חברת קונגרס רפובליקנית סולקה מטוויטר – הפיצה פייק ניוז על הקורונה

חשבונה האישי של מרג'ורי טיילור גרין הושעה לצמיתות מטוויטר, "בגלל הפרות חוזרות ונשנות של מדיניות המידע השגוי שלנו לגבי COVID-19" ● גרין היא תומכת טראמפ, שכיודע גם הוא הושעה מהפלטפורמה

הושעתה לעד מטוויטר כי הפיצה פייק ניוז על קורונה. חברת הקונגרס הרפובליקנית, מרג'ורי טיילור גרין. עיבוד ממוחשב.

חשבון הטוויטר האישי של חברת הקונגרס הרפובליקנית מטעם מדינת ג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין, הושעה לצמיתות באחרונה. גרין, לפי הדיווחים, נוהגת לצייץ לעתים קרובות מהטוויטר האישי שלה, אך החל מיום א' בבוקר, הפרופיל שלה הוחלף בהודעה "חשבון מושעה".

בהצהרה מטעמה, טוויטר בישרה כי חשבונה המאומת של גרין "הושעה לצמיתות", והסבירה שהמהלך הגיע "בגלל הפרות חוזרות ונשנות של מדיניות המידע השגוי שלנו לגבי COVID-19".

המחוקקת צייצה: "הרבה מתים מחיסוני קורונה"

גרין היא אשת עסקים אמריקנית וחברת הקונגרס הנבחרת של המחוז ה-14 של ג'ורג'יה. היא נבחרה לקונגרס בנובמבר 2020, והושבעה לתפקיד ב-3 בינואר 2021. מאז פרוץ מגיפת הקורונה היא פעילה מאוד בתחום הכחשת המצב הקיים, והתנגדות לדרכי הפעולה המוצעות מטעם ממשל ביידן, וממשלים רבים ברחבי העולם.

תוכן שלהם אינו רצוי בטוויטר. מתנגדי חיסונים. אילוסטרציה.

תוכן שלהם אינו רצוי בטוויטר. מתנגדי חיסונים. אילוסטרציה. צילום: BigStock

הסילוק של חברת הקונגרס הגיע לאחר שהיא צייצה בטוויטר בסוף השבוע (ש') שיש "מספרים גבוהים במיוחד של מקרי מוות מחיסוני COVID", בהתייחסה לארה"ב.

יצוין כי החשבון שלה הושעה זמנית מספר פעמים בעבר, בשל הפרת מדיניות טוויטר בנוגע למידע שגוי. בהצהרה שששלח ל-BBC, הסביר דובר טוויטר כי גרין נחסמה בשל הפרות "חוזרות ונשנות" של מדיניות המידע השגוי שלה לגבי הקורונה, המאפשרת חמש "פסילות" עם השעיות שונות מהפלטפורמה, לפני החרמה מלאה. טוויטר הקימה מערכת של סנקציות כבר במרץ, המציגה רמות שונות של אקטים כנגד חשבונות ש"מפירים שוב ושוב" את מדיניותה. גרין פשוט הגיעה לרף הגבוה ביותר של הפרות – לכן גורשה מטוויטר.

טוויטר "אויבת אמריקה" ו"פאוצ'י שיקר"

לפי כמה דיווחים בתקשורת האמריקנית, גרין הגיב בהצהרה ב-GETTR – פלטפורמת מדיה חברתית שמיצבה את עצמה כחלופה לשוחרי "חופש הביטוי" על פני הרשתות החברתיות הקיימות – ושם כינתה את טוויטר "אויבת לאמריקה" ש"לא יכולה להתמודד עם האמת". 

"אני אראה לאמריקה שאנחנו לא צריכים אותם והגיע הזמן להביס את האויבים שלנו", כתבה גרין בפוסט. עם זאת הפוסט הזה כבר אינו מופיע בדף ה-GETTR שלה.

על אף התקוממותה נגד ארה"ב והבטחתה המסוימת לנקמה, לנציגת המפלגה הרפובליקנית בקונגרס עדיין יש גישה לחשבון הטוויטר הרשמי שלה כמחוקקת בארה"ב, אולם גרין לא צייצה מהחשבון הזה מאז ערב חג המולד.

בהצהרה דומה וארוכה שפרסמה בטלגרם, אמרה גרין בת ה-47: "פלטפורמות מדיה חברתית לא יכולות למנוע מהאמת להתפשט למרחקים", והאשימה את טוויטר בסיוע לאויבים לא מזוהים ב"מהפכה קומוניסטית".

גרין השתמשה לעתים קרובות בחשבון שלה כדי לשדר מסרים בנושא מגיפת הקורונה. כך למשל כתבה על אנתוני פאוצ'י, רופא ואימונולוג אמריקני שהוא אחד החברים המובילים של כוח המשימה של הבית הלבן למלחמה בקורונה: "פאוצ'י שיקר. אנשים מתו", בהקשר לתגובות לחיסונים. ככלל גרין נוטה להטיל ספק ביעילותם של חיסונים ומסכות.

גם הוא הושעה לצמיתות מטוויטר. דונלד טראמפ.

גם הוא הושעה לצמיתות מטוויטר. דונלד טראמפ. צילום: BigStock

צידדה בתיאוריות קונספירציה רבות ובטראמפ

מעניין לגלות כי גרין קידמה בעברה תיאוריות קונספירציה של ימין קיצוני, עליונות לבנה ואנטישמיות, כולל תיאוריית קונספירציה אודות רצח העם הלבן, תיאוריה על פרשת קיואנון (QAnon) ותאי הפדופילים שהיא חשפה לכאורה, וכן על פרשיית פיצה-גייט (Pizzagate), שבה "כיכבה" המועמדת לנשיאות ארה"ב לשעבר, הילרי קלינטון.

ככלל, גרין עוסקת בתיאוריות קונספירציה שונות היושבות תחת ההגדרה "דגל כוזב" (False flag).

לפני שהתמודדה לקונגרס, היא קראה להוצאה להורג של פוליטיקאים דמוקרטים בולטים. כשכבר הייתה חברת קונגרס, היא השוותה את המפלגה הדמוקרטית לנאצים, והשוותה את אמצעי הבטיחות של COVID-19 לרדיפת יהודים במהלך השואה – השוואה עליה התנצלה בהמשך.

גרין הייתה תומכת נחושה במאמצים של דונלד טראמפ לבטל את ההפסד שלו לג'ו ביידן בבחירות לנשיאות 2020, וטענה שוב ושוב כי טראמפ ניצח בבחירות בניצחון מוחץ שנגנב ממנו. היא קראה לאשר את תוצאות הבחירות של ג'ורג'יה, והייתה בין קבוצה של מחוקקים רפובליקנים שערערו ללא הצלחה על קולות עבור ביידן במהלך ספירת הקולות של הבחירות, למרות שסוכנויות ובתי משפט פדרליים המפקחים על הבחירות לא מצאו עדות להונאת בחירות. כעת, כמו טראמפ פטרונה, גם היא מוצאת עצמה מסולקת מטוויטר לתמיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים