עוד מהשפעות המחסור בכוח אדם: פרדוקס הפכה לחד קרן

החברה פיתחה את אוליביה - מגייסת כוח אדם וירטואלית, שמסייעת לחברות ולמועמדים לעבודה לתקשר אלה עם אלה ● היא גייסה 200 מיליון דולר וכנראה תהיה החברה הישראלית האחרונה שמצטרפת למועדון היוניקורנים ב-2021

צוות פרדוקס ישראל.

למחסור בכוח אדם בהיי-טק, ובכלל, יש גם השפעות חיוביות: פרדוקס הישראלית-אמריקנית, שפיתחה את מגייסת ההון האנושי הדיגיטלית אוליביה, הודיעה היום (ה') שהיא סיימה סבב גיוס של 200 מיליון דולר על פי שווי חברה של 1.5 מיליארד דולר. אם לא תהיינה התפתחויות לא צפויות עד מחר בחצות, פרדוקס תהיה האחרונה מבין עשרות החברות הישראליות שהצטרפו ב-2021 למועדון היוניקורנים (חברות בשווי של מעל מיליארד דולר).

בפרדוקס מתכוונים להשקיע את הכסף בהמשך הפיתוח של אוליביה ובהרחבת מרכז הפיתוח שלה, שפועל במתחם שרונה בתל אביב ושבחודשים הקרובים היא צפויה לגייס אליו עשרות עובדים. המרכז החל לפעול בתחילת 2021 לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ ספץ ואנשיו הצטרפו אליה.

פרדוקס הוקמה בסוף 2016 על ידי אהרון מטוס ובחברה אומרים כי היא רשמה צמיחה חדה בתקופת הקורונה – עקב הביקוש העצום לכוח אדם בעולם ההיי-טק ובכלל, והצורך בתקשורת דיגיטלית. ברשימת הלקוחות שלה ניתן למצוא את מק'דונלדס, ג'נרל מוטורס, יוניליבר, נסטלה, פפסיקו, CVS health, רשת המסעדות האמריקנית וונדיס, סיטיזן בנק, US Express ועוד.

אוטומציות לתהליכי גיוס עובדים

מוצר הדגל של פרדוקס, אוליביה, הוא עוזרת אישית וירטואלית, שמצטרפת לצוותי הגיוס האנושיים ועוזרת להם להכניס אוטומציות לתהליכי הגיוס. זאת, החל מסינון ובדיקת התאמה של קורות חיים למשרות רלוונטיות, עבור בתזמון ראיונות אוטומטי, תזכורות למועמד למלא טפסים ולספק מידע והנגשת מידע קריטי למועמדים ולצוותי הגיוס, וכלה במשלוח הצעות עבודה באופן אוטומטי למועמדים. כל זאת בפלטפורמת התקשורת שנוחה להם, בזמן שנוח להם ובשפה המועדפת עליהם.

אוליביה

אוליביה צילום: פרדוקס

אוליביה ניהלה לאורך השנה האחרונה 30 מיליון שיחות עם מועמדים לעבודה עבור מאות חברות בכ-50 מדינות וקבעה 3.1 מיליון ראיונות עבודה. יש לציין כי התקשורת בין המעסיקה הפוטנציאלית למחפש.ת העבודה נעשית גם בסופי שבוע ובחגים – שהם אמנם זמנים שפחות עובדים בהם, אבל רבים ממחפשי העבודה מנצלים אותם על מנת לשלוח קורות חיים או להתקדם בתהליכי גיוס. אוליביה מנוהלת היישר מתוך הדפדפן כרום של גוגל, באמצעות תוסף מיוחד, והמועמדים מקבלים את ההודעות בדרך שבה הם בוחרים, שהפופולרית שבהן בישראל היא ווטסאפ. המערכת לומדת כל אחת מהשיחות באמצעות בינה מלאכותית ומסיקה מהן תובנות לשיפור האלגוריתם ועבודת הארגון.

לדברי ים דביר, מנכ"ל פרדוקס ישראל, "אנחנו רואים עתיד שבו אנשים משקיעים יותר זמן באנשים, ולא מול מחשבים. אנשי משאבי אנוש וצוותי גיוס משקיעים 25 שעות שבועיות בממוצע במשימות טכניות, שחוזרות על עצמן. המערכת שפיתחנו מאפשרת לצוותים אלה לפנות את הזמן היקר מהמטלות המעיקות ולהשקיע אותו באנשים, ולא מול מחשבים, שזהו החלק החשוב והמשמעותי ביותר בעבודתם. הניסיון מוכיח שכשתהליך הגיוס הוא חווייתי יותר מתקבלים לארגון עובדים מתאימים יותר, עם מוטיבציה גבוהה יותר שגם נשארים בו זמן רב יותר". הוא הוסיף כי "כספי ההשקעה יאפשרו לנו להרחיב את מערך הפיתוח ולחזק את שיתופי הפעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים