מנכ"ל גוגל יוכל להיקרא להעיד במשפט נגד הענקית בעניין פרטיות

בית המשפט החליט כי נציגי התובעים - שהאשימו את ענקית הטכנולוגיה במעקב בלתי חוקי אחרי השימוש שלהם באינטרנט, כשהם במצב גלישה בסתר - יוכלו לחקור את סונדר פיצ'אי למשך עד שעתיים

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית.

תחילתו של הסיפור ביוני 2020, כאשר קבוצת ממשתמשים של גוגל השיקה תביעה ייצוגית נגדה. הקובלנה דורשת פיצוי בגובה 5 מיליארד דולר, משום שלטענת המשתמשים, מצב גלישה בסתר של כרום (Incognito) אינו מבטיח באמת פרטיות בזמן הגלישה באינטרנט.

לדברי המשתמשים, גוגל המשיכה לאסוף אודותיהם מידע שניתן להשתמש בו למטרות פרסום, גם כשגלשו במצב הדיסקרטי לכאורה.

דובר גוגל, חוסה קסטניידה, ציין כי, כפי שניתן לקרוא בהודעה המוצגת בעת הפעלת מצב גלישה בסתר, פעילויות מקוונות יכולות להיות גלויות לאתרים שבהן הם מתבצעות. הוא הסביר שהתכונה המוצעת מונעת רק שמירת מידע מסוים בדפדפן, כגון קובצי Cookie והיסטוריית גלישה.

תביעה ייצוגית נגד גוגל בגללו. מצב Incognito בדפדפן כרום.

תביעה ייצוגית נגד גוגל בגללו. מצב Incognito בדפדפן כרום.

הבטחה לשינוי התנהגות מצב הגלישה בסתר לא קוימה

יצוין כי ב-2019 הוזהרה גוגל כי תיאור מצב הגלישה בסתר של החברה כ"פרטי" הוא בעייתי. היא הבטיחה אז כי תסגור לולאה פתוחה FileSystem API של הדפדפן, שמאפשרת נכון להיום למעשה להמשיך לעקוב אחר הרגלי הגלישה ולבטל לחלוטין את האפשרות למעקב ולשתילת עוגיות מידע. אלא שלפי הדיווחים השונים, השינוי הזה לא קרה, וכן לא חל עדכון של תיאור התכונה, משום שהמנכ"ל לא היה מעוניין כי היא "תהיה במרכז תשומת הלב", כך על פי מסמכים שהוצגו לבית המשפט בספטמבר.

כחלק מההתדיינות בבית המשפט, נציגי המשתמשים השותפים בתביעה ביקשו לזמן את מנכ"ל הענקית ממאונטיין וויו, פיצ'אי, אל דוכן העדים, מכיוון שיש לו "ידע אישי" בבעיות כרום, כפי שהוכח מכמה מסמכים שהוגשו כחלק מהתיק המסוים.

בקביעתה של ואן קיולן – שהתקבלה בבית המשפט שבסן חוזה, קליפורניה, ביום ב' האחרון – צוין כי "חלק מהמסמכים קובעים שמידע רלוונטי ספציפי נמסר לפיצ'אי ואולי גם ממנו", ולפיכך החליטה לתמוך בבקשה של עורכי הדין מטעם התביעה לחקור את המנכ"ל. עם זאת השופטת קיבלה חלקית את הבקשה, והתירה עדות מוגבלת בזמן, כאמור.

בתגובה להתפתחות זו אמר קסטניידה כי הבקשה "בלתי מוצדקת ומוגזמת". ואילו החברה תמשיך להגן על טענותיה בבית המשפט, במסגרת החקירות והעדויות בתיק, שלעת עתה נמצא באיבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים