סופי בהחלט: מחר ישותקו מכשירי בלקברי הישנים

סופי בהחלט: מכשירי בלקברי שמריצים את הגירסאות השונות של מערכת ההפעלה BlackBerry ישותקו מחר ולא יאפשרו שימוש בדטה, הודעות טקסט, גישה לאינטרנט ושיחות סלולריות

היה היו. בלקברי

סופי בהחלט: מחר, ה-4 בינואר, ישותקו כל מכשירי בלקברי הישנים, שמריצים את הגירסאות השונות של מערכת ההפעלה BlackBerry. כלומר כל המכשירים שלא מריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד לא ייתמכו עוד, ולא יאפשרו שימוש בדטה, הודעות טקסט, גישה לאינטרנט ושיחות סלולריות.

מכשירי הבלקברי, שבעבר התגאו בהם מנהלים וידוענים, מסיימים את מחזור החיים שלהם. כבר בשנת 2016 הודיעה בלקברי על הפסקת פעילותה בתחום הסמארטפונים ומיקוד בתוכנות אבטחה ושירותי אבטחה לממשלות ולארגונים, אבל במשך כמה שנים עוד המשיכה לאפשר ייצור של מכשיריה ברישוי על ידי חברות אחרות, כמו TCL או OnwardMobility, שייצרו מכשירי בלקברי מבוססי אנדרואיד (שלא יושפעו מהפסקת התמיכה).

מכשירי הבלקברי הישנים עם המקלדת הפיזית נחשבו בסוף שנות ה-90' ותחילת שנות ה-2000 לסמל סטטוס בקרב מנהלים, אנשי וול סטריט וידוענים (למשל קים קרדשיאן), ואפילו הנשיא ברק אובאמה, בעיקר בגלל המקלדת הפיזית, שאפשרה להשתמש בכלי עבודה שונים גם מחוץ למשרד. הם זכו לפופולריות גם בשל המוניטין שלהם בנושא האבטחה ושירות הודעות מוצפן שהקדים את ווטסאפ ושרד עוד זמן לאחר החברה הוכנעה על ידי מכשירים מתחרים, בעיקר ה-iPhone של אפל, שהביא את בשורת מקלדת המגע. בשיאה, בשנת 2012, היו לבלקברי יותר מ-80 מיליון משתמשים פעילים בעולם.

גם לאחר שוויתרה על מערכת ההפעלה הקניינית שלה ואימצה את אנדרואיד, שעליה "הולבשה" תוכנת האבטחה שלה, מכשירי בלקברי שיוצרו ברישוי על ידי יצרניות אחרות לא זכו לתפוצה גדולה, וגם TCL הפסיקה לייצר את מותג בלקברי ב-2020, כש-OnwardMobility עדיין מודיעה באתר שלה שמכשיר הבלקברי 5G יושק ב-2021, מה שכמובן כבר לא יקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים