מטא תובעת: לחשוף האקרים שהתחזו לפייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם

ההאקרים ביצעו מאז 2019 קמפיין פישינג, שבו הפנו את הקורבנות ל-39 אלף אתרים מזויפים שנחזים לעמודי הכניסה של השירותים שלה ● המטרה הייתה לגנוב את פרטי הלוג אין שלהם

עד כמה רציני האיום של מטא להפסיק את פעילותה באיחוד האירופי?

מטא מעלה הילוך במלחמה שלה בשחקני איום בסייבר והודיעה באחרונה כי היא מגישה תביעה במטרה לחשוף האקרים שחדרו לחשבונות פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם של משתמשים כחלק מקמפיין פישינג שביצעו. סכום התביעה עומד על חצי מיליון דולר.

התביעה הוגשה בבית המשפט בקליפורניה – המדינה שבה המטה של מטא נמצא. החברה מבקשת מבית המשפט להורות על קבלת "נתונים שיחשפו את הזהויות" של הפורצים. במסגרת הקמפיין, שהחל ב-2019, נשלח למשתמשים לינק לאחד מ-39 אלף אתרים מזויפים, שהתחזו לעמודי הכניסה של פייסבוק, ווטסאפ או אינסטגרם. המטרה של ההאקרים הייתה לגנוב את פרטי הכניסה של המשתמשים לחשבונות שלהם בשירותים אלה.

ג'סיקה רומרו, שמנהלת את תחומי החקיקה והשמירה על הפלטפורמות במטא, כתבה בפוסט שפורסם בבלוג של החברה כי "אנשים נדרשו באתרים האלה להכניס את שמות המשתמש והסיסמאות שלהם, והנתבעים אספו אותם. כחלק מהמתקפה, הנתבעים ניתבו תעבורת אינטרנט לאתרי הפישינג באמצעות שירות Ngrok, והסתירו את כוונותיהם הזדוניות, את זהותם ואת אתרי הפישינג".

היא הוסיפה כי "התביעה הזאת היא צעד נוסף במאמץ הנמשך שלנו להגן על הבטיחות והפרטיות של המשתמשים, לשלוח מסר ברור לאלה שמנסים להשתמש לרעה בפלטפורמות שלנו ולגרום לכך שהתוקפים יישאו באחריות".

"השעינו אלפי URLים של אתרי פישינג"

רומרו הבטיחה שהחברה תמשיך לשתף פעולה עם חברות אינטרנט כדי להילחם במתקפות הפישינג ובאיומי הסייבר באופן כללי. ככלל, במטא אומרים שמחודש מרץ האחרון, "כשמספר המתקפות והעוצמה שלהן גדלו", היא הצליחה "להשעות אלפי כתובות URL של אתרי פישינג".

הצעד הנוכחי של מטא בא לאחר שבחודש מרץ השנה היא תבעה את קבוצת ההאקרים הסינית Evil Eye, ובחודש שעבר היא עשתה זאת נגד ארבע קבוצות האקרים מפקיסטן ומסוריה. בשנה שעברה החברה נקטה בצעדים משפטיים נגד קבוצות מבנגלדש ומווייטנאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים