בנק ברקליס יטמיע את הענן של HPE במאות מיליוני דולרים

במסגרת הפרויקט, שיכלול גם תחזוקה, יועברו אלפי אפליקציות ועומסי עבודה בבנק ל-GreenLake של ענקית ה-IT ● ההסכם נחתם ל-10 שנים

פרויקט של מאות מיליוני דולרים. בנק ברקליס.

בנק ברקליס עומד לצאת למגה פרויקט להגירת נתונים ואפליקציות ל-GreenLake, פלטפורמת הענן הפרטי הגלובלי של HPE. ההסכם עתיר מיליוני הדולרים – מאות מיליונים – בין הענק הפיננסי וענקית ה-IT כולל הטמעה ותחזוקה, ונחתם לתקופה של 10 שנים.

במסגרת המיזם המשותף, HPE תערוך פרויקט למודרניזציה של התשתיות והדטה סנטרים של ברקליס – באירופה ובבריטניה, בארצות הברית ובאסיה. את הפרויקט הגלובלי יערכו אנשי פוינטקסט, חטיבת השירותים המקצועיים של HPE, בשיתוף אנשי הטכנולוגיה של ברקליס.

בסיומו של פרויקט ההטמעה, שצפוי להימשך יותר משנה, ירוצו על פלטפורמת הענן הפרטי של HPE אלפי אפליקציות ויותר מ-100 אלף עומסי עבודה של ברקליס, לרבות תשתיות שולחן עבודה וירטואלי (VDI), בסיסי נתונים SQL, שרתי Windows ומערכות לינוקס. בשתי החברות מעריכים שהשירות המנוהל של GreenLake יביא לבנק חיסכון בעלויות התפעול של ה-IT, כולל אפשרות לשריין עומסי עבודה ולהפעיל אותם לפי דרישה. כך גם התמחור של המחשוב, הזיכרון והאחסון, שייעשה אף הוא על פי שימוש בהם בפועל.

האנליסטים הופתעו

מדובר במהלך שהאנליסטים מופתעים ממנו, בגלל שינוי כיוון שעשה הבנק. ב-2018 הודיע ברקליס שהוא מצוי בעיצומו של פרויקט בן שנתיים לסגירת הדטה סנטרים שלו ולהעברת עומסי המחשוב לענן של AWS. אלא שככל הנראה, הפרויקט הופסק בשל תכנון מחדש שערכו אנשי ה-IT בבנק, לצד חוסר הרצון לערוך התאמות הכרוכות בפעולות פיתוח וקידוד.

יש לציין ששינוי הכיוון של ברקליס לא קשור לצורך בעמידה ברגולציות פיננסיות. מברקליס נמסר שהפרויקט נועד "לספק חוויית בנקאות אישית מועצמת ומשופרת ללקוחות", והבנק סירב להגיב מעבר לכך. HPE אישרה לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית את חתימת ההסכם.

אגם ירוק / הענן של HPE.

אגם ירוק / הענן של HPE. צילום: יח"צ

במסגרת הפרויקט ייושם בברקליס מודל התשלום לפי צריכה ש-HPE הביאה לשוק לפני יותר מעשור. המערכת שתוטמע עוקבת אחרי השימוש של הלקוח ודואגת שתהיה לו קיבולת מעט יותר ממה שהוא צריך. ב-HPE טענו שתשלום לפי צריכה הוא "המודל המסחרי המיטבי לניהול סביבת הענן הפרטי וההיברידי. כך, ברקליס מקבל חיסכון משמעותי לצד שירות עם תמיכה וזמינות גבוהה. זאת, לצד פורטל שירות עצמי, שמביט על עומסי העבודה ומנהל אותם על בסיס צרכי הארגון".

קרייג ברייט, מנמ"ר ברקליס, אמר כי "הלקוחות שלנו מצפים לחוויה דיגיטלית מושכלת, שנעשית בתוך הקשר, מותאמת אישית ובעלת ביצועים חלקים. עם HPE GreenLake אנחנו בונים פלטפורמת ענן שתאפשר את הזריזות והביצועים התפעוליים הדרושים כדי לממש את היעד הזה במודל ענן פרטי, שהוא נכון לנו יותר בהיבט הכלכלי".

"מודל שמשחרר לחץ מסמנכ"ל הכספים ומהמנמ"ר"

HPE תמכור את כל ההיצע שלה עד 2022 במודל של כשירות (As a service) – אחסון, מחשוב, וירטואליזציה, מחשוב עתיר ביצועים, ענן פרטי, קונטיינרים, VDI, בסיסי נתונים, ביג דטה וגיבוי. בדרך זו, הסבירו בחברה, "הלקוחות ייהנו מכמה יתרונות: שקיפות גדולה יותר של צריכת ה-IT, שליטה רבה יותר על השימוש והעלויות, מיטוב הוצאות ה-IT, ומענה תפעולי ומימוני".

"המענה לאתגרי התקופה", אמרו בחברה, "טמון בשינוי מודל הצריכה – לא קונים מראש, אלא משלמים לפי השימוש. הלקוח מקבל ציוד המכויל לפי דרישות, מעט יותר מהנדרש, כדי שלא להיות במצב של חוסר במקרה של גידול פתאומי. הוא לא דואג לגבי הקצאות מחשוב ומשלם בהתאם למידת הגידול, עם חיוב רק עבור צריכה מינימלית. מודל זה מביא ערך עצום לארגון, ומשחרר לחץ מסמנכ"ל הכספים ומהמנמ"ר".

מארק ווטרס, סגן נשיא אזורי בכיר ב-HPE, אמר כי "מערכות בנקאיות הן תשתית לאומית קריטית. חוסן, קיימות ואבטחה של הפלטפורמה הטכנולוגית הבסיסית הם היסודות הבלתי ניתנים למשא ומתן. הם אלה המאפשרים יכולת לספק חוויות דיגיטליות מותאמות אישית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רק hpe

    נראה ש hpe פיצחו את הנוסחה לנצח את הענן הציבורי. Not

  2. חסרי חזון

    בנק חסר חזון... עוד עשור יגלו שהענן הציבורי הוא הפתרון הנכון

אירועים קרובים