"מחשוב הקצה – שדה הקרב החדש לטיפול בנתונים"

"כל תעשיית ניהול הנתונים תהפוך לאקטיבית בפיתוח וניצול המידע שהיא מספקת", אמר ג'ון רוז, סמנכ''ל הטכנולוגיות של דל

ג'ון רוז, סמנכ''ל הטכנולוגיות של דל.

"ארגונים עברו לארכיטקטורות לניהול מידע, שזה טוב, רק מקשה על העבודה בהיבטי אבטחת מידע וניהול, כי הנתונים פזורים – חלקם בדטה סנטר המקומי ורובם בסביבות מרובות עננים. נדרש לאסוף, לארגן, להגדיר ולנתח נתונים אלה. כך, מחשוב הקצה הפך להיות שדה הקרב החדש למאבקי ניהול המידע, וכל תעשיית ניהול הנתונים תהפוך לאקטיבית בפיתוח וניצול המידע שהיא מספקת", אמר ג'ון רוז, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דל.

רוז שוחח לפני ימים אחדים עם עיתונאים מאירופה ומהמזרח התיכון והציג בפניהם את תחזיותיו הטכנולוגיות ל-2022. להערכתו, "תחום ניהול הנתונים יתרחב בשנה הקרובה: יהיה מידע עם אגם מרוכז, אבל המענה לתחום ירוץ בקצה – ושם הוא ייצרך. ככה, הקצה יהיה מקום 'עסוק' ופעיל".

לדבריו, "יש ארבע מגמות טכנולוגיות שתהפוכנה להיות משבשות ב-2022, אף שהן לא חדשות: טכנולוגיות קצה, ניידות פרטית, ניהול נתונים ואבטחת מידע. בכל ארבעת התחומים הללו קיים צורך באקו-סיסטם רחב, שיאפשר לשלב בין התשתיות המסורתיות לענן הציבורי. אתגרי הטכנולוגיה הגדולים לא יכולים להיפתר רק על ידי דטה סנטר אחד, ענן אחד, מערכת אחת או טכנולוגיה אחת בלבד. טכנולוגיות אלה ישנו את הדרך שבה נחשוב על כך".

לגבי מחשוב הקצה אמר רוז כי "טופולוגיית הענן הביאה לפיזור הנתונים מעבר לדטה סנטר, גם לקצוות. יהיו קצוות רבים, ויש לדאוג לניהול שלהם ושלא יהיו יותר מדי מהם. ב-2022 תתממש הגישה שמחלקת בין פלטפורמות הקצה לעומסי עבודה קריטיים, כדי להימנע מריבוי תשתיות קצה ותשתיות שלא ניתנות לניהול".

באשר לניידות הפרטית, הוא ציין ש-"נדרש לחשוב מחדש על ארכיטקטורה פתוחה לתחום. זה מסע איטי אבל יש פעילות רבה בתחום, גם עם שחקנים חדשים. התחום יואץ, כשעוד ספקיות ענן ו-IT ישתלבו בדרך לדור החמישי. רשת חדשה זו עדיין לא טובה משמעותית מה-Wi-Fi, אך המצב ישתנה בשנה הקרובה, עם גרסאות מודרניות. כך, ב-2022 נראה ביצועים טובים וגמישים יותר בטכנולוגיות דור 5".

מה עם אבטחת המידע? "השנה היו הרבה דיבורים בתחום, אבל למרות ריבוי אירועי האבטחה, לא היו מספיק מעשים", אמר רוז. "האבטחה עוברת מדיון על חששות לדיון נרחב על אפשרויות פעולה. ארגונים וממשלות מתמודדים עם איומים מתוחכמים יותר ובמקביל האקרים עלולים לנצל – ומנצלים – את המגמות המואצות של עבודה מרחוק וטרנספורמציה דיגיטלית. תגובת תעשיית האבטחה היא אוטומציה ואינטגרציה נרחבות יותר. האבטחה עוברת מזיהוי אוטומטי למניעה ותגובה, עם התמקדות בבינה מלאכותית ובלמידת המכונה – להאצת ההתאוששות".

ומה עוד?

טכנולוגיות נוספות שלדברי רוז יחוו האצה "הן מחשוב קוואנטי, תעשיית הרכב האוטונומי ותאומים דיגיטליים. מגזר האוטומוטיב יתקדם כי ככל שיש יותר חשמול, פחות אנשים נדרשים לייצר את המכונית והמשאבים יופנו לעוד מחקר ופיתוח – מה שיביא לכך שהמכוניות תהיינה יותר מוטות תוכנה. כך, יצרניות המכוניות יהפכו לחברות תוכנה. בתוך חמש שנים, מגזרי ה-IT והמכוניות יתמזגו. המחשוב הקוואנטי הוא כבר לא שאלה של 'האם' אלא 'מתי?'. זהו מסע ארוך, ובכל מקרה, המחשוב הקוואנטי לא יחליף את זה המסורתי, אלא יהיה לצידו, או ישולב בו – כמו כריך עם כמה מרכיבים. גם תחום התאומים הדיגיטליים לא ישנה את העולם, אבל גם הוא יואץ, יסייע למיכון תהליכים וסביבות – ויהיה קל לצרוך אותו".

"חדשנות מכילה כישלון – וזה לא דבר רע"

בהמשך דיבר רוז על הכישלונות: "70% מפרויקטי הדיגיטל נכשלים", אמר, "והמסקנה היא שיש לעשות את הפרויקטים האלה במדורג – ולהתחיל בקטן. אנחנו מעודדים לקוחות למצוא תהליך חשוב, אך לא גדול, להכניס בו ייעול של 5%, ומשם, אחרי שהשינוי היה למשמעותי, להתקדם בצניעות וצעד אחר צעד".

"בהגדרתה, חדשנות מכילה בתוכה כישלון", סיכם רוז. "כישלון זה לא דבר רע – הוא עשוי להיות צעד להצלחה הבאה. מהצד השני, טיפשי להיכשל אחרי 10 שנים. 'צריך' להיכשל מהר, אחרי חצי שנה. כטכנולוג אופטימי, אני רואה עולם שבו בני האדם והטכנולוגיה עובדים ביחד כדי להשיג תוצרים משמעותיים ובמהירות חסרת תקדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים