בלעדי

כלל ביטוח השקיעה במסע הדיגיטלי עשרות מיליוני שקלים – וצלחה אותו

חיים אינגר, סמנכ''ל הטכנולוגיות של החברה, מתאר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים את המסע, שהתבסס בחלקו על גבי תשתיות ושירותי VMware

חיים אינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של כלל ביטוח ופיננסים.

כלל ביטוח ופיננסים עוברת בשלוש השנים האחרונות מסע דיגיטלי מורכב, שבמסגרתו פעולות רבות הופכות לאוטומטיות והיא מוציאה שירותים חדשים, דיגיטליים. לצורך כך היא ביצעה השקעה גדולה, שגורמים בשוק מעריכים אותה בעשרות מיליוני שקלים. חלק ניכר מהפרויקטים הללו נעשו ונעשים על גבי תשתית של VMware. בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים, חיים אינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-כלל, מתאר את המסע.

"נושא הדיגיטל נמצא על שפתי כל האנשים בחברה כבר כמה שנים – גם בהנהלה, גם בקרב אנשי הביזנס ולא פחות מכך – אצל אנשי ה-IT", אמר אינגר. "נהוג לומר ש-'בכל רע יש גם טוב'. משבר הקורונה הוא אמנם רע, אבל בהיבט הדיגיטל יצא ממנו המון טוב: הרבה מאוד יוזמות, שבעבר נתפסו כ-'נחמד שיש' (Nice to have), הפכו לכורח המציאות. בשנתיים האחרונות עשינו קפיצת מדרגה וסגרנו פערים של כעשור. עשינו זאת באמצעות לא מעט טכנולוגיות חדשניות, של VMware וספקיות אחרות".

"כך", ציין, "מיד עם הסגר הראשון, בשל השקעות עבר טכנולוגיות שביצענו, הייתה לנו היכולת להעביר בלחיצת כפתור אלפי עובדים למודל עבודה מרוחק, מהבית. זאת, כי בעשור הקודם ביצענו פרויקט וירטואליזציה של תחנות קצה, עם פתרון Horizon VDI של VMware. הוא התרחב במהלך השנים והגיע לבשלות טכנולוגית לכל הארגון בשנה שעברה. עבורנו, הפרויקט נולד לימים הטרופים שהיו, שבהם חברות נאלצו לסגור את שערי המשרדים שלהן ולהעביר את העובדים לעבודה מהבית. זה מה שעושה את ההבדל בין רציפות להשבתה עסקית: 4,200 עובדי כלל ביטוח ופיננסים עברו לעבוד מבתיהם באמצעות מערכת זו".

לדבריו, "תשתית Horizon משמשת את כלל ביטוח על בסיס יומי, כך שהמעבר לעבודה מהבית נעשה בצורה חלקה. התשתית נבנתה כבר לפני כמה שנים, והיא מנוהלת ומתוחזקת על ידי צוות התשתיות של החברה, שהעביר אלפי עובדים לעבודה מרחוק ללא כל הכנות והתקנות".

כך בוצע המעבר לעבודה מהבית ב-כלל.

כך בוצע המעבר לעבודה מהבית ב-כלל. צילום: אילוסטרציה - BigStock

"בעוד שהמתחרים רכשו טכנולוגיות, אנחנו כבר היינו מסודרים"

אינגר ציין כי "עם ההודעה על הסגר הראשון אמרנו להנהלה: 'אתם רוצים שהעובדים יעבדו מהבית? אין כל מגבלה טכנולוגית' – כי היינו ערוכים מראש. שמרנו על 100% מהיכולות של כל אחד ואחת מהעובדים, כאילו הם היו במשרד. היה לנו אפס איבוד פונקציונליות לעובדים וללקוחות". "בין השאר", אמר, "העברנו לתצורת עבודה מרחוק את 600 נציגי השירות שלנו. הבאנו למצב שבו הם עבדו מהמחשב הביתי שלהם – ולא בטלפון, וכך מנענו מצב שבו מערכת ניהול המוקד 'הולכת לאיבוד' ומביאה להגדלת העומס ולהמתנה בתורים".

כאן מספק אינגר אנקדוטה שתסבר את האוזן: "ההנהלה שאלה אותי 'האם אתה צריך משהו? כי כל המתחרים רוכשים ציוד וטכנולוגיות להיערך למצב החדש'. השבתי: 'אנחנו מסודרים'. הטמענו פלטפורמת ענן פרטי, שלא 'מתחשבת' בהפסקת החשמל, כי העובד מקבל מחשב וירטואלי. הבאנו לצמצום משמעותי בהוצאות כוח אדם על תחזוקת ציוד הקצה והקטנה דרסטית בצורך לרענן את הרכש לתחנות העבודה. שיפרנו את רמת ההגנה: גם אם חלילה נוזקה חדרה למחשב, מספיק לעשות עדכון והיא מנוטרלת".

גרסאות חדשות לאפליקציות בכל שבועיים – במקום פעם ברבעון

"נתנו עדיפות לכל נושא הדיגיטציה", אמר אינגר. "למשל, אפליקציה שלנו הייתה הראשונה שמאפשרת לבצע תהליך שלם של הפקת פוליסת ביטוח מלאה דרך הנייד. ככלל, המיקוד שלנו בתקופה האחרונה הוא על הנגשת כמה שיותר שירותים בדיגיטל".

"כך", הוסיף, "בשנה שעברה הטמענו את טנזו מבית VMware, שהיא סל של מוצרים ושירותים שמאפשרים מודרניזציה של אפליקציות ותשתיות. קיבלנו תוכנה איכותית לייצור באופן רציף ולהאצת מחזורי שחרור המוצרים. עשינו זאת כדי שנוכל לקחת אפליקציות ליבה, דוגמת מערכת ביטוח אלמנטרי ומערכת ביטוח בריאות. אלה מוצרים שאנשים רוכשים באתר, עם סוכן ובלעדיו. עד הקורונה, גרסאות חדשות לאפליקציות הונפקו מדי רבעון, כי מדובר היה באפליקציות מונוליטיות ענקיות, שבהן כל שינוי דרש בדיקה מקצה לקצה. עם טנזו פירקנו את האפליקציות הללו למיקרו-שירותים והעברנו אותן לטכנולוגיות עדכניות, דוגמת אנגולר. בדרך זו האצנו את שחרור הגרסאות, שיוצאות כעת מדי שבועיים – במקום בכל שלושה חודשים. עם הפלטפורמה בנינו תהליכים אוטומטיים לחלוטין, ללא מגע יד אדם, דיגיטליים מקצה לקצה. התחלנו להעלות אפליקציות עם סיום הפרויקט, באוקטובר האחרון, ומאז אנחנו ממשיכים להכניס לשם עוד ועוד תהליכים: התחלנו בהליכי הפקת מסמכים וארכיון מסמכים, ומאז עברנו לתהליכים נוספים".

אינגר ציין כי "מסע דיגיטלי צריך לפנות גם פנימה, ולא רק החוצה. אישרנו לצוותי הפיתוח לקבל על גבי טנזו ענן פרטי עם שרתים רגילים, כאילו הם נצרכו בענן. המפתח נכנס לפורטל, מבקש שרת, מכניס פרטים ומקבל את המבוקש, בלי מייל לאדמין ובלי טלפון לסיסטם. הכול אוטומטי".

לסיכום הוא אמר ש-"עולמות התשתית מבוססי VMware אפשרו לנו המשכיות עסקית והתאוששות מאסון, לצד יכולת עבודה מהבית ופיתוחים בקצב מואץ. הדיגיטל, ברמה שכזו, מאפשר לנו להנפיק ללקוחות תהליכים עסקיים יעילים, ממוכנים ומקצה לקצה. כך נמשיך להיות תחרותיים וחדשניים בשוק דינמי, שמשתנה במהירות. פרויקטי הדיגיטל הללו הניבו לנו התייעלות וחיסכון של מיליוני שקלים במצטבר. נערכנו אתמול – לקראת המחר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בולשיט יחצני של כלל

    בואו נעמיד דברים על דיוקם: ה -VDI הזה זה פשוט מכה. הכריחו את כולם לעבור לענן וזה פשוט בלתי נסבל. דבר שני, לגבי עבודה מהבית עושים בעיות וכרגע נותנים יום או יומיים בשבוע בלבד. דבר שלישי, דיגיטציה שמידיציה, הניהול בכלל it פשוט זוועה. יש בריחה המונית של עובדים טובים. ובאופן כללי, מי שמתקדם שם ניהולית זה אנשים קטנים ועלובים. פוליטיקאים קטנים שדורכים על אנשים. ניהול ברמה הכי נמוכה שיש ....

אירועים קרובים