"הקורונה האיצה את המעבר של ההיי-טק לחברות גדולות ולחדי קרן"

אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל, אומר שהדו"ח של הארגון "משקף את העוצמה של ההיי-טק הישראלי ושל האקו-סיסטם שמסביבו" ● לדבריו, "ישראל מהווה מקור משמעותי לפתרונות טכנולוגיים לאתגרים עולמיים"

אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל.

"הקורונה האיצה את המגמה של מעבר משוק היי-טק שהתאפיין בעיקר במו"פ ובנוכחות של חברות רב לאומיות לשוק עם חברות שלמות, גדולות, יוניקורנים. החברות האלה מעסיקות מאות ואלפי עובדים כל אחת – ולא רק מהנדסים, אלא גם בעלי מקצועות תומכים", כך אמר אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל.

חסון התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות דו"ח שפרסם היום (ב') הארגון ומסכם את פעילות ההיי-טק הישראלי ב-2021. הדו"ח מראה שאומת הסטארט-אפ ממשיכה לחגוג, עם גידול שיא בגיוסים של חברות ההזנק וקפיצה של יותר מפי 2.5 במספר חברות החד קרן לעומת מספרן לפני שנה. על פי הנתונים, סך הגיוסים של החברות זינק ב-2021, עד כה, ב-135% לעומת התקופה המקבילה ב-2020 ועמד על 25.4 מיליארד דולר בהשוואה ל-10.8 מיליארד. זאת ועוד, השנה הצטרפו למועדון החד קרן 33 חברות – שיא של כל הזמנים.

לדברי חסון, "הדו"ח משקף את העוצמה של ההיי-טק הישראלי ושל האקו-סיסטם שמסביבו. זה בא לידי ביטוי באופן בולט ברחבי העולם: בעידן שבו הדיגיטל הפך לברירת המחדל, ישראל מהווה מקור משמעותי לפתרונות טכנולוגיים לאתגרים עולמיים".

הוא רואה עוד סממן לעוצמת הענף במגמה שהשנה החלה "לנבוט": רכישה של חברות זרות על ידי חברות ישראליות – ולא רק ההיפך. "אמנם, זה עדיין במינונים קטנים, אבל זו מגמה חשובה, שתלך ותגדל", אמר.

חסון שואב עידוד גם משתי מגמות בולטות בדו"ח: עלייה במספר הקרנות הבינלאומיות המובילות בעולם שמגלות עניין בשוק הישראלי, ובעיקר בסכומים שהן משקיעות כאן, והעובדה שחברות ישראליות רבות כבר לא מסמנות את האקזיט, אלא שואפות לגדול כאן.

מה המשמעות של הנתונים האלה ועד כמה הם טובים לכלכלה ולחברה בישראל?
חסון: "יש לכך שני צדדים. מצד אחד, אין חולק על התרומה של ההיי-טק לכלכלה – כמחצית מהייצוא הישראלי מגיעה ממנו. למשק הישראלי אין כל יכולת לצמוח ללא המשך ההשקעות והצמיחה של ההיי-טק. אלא שמהצד השני, הפריחה בענף מייצרת אתגרים: החברות ממשיכות להיאבק כדי לגייס עובדים, בשעה שישראל סובלת ממחסור של עשרות אלפי עובדים בענף. עליית המשכורות והעלייה בערכו של השקל ביחס לדולר מגדילות את עלויות התפעול של החברות – מגמה שמשפיעה בצורה חדה יותר על חברות בשלבים מוקדמים. סטארט-אפ ניישן סנטרל פועלת במטרה לסייע להן, ולקהילת הטק הישראלית בכלל, להתגבר על המכשולים העומדים בדרכן, בעזרת פיתוח תוכניות הכשרה והשמה בקריירה, בהשפעה על מדיניות הממשלה באמצעות מכון המחקר שלנו וביצירת חיבורים בין יזמים ישראליים לממשלות, תאגידים רב לאומיים ומשקיעים. המטרה שלנו היא להבטיח את צמיחתם המתמשכת של האקו-סיסטם הישראלי ושל כלכלת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים