האמנתם לבשורה על וי כחול שלישי בווטסאפ? נפלתם בפח

האם בקרוב ווטסאפ תקבל פונקציה חדשה שבעזרתה תוכלו לדעת האם תוכן מצ'אט שקיימתם נלכד בצילום מסך? בודקי עובדות חשפו כי מדובר בפייק ניוז בלבד

שלושה סימני וי כחולים בווטסאפ? אילוסטרציה בעיבוד ממוחשב.

שימוש בווסטאפ – שירות ההודעות המיידיות שבבעלות מטא – הוא עניין נפוץ במיוחד, ומדובר בפלטפורמה מסוגו הפופולרית ביותר כיום. ככזו נערכים בה מעת לעת, מן הסתם, שינויים ועדכונים, ולאחרונה נפוצו שמועות אודות אחד חדש שכזה, שעתיד להתווסף לפלטפורמה.

על פי הדיווחים, שמסתבר כי ריגשו רבים, ווטסאפ מתכוננת להוסיף וי כחול שלישי לשני סימני ה-וי הקודמים, אשר כל משתמש מכיר ומבין שהם מצביעים על כך שהודעתו נמסרה ו/או נקראה. סדרה שלמה של כתבות ודיווחים טענו כי לווטסאפ יש פונקציה בהתהוות, שעתידה לציין בפנינו אם מישהו צילם צילום מסך של שיחה שקיימנו איתו.

בעקרון הכיון הזה אינו מפורך, משום שפונקציה כזו בדיוק זמינה, למשל, בסנאפצ'ט, שם הודעות צ'אט נמחקות כברירת מחדל לאחר הצפייה בהן, ואם בוצע צילום מסך, האדם השני יקבל הודעה על כך.

אלא שההתלהבות במקרה של ווטסאפ הייתה מוקדמת, כך חשף בלוג בדיקת העובדות האמין WABetaInfo, שהודיע למשתמשים שהחברה והשירות לא מתכננים הוספת וי כחול שלישי שכזה.

חשבון WABetaInfo בטוויטר צייץ אתמול (ב') כי "ווטסאפ לא מפתחת וי כחול שלישי לזיהוי צילומי מסך: זה פייק ניוז".

למעשה ההתעסקות הנרחבת בפיצ'ר המזויף היא די מפתיעה, בעיקר משום שאחד כזה אינו נחוץ כלל בוואטסאפ. ראשית, לא ברור איך התכונה אמורה בדיוק לעבוד – האם כל ההודעות מקבלות סימון כחול שלישי כאשר מצלמים מהן צילום מסך, או רק בנוגע לאלו שניתן לראות בצילום המסך? בנוסף, מאחר שניתן להעביר הודעות שקיבלתם בוואטסאפ, ואלו אינן נעלמות כמו בסנאפצ'ט – מדוע שיהיה צורך בכלל בצילום המסך?

מה שכן נכון הוא שלווטסאפ יש תכונה שמסמנת הודעות אם הן הועברו באופן מסיבי מדי, או לעתים קרובות במיוחד, וזאת על מנת לזהות הפצת דיווחים כוזבים ומכתבי שרשרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים