מכר מותגים מזויפים בפייסבוק, לא דיווח על ההכנסות – וייכנס לכלא

בית המשפט גזר על אלי אברהם 14 חודשי מאשר, לאחר שהורשע במכירת זיופים של מותגים כגון לואי ויטון, שאנל ו-ולנטינו בפייסבוק ובאינסטגרם ולא דיווח לרשויות המס על הכנסות של לפחות 760 אלף שקלים

שנת מאסר וחצי בגין פרסום תמונות וסרטונים אינטימיים של צעירות בטלגרם.

אלי אברהם, תושב המרכז, ייכנס לכלא ל-14 חודשי מאסר, לאחר שייבא ומכר מותגי יוקרה מזויפים בפייסבוק ובאינסטגרם מבלי לדווח על הכנסותיו. הוא הודה בבית משפט השלום בתל אביב כי ביצע את העבירות. אברהם הורשע בעבירות על פקודת סימני מסחר ועל פקודת מס הכנסה.

מגזר הדין של השופטת דנה אמיר עולה כי בין השנים 2012 ל-2016 הפעיל אברהם עסק לייבוא ומכירת מותגי יוקרה מזויפים ברשתות החברתיות, וזאת מבלי לדווח על פתיחת עסק ועל הכנסותיו לרשות המיסים. לפי האישומים, אברהם הזמין מותגי יוקרה מזויפים, בין היתר של החברות לואי ויטון, שאנל, ולנטינו, גוצ'י, פנדי וקלואי, לדירתו ולכתובות שונות של מכריו, על מנת להסוות את פעילותו מרשויות החוק, ואחסן אותם בדירתו במטרה להפיץ אותם ללקוחות שהזמינו את המוצרים האלה. לצורך מכירת המותגים השתמש אברהם ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, תחת הפרופיל אלי מותגים.

עוד עולה מגזר הדין כי אברהם התעלם מרשויות המס: הוא לא הודיע לפקיד השומה על פתיחת העסק שלו, לא ניהל פנקסי חשבונות ורשומות בנוגע אליו, העלים את כל הכנסותיו, שעמדו על סכום של לפחות 761,607 שקלים, לא שילם מס בגינן ולא הגיש דו"חות על הכנסותיו בכל התקופה. בבית המשפט אף התברר כי אברהם נהג להורות לחלק מלקוחותיו להפקיד את התשלומים בחשבונות בנק של אחרים, במטרה להסוות את הכנסותיו, כדי לא לעודד חשד. יתרה מכך, משנשלחה לו דרישה למילוי פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל הוא הצהיר באוגוסט 2014: "השתחררתי מבית הסוהר לפני ארבעה חודשים, אני לא עובד, אין לי הכנסות, אין לי עסק, אין לי כלום בחיים חוץ מחובות". יצוין כי לאברהם יש עבר פלילי הנוגע בין היתר למרמה והונאה, שבגינו ריצה עונש מאסר בעבר.

העונש כולל שנת מאסר בגין המקרה הזה והפעלת מאסר מותנה של חמישה חודשים בגין עבירות על פקודת סימני מסחר, כאשר חודשיים מהם במצטבר. עוד השיתה עליו השופטת קנס בסך 35 אלף שקלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים