

מומחים לפוליטיקה בינלאומית ציינו, כי האזהרה עולה בקנה אחד עם המתיחות המתמשכת בין ארצות הברית לרוסיה על רקע ההתעצמות הצבאית של רוסיה באוקראינה. הבית הלבן הזהיר, כי ארה"ב תנקוט פעולה אם חיילים רוסים ייכנסו למדינה. הקרמלין, כצפוי, הכחיש כל תוכניות לתקוף את אוקראינה.

בהודעה של סוכנויות הממשל מפורטות 14 נקודות תורפה ידועות, שקבוצות פריצה רוסיות ניצלו בעבר. הסוכנויות מזהירות, כי גורמי האיום נסמכים על "טקטיקות נפוצות אך יעילות" – לרבות דיוג חנית, Brute Force – התקפה שבה התוקף רוצה לגלות את הסיסמה שאינו יודע ומריץ קומבינציות של סיסמאות, וניצול פגיעויות ידועות בחשבונות ורשתות שהאבטחה בהן חלשה. המטרה, הזהירו, היא לקבל גישה ראשונית לרשתות היעד.

רוב ג'ויס, ראש מינהלת אבטחת סייבר ב-NSA, צייץ בטוויטר, כי "המפתח הוא רישום לוגים (Logging)! כאשר הרוסים מתמקדים באופן מתמשך ברשתות שנפגעו, אתם צריכים לוגים חזקים ומאמץ ממוקד כדי לצוד, למצוא – ולהעיף אותם החוצה."

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים