לאחר 18 שנים ללא שינוי – הוזלה של 40% בתעריפי הטלפון בבזק

המהלך יוביל לחיסכון של כ-400 מיליון שקלים בשנה לציבור, כשעיקר הנהנים יהיו אוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי, שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי

הוזלה בתעריפי הטלפון הקווי בבזק.

לאחר 18 שנים שלא בוצע בהם עדכון, חתם הבוקר (ד') שר התקשורת, יועז הנדל, על התקנות להפחתת תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק, לאחר שימוע שנערך במשרד. המהלך צפוי להוזיל את התעריפים לצרכן בכ-40%, לחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה ולהוריד את התשלום החודשי של מנויי הטלפון מ-50-60 שקלים בממוצע ל-30-40 שקלים. על פי אומדן המשרד, מדובר בחיסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר ייהנו מההפחתה אוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי, שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי. עדכון התעריפים מבוסס על חוות דעתם הכלכלית של פרופ' ראובן גרונאו וד"ר עופר רז-דרור (סמנכ"ל כלכלה), אשר מצביעה על רווחיות חריגה לחברת בזק שאינה מגולגלת לצרכן. בחוות הדעת שפרסמו גרונאו ורז-דרור צוין, כי "בנסיבות אלה נראה ששוק הטלפוניה הממותגת, שבו פועלת חברת בזק, הוא שוק נפרד, שבו שליטתה של בזק בשוק מאפשרת לה לגבות מחיר שהוא הרבה מעבר לעלויותיה השוליות, תוך גריפת רווח משמעותי לאורך עשור ויותר".

כיום, תעריפי בזק הם תעריפים קבועים העומדים על 49.5 שקלים דמי שימוש, שיחה לנייח על 6 אג' לדקה ולנייד על 11 אג' לדקה (ללא מע"מ). תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון, שיחול ב-1 באפריל 2022, התשלום החודשי הקבוע יופחת ל- 35 שקלים (כולל מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו. בשלב השני, שיחול ב-1 ביולי 2023,  התשלום הקבוע יעמוד על  24.36 כולל מע"מ (20.82 ₪ ללא מע"מ), ותעריפי השיחות יעמדו על 1.4 אג' לדקה לשיחה לנייח, ו-7.4 אג' לדקה לשיחה לנייד (ללא מע"מ). תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן.

לדברי הנדל, "היום אנחנו מתקנים עיוות צרכני מתמשך בשוק הטלפון הביתי. לאחר שלא עודכנו התעריפים של הטלפון הקווי במשך 18 שנה, אנחנו מודיעים היום על הפחתה משמעותית והתאמה לצורכי השוק. השימוש בטלפון הנייח הולך ופוחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח כ-1.4 מיליון מנויים. מי שבעיקר משלם את המחיר הם המגזר החרדי ואוכלוסיית הגיל השלישי שעדיין עושה שימוש משמעותי בטלפון הביתי.  הרפורמה תפחית את התשלום החודשי של המנויים בכ-40%, והיא צפויה להוזיל את התשלום שמשלם משק בית עבור השירות במאות שקלים בשנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים