"מכרז נימבוס מטלטל את שוק ה-IT ויגביר את צריכת הענן"

"ישראל היא בין המדינות המובילות בצריכת ענן, ועדיין יש הרבה לאן להתקדם, ולהביא להזרקת חדשנות למגזר הממשלתי, עם 'שיבוש' של השוק", אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

"מכרז נימבוס לענן הממשלתי מטלטל את שוק המחשוב המקומי ויביא למצב שבו יותר ויותר חברות תצרוכנה מחשוב בענן. כבר כיום ישראל היא בין המדינות המובילות בצריכת ענן, ועדיין יש הרבה לאן להתקדם, ולהביא להזרקת חדשנות למגזר הממשלתי, עם 'שיבוש' של השוק ושיפור אספקת השירותים ללקוחות – האזרחים", כך אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל. לדבריו, "נימבוס הוא אירוע היסטורי בממשלה: היא הולכת לכיוון שובר מוסכמות, עם אסטרטגיה מתכנסת, שמאפשרת לממש את המעבר לענן בצורה הגיונית ומסודרת". הוא הוסיף כי "הענן ההיברידי, הסביבה מרובת העננים והיכולת חוצת העננים של VMware יעמיקו את החדירה שלה למגזר הממשלתי בישראל".

אביב דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במלון ולדורף אסטוריה בירושלים, בהשתתפות נציגים של יותר מ-100 מלקוחות החברה מהמגזר הממשלתי. את האירוע הנחה אלון זיתונה, מנהל תחום ממשלה ב-VMware ישראל.

"רילוקיישן בלי לצאת מהבית"

לדברי המנכ"ל, "העבודה ההיברידית כאן והיא לא הולכת לשום מקום. באפריל 2020 סגרנו את משרדי החברה למשך שנה. עבדנו רק מהבית, ועדיין המשכנו לפעול – ואף צמחנו. המודל הזה אפשר לעשות רילוקיישן בלי לצאת מהבית: יש קבוצות עובדים בישראל שעובדים מול צוותים בסן חוזה או בהודו, והם עושים זאת בלי להזיז את המשפחה. יש מודלים מגוונים ומעניינים של עבודה היברידית, והם ימשיכו לשרת את התעשייה בשנים קרובות. כל מנמ"ר צריך לבחון כיצד הוא מפיק מהם את המיטב. עבודה היברידית היא מאתגרת לארגונים, אבל היא הנורמלי החדש".

"משבר הקורונה הביא להאצה אדירה בתחום זה", אמר אביב, "וערכנו מאז פרוץ המגפה פרויקטים שקשורים לעבודה היברידית בקרב מגוון ארגונים במשק, בהם כלל ביטוח, הראל ביטוח, הפניקס, בנק הפועלים, אמדוקס וחברות היי-טק נוספות – וגם בארגוני ממשלה וביטחון. הענקנו למשתמשים פלטפורמה יציבה, שמספקת חוויית משתמש יציבה עם יכולת לצרוך אפליקציות מכל רכיב".

"לא רק העולם השתנה, גם אנחנו", הוסיף. "VMware התחילה בתחום הווירטואליזציה בעולמות המחשוב, האחסון והרישות. משם היא עברה לתפיסת דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), שמאפשרת לממש את תפיסת התוכנה כשירות ולספק וירטואליזציה של מחשוב, תקשורת, אבטחת מידע ואחסון על גבי כל חומרה. VMware משתפת פעולה בעולם זה עם דל, HPE, סיסקו ולנובו".

"האתגר: להריץ את ערמת המחשוב הגדולה על העננים הציבוריים"

לדברי אביב, "האתגר כיום הוא לפעול בסביבה היברידית – בקרקע ובענן, ובסביבה מרובת עננים. האתגר הוא כיצד לקחת את ערמת המחשוב הגדולה שיש בארגונים ולהריץ אותה על גבי העננים הציבוריים – AWS, גוגל קלאוד, Azure או אורקל. לנו יש יכולת בהעברת עומסי עבודה בין העננים, באופן חוצה עננים".

עוד הוא ציין ש-"אפליקציות מודרניות הן המנוע העסקי הגדול של כל ארגון ששואף לשפר את כושר התחרות בעידן הכלכלה הדיגיטלית. הצלחתו של הארגון תלויה ביכולתו לפתח אותן במהירות, להריץ ולנהל אותן ביעילות בכל ענן, ולספק ערך מתמשך ללקוחות. פלטפורמת Tanzu שלנו מספקת מענה לצורך בחידוש של האפליקציות, ומסייעת לאלפי ארגונים ברחבי העולם לבנות מודל תפעולי אחוד למכונות וירטואליות ולקונטיינרים בענן הפרטי, כמו גם לפרוס אותם על פני מגוון עננים, תוך ניצול היתרונות של הקוברנטיס. היא מאפשרת ניהול מרכזי, מקצה לקצה, של התשתית והאפליקציות, ועושה זאת באופן מאובטח ועם יכולות פריסה בלתי מוגבלות. ניתן לחדש באמצעותה את התשתית ולפשט את תפעול העננים, האשכולות והאפליקציות – עם אבטחה, יציבות ויכולת להרחבת הפריסה".

לסיום אמר אביב כי "כמו שנטפליקס שיבשה את השוק והביאה לנפילת בלוקבאסטר, וכמו ש-airbnb שיבשה את עולם המלונאות, כך אנחנו משבשים את עולם המחשוב".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלה קצ'קו

    היי, היה מעולה ! גם תוכן היה מעניין וגם אירגון כללי של אירוע היה ברמה גבוהה.

אירועים קרובים