בוגרי 8200 יצאו בגיוס המונים להכשרת צעירים בפריפריה להיי-טק

בוגרי היחידה, יחד עם מתנדבי עמותת "אחריי!", מאפשרים לצעירים ב-22 ישובים מהפריפריה הזדמנות שווה להצטרף להיי-טק, בצה"ל ואחרי השירות הצבאי

השקת מיזם אחרייטק.

הוויכוח שעורר הרמטכ"ל אביב כוכבי, סביב הנושא של שירות ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל לעומת שירות קרבי, קשור לטענה שהועלתה באחרונה, לפיה ליחידות העילית הטכנולוגיות אין ייצוג מספיק לצעירים מהפריפריה, דבר שמגדיל את חוסר השוויון בחברה הישראלית.

עם הסוגייה הזו מתמודדת עמותת בוגרי יחידת 8200, שמובילה את מיזם 'אחרייטק' בשיתוף עם עמותת "אחריי!". מטרת הפרויקט הוא הכשרת בני נוער מהפריפריה, על מנת שיהיה להם סיכוי שווה להתקבל כמועמדים ליחידת 8200, אם וכאשר יימצאו מתאימים, ובעתיד – כעובדי ויזמי היי-טק.

כעת הם יוצאים בקמפיין גיוס המונים, כדי להרחיב את הפעילות של המיזם המשותף ולאפשר לצעירים נוספים בפריפריה לקבל הזדמנות שווה להשתלב במקצועות הטכנולוגים בצה"ל, או לאחר השירות, בתעשיית ההיי-טק.

התוכנית פועלת במקביל ב-22 ישובים ברחבי הארץ, מדימונה וערד בדרום ועד לעכו, ג'וליס וקרית שמונה בצפון. לוקחים בה חלק מעל ל-400 בני ובנות נוער בתיכון, בגילאי 15-18.

הלימודים כוללים תכנות בשפת פייתון, בינה מלאכותית, סייבר ועוד. במסגרת התוכנית גם מתקיימים האקאתונים, שבהם יתנסו החניכים ביצירת מיזמים חברתיים טכנולוגיים, עם מצבים של קבלת החלטות. את התוכנית מלווים מנטורים מהתעשיה, בעלי תפקידים בצבא ובצבא.

"ב-65% מבתי הספר התיכוניים בארץ אין כלל מגמות ללימודי מחשב"

אמיר סטרוגו, מנכ"ל עמותת "אחריי!", ציין כי "לאור השינויים והתמורות הטכנולוגיות, היה זה אך טבעי שנכנס גם לעולמות אלה, ונאפשר לבני נוער ממגוון אוכלוסיות להשתלב בעולמות הטכנולוגיים של היום". לדבריו, ההכשרות יסלילו את עתידם בעולם ההיי-טק והסייבר, ש"הינם כ-40% מהתעשייה המקומית".

"היום, נערות ונערים מעטים מדי מהפריפריה מגיעים למקצועות הטכנולוגיים, ובדיוק זו הסיבה לשמה הקמנו את התוכנית הזו", המשיך והסביר סטרוגו.

אליענה דן, מנכ"לית עמותת בוגרי 8200, ציינה כי "ב-65% מבתי הספר התיכוניים בארץ אין כלל מגמות ללימודי מחשב, והתוצאה היא הנצחה של הפערים החברתיים והכלכליים גם לדור הבא".

לדבריה, "אנו מאמינים באחריות ובכוחה של הקהילה שלנו לחולל שינוי משמעותי, ושמחים על שיתוף הפעולה עם 'אחריי!'. העמותה קוראת לחברות ההיי-טק לשתף פעולה ולתרום למיזם. בנינו מודל לפיו עבור כל תרומה שנקבל מחברות, ארגונים ואנשים פרטיים, ובקמפיין מימון ההמונים שהושק הערב, יינתן מימון כפול מהגופים השותפים ומהרשויות המקומיות בהן נערכת התוכנית – כך שכל שקל מוכפל למעשה פי שלושה!", אמרה דן.

באירוע השקת קמפיין גיוס ההמונים השתתפו בין היתר ניר למפרט, יו"ר עמותת בוגרי 8200, האלופים (במיל.) יורם (יה-יה) יאיר, יו"ר הוועד המנהל של "אחרי!", טל רוסו, חבר הועד המנהל של "אחריי!", ובכירים אחרים בתעשיה.

בתמונה – מימין לשמאל: אלוף (מיל.) טל רוסו, חבר הועד המנהל של אחריי!; אמיר סטרוגו, מנכ"ל עמותת אחריי!; אלוף (מיל.) יה-יה יאיר, יו"ר הועד המנהל של אחריי!; ניר למפרט, מנכ"ל מר תעשיות ויו"ר עמותת בוגרי 8200; אליענה דן, מנכ"לית עמותת בוגרי 8200; נעם שפירא, חבר הנהלת עמותת בוגרי 8200 ויו"ר ועדת המורשת (לשעבר רמ"ט יחידה 8200).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים